    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kto doradzi linuksiarzowi?
    Date: Thu, 07 Jan 2010 00:26:02 +0100

    On 2010-01-03 21:24, Janko Muzykant wrote:
    > System natywny nie obsłuży większości mediów. Instalowanie znowu paczek
    > kodeków prowadzi do katastrofy (w każdym razie wtedy jeśli mediami się
    > zajmujesz nieco więcej niż raz w tygodniu film z torentów).

    Znów też nie przesadzaj. Na zachodzie kupuje się markowy komputer, a w nim
    dostaje to jak nazywasz "natywny" system, tyle że już na tyle dopakowany,
    że większości wiele więcej do szczęścia nie potrzeba. A DVD (co jest
    jedyną legalną zdaje się drogą) obsługuje akurat.
    To że u nas każdy sobie składaka zrobi to inna kwestia.

    > Wyrżnąć należy tyle, ile trzeba. Jeśli nie używam wmp, oe, ie, .net,
    > głupawych narzędzi do obróbki video, scsi i podobnych zabytków (i tuzina
    > pomniejszych rzeczy z interfejsem xp włącznie), wyrżnięcie tego bardzo
    > wyraźnie przyspiesza komputer. (ie w znaczeniu - nie zupgradujesz do
    > ósemki)

    Przyśpiesza owszem start, ale samo użytkowanie już nie tak znów niewiadomo
    jak. Dzisiaj pamięci jest sporo, a miejsca na dysku to już zupełnie. To
    oczywiście nie powód by marnotrawić wszelkie zasoby, ale też i nie by
    szczególnie ryzykować bezpieczeństwo i stabilność systemu.
    Co do .net - wyrżnij i nie uruchomi Ci się wiele programów. Z IE jest
    podobnie bo również wiele korzysta z okienka przeglądarki. Choćby takie
    gg, na które to dawało się nawet naciągnąć ikonkę z stroną i tam
    wyświetlić. Ale to inna kwestia.

    > Każdy sobie robi co sobie lubi, dla mnie system ma wstawać w 20 sekund i
    > reagować na cokolwiek poniżej sekundy nie zadając przy tym głupich
    > pytań. I na czterorzdzeniowcu za dwa tysiące, i na netbooku za pół tej
    > ceny.

    Mój wstaje w jakieś 3 sekundy. Oczywiście z stanu uśpienia, w którym to go
    zostawiam, mi to wystarczy, komputera nie restartuję miesiącami i działa
    stabilnie.
    Netbook tak samo.

    > No, a mnie się udaje wszystko. Robić muzykę na wirtualnych
    > instrumentach, obrabiać video, grafikę i pisać donosy :) I jeszcze
    > skanować, korzystać z firewire, lpt i nawet rs232.
    > Tniemy z rozsądkiem.

    Tniesz, bo masz na to czas, no i dążysz do celu jakim jest minimalne
    zużycie zasobów. Ma to pewien sens, ale tnie uniwersalność. Kiedyś
    podobnie jak Ty kompilowałem system od najmniejszej biblioteki. Miałem
    idealnie dopracowany w każdym programie, ale oznaczało to dla mnie sporo
    czasu. Komputer szlag trafił i z nowym mi się już nie chciało. Zamiast
    tego pomnożyłem zasoby, a i tak zmiana spowodowała znaczny skok szybkości.
    Wyrzuciłem teraz tylko to co zdecydowanie mi się nie przyda, ale już
    wgryzać się w każdy problem nie mam siły.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564