  • 1. Data: 2009-12-30 19:59:38
    Temat: Kto doradzi linuksiarzowi?
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Na psychiatryku24 o tym, jak trudno otworzyć RAWy pod Linuxem:

    http://krzysztofleski.salon24.pl/146151,nastroj-crea
    tor

    " grzebię w fotkach, które córa robiła parę dni temu. Miały być piękne,
    więc doradziłem jej, by zapisywała w formacie RAW...
    Mysz zezłościła się potem mocno, bo spostrzegła, że nie ma żadnego
    programu potrafiącego otworzyć RAWa. Ściągnęła sobie, ale, drań jedeń,
    zainstalować się nie chciał. Wrzuciłem fotki do siebie - i okazało się,
    że kolory mają poniekąd losowe."

    Ktoś pomoże?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 2. Data: 2009-12-30 20:06:32
    Temat: Re: Kto doradzi linuksiarzowi?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jan Rudziński wrote:
> [...]
    > programu potrafiącego otworzyć RAWa. Ściągnęła sobie, ale, drań jedeń,
    > zainstalować się nie chciał. Wrzuciłem fotki do siebie - i okazało się,

    Bibble jest pod linuksa, raw therapee też. Dodatkowo oczywiście dcraw.
    d.

  • 3. Data: 2009-12-30 20:32:16
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Houston, we got a dominik...

    > Bibble jest pod linuksa, raw therapee też. Dodatkowo oczywiście dcraw.

    I z reporterskiego onbowiązku dodam jeszcze ufraw.

    > d.

    Sławek
    --
    ________ ...MMDF and the sendmail config
    _/ __/ __/ Why is the mail spool direct'ry so big? (Favourite Things)

  • 4. Data: 2009-12-30 20:36:22
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Jan Rudziński napisał:
> [...]
    > programu potrafiącego otworzyć RAWa. Ściągnęła sobie, ale, drań jedeń,
    > zainstalować się nie chciał. Wrzuciłem fotki do siebie - i okazało się,

    Stary dcraw (lub pochodna), który nie wspiera aparatu. Zainstalować
    najnowszą wersję, która wspiera model. Ewentualnie program zapamiętał
    ustawienia z poprzedniej sesji a użyszkodnik tego nie zauważył.

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.

  • 5. Data: 2009-12-31 09:49:54
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Sławomir Szczyrba pisze:
    > Houston, we got a dominik...
    >>
    > I z reporterskiego onbowiązku dodam jeszcze ufraw.

    > Sławek

    Ja jeszcze dorzucę rawstudio, ale skoro siedzisz na Linuksie to pewnie
    masz Gimp'a.
    Do niego jeszcze tylko doinstaluj wtyczkę wspomnianego dcraw lub ufraw i
    powinno być OK.

  • 6. Data: 2010-01-01 17:34:17
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-12-30 20:59, Jan Rudziński pisze:
> [...]
    > programu potrafiącego otworzyć RAWa. Ściągnęła sobie, ale, drań jedeń,
    > zainstalować się nie chciał. Wrzuciłem fotki do siebie - i okazało się,

    Kupić Maca ;-)

    http://wo.blox.pl/html

    BTW - aktualnie walczę z ożenieniem .jpg'ów (zapisywanych z Photoshopa po wołaniu z
    RAW) z Windows
    Media Center (Windows 7) którego przeglądarka oparta o WMP ni cholery nie widzi
    miniaturek tych .jpg'ów.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 7. Data: 2010-01-02 00:39:03
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    RawTherapee

    jakis czas temu dyskutowalismy na grupie i chyba wyszlo ze dziala najlepiej
    a co najmniej ja jestem tego pewien :)

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 8. Data: 2010-01-03 14:25:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:
> [...]
    > po wołaniu z RAW) z Windows Media Center (Windows 7) którego
    > przeglądarka oparta o WMP ni cholery nie widzi miniaturek tych .jpg'ów.

    Kto by używał wbudowanego dziadostwa...
    Irfanview plus vlc wszystko może i nie śmieci w systemie. Oczywiście
    takich par zrobisz całe mnóstwo. Windows jest systemem operacyjnym i tak
    go traktujmy, bonusy się usuwa, służą chyba do generacji nerwów i
    zabierania czasu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2010-01-03 19:04:22
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-01-03 15:25, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > takich par zrobisz całe mnóstwo. Windows jest systemem operacyjnym i tak
    > go traktujmy, bonusy się usuwa, służą chyba do generacji nerwów i

    Media Center w 7-ce obsługuje się naprawdę intuicyjnie na ekranie TV - jeden program
    do muzyki,
    filmów, zdjęć jako klient-server (udostępnianie biblioteki w sieci lokalnej z poziomu
    WMP) - jest to
    wygodne.
    Niestety nie wszystko jest piękne i różowe (jak to u M$), ale już znalazłem jeśli nie
    przyczynę to
    sposób na obejście problemu.
    Wiele współczesnych serwisów multimedialnych wprost wymaga obecności WMP/DRM, jak np.
    cineman.pl,
    tvp.pl, więc przesadne kastrowanie systemu to syzyfowe prace IMHO.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 10. Data: 2010-01-03 19:25:00
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-03 15:25, Janko Muzykant wrote:
> [...]
    > takich par zrobisz całe mnóstwo. Windows jest systemem operacyjnym i tak
    > go traktujmy, bonusy się usuwa, służą chyba do generacji nerwów i

    To, że są całkiem niezłe narzędzia nie znaczy też, że trzeba rżnąć
    wszystko jak leci. Dobrze postawiony system nie sprawia problemów, a chyba
    nie żal Ci jakoś specjalnie giga w tę czy drugą stronę?
    Wyrżnąć na upartego możesz absolutnie wszystko tylko czy będzie to wygodne
    potem? Kiedyś koledzy robili zawody, kto wywali więcej z win 3, komuś
    udało się zmieścić windowsa na jednej (rozszerzonej sterownikiem)
    dyskietce, tylko średnio to było przydatne, startował tryb graficzny i
    można było sobie pooglądać kursorek.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564