    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 30 Mar 2015 12:36:59 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kretynizmy... (było DPF)

    On Sun, 29 Mar 2015, Marek wrote:

> [...]
    [...]
    > 48V z jakiego powodu?

    Średnicy potrzebnych przewodów oraz jakości styków.
    Do przekazania tej samej mocy przy 48V potrzebujesz 4x mniejszego
    prądu, niż przy 12V. Wada taka, że nie kwalifikuje się jako
    napięcie "bezpieczne".

    [...]
    > - automatyczne przełączanie różnych funkcji bo samochód "wie lepiej"

    Przypomniały mi się flejmy nt. lustrzanka/nielustrzanka z foto.cyfrowa
    sprzed paru lat.
    Głównym argumentem była "manualność" (czyli łatwoś samodzielnego
    ustawienia wszystkiego), po czym padał argument o lepszości
    *auto*focusa w "lustrach" :P
    Twój post, trzeba przyznać, różni się kolejnością argumentów :|

    > - uniemożliwienie prostej wymiany żarówek bez demontażu np. pasa przedniego
    > lub wyjęcia silnika.

    Chcesz odebrać robotę serwisom?? A bezrobocie??? ;)
    (nie no, żartuję, jakby kto nie zauważył).

    pzdr, Gotfryd