-
Data: 2015-03-31 12:30:49
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze:
> W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze:
>
>> Zaryzykowałbym twierdzenie, iż w dłuższej perspektywie czasowej automat
>> jest tańszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymienić olej.
> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
Dokładnie takie mam na myśli.
> hydrokinetyczną, to możliwe, że rzadko wymienia się tam olej. Miałem
> tylko krótką styczność z taką skrzynią, jednak spalanie w niej było
> większe niż w manualnej wersji wersji, a przy tym manualna skrzynia nie
> wymagała wymiany oleju w ogóle.
Niektóre manualne mają w zaleceniach wymianę.
Co do spalania: bywa większe, ale zależy to w dużej mierze od stylu
jazdy i od istnienia sprzęgieł zamykających napęd na sztywno w konwerterze.
>
>> A w skrzyni manualnej to "co chwilę" wymiana tarczy sprzęgła, teraz
>> jeszcze doszły durne koła dwumasowe, czasem łożysko wyciskowe, nieraz
>> też sam wycisk :(
> Ostatni raz olej i sprzęgło wymieniałem jakieś ćwierć wieku temu w Maluchu.
> Po tym czasie przez moje ręce przeszło kila samochodów, różnych firm:
> Ople, Skody, Daewoo czy FSO, niektóre miały przebiegi ponad 200 tys
Akurat dla Lanosa z silnikiem 1.5 bardzo dobrze robiła wymiana oleju.
Skrzynia pracowała dużo lepiej i nie haczyła.
> kilometrów. Kierowcami wszystkich byłem ja lub mój ojciec, czasem moja
> matka, i w żadnym z nich nie trzeba było wymienić tarcz sprzęgła a o
> oleju, to już w ogóle nie ma mowy. Poza FSO, producenci nie przewidywali
> takich "atrakcji" za życia samochodu.
Zależy, gdzie się mieszka :(
Jeśli jeździłbyś codziennie kilkadziesiąt kilometrów w pernamentnych
korkach (Warszawa, Kraków, Wrocław, itd.) to sprzęgło długo nie
wytrzyma. Tu głównie był problem Lanosa i jakiegoś Opla (stara Astra?) -
po pewnym czasie stania w korku i podjazdach po 2-3 metry, sprzęgło
zaczyna szarpać na tyle mocno, że trzeba ruszać na drugim biegu.
Sprawdzone na kilku egzemplarzach aut :(
> Raz tylko uwaliła się sprężyna w docisku sprzęgła ale to była jakaś wada
> fabryczna i została przez serwis Skody wymieniona za free.
>
> Co do durnych kół dwumasowych, to na przykład skrzynie DSG mają je tak
> samo jak manuale, więc tu też oszczędności nie ma żadnych.
>
Ale w manualu wiele zależy od sposobu puszczania sprzęgła. Natomiast w
DSG sprzęgła są obsługiwane przez mechatronikę, więc z definicji powinny
być "lepiej" traktowane.
Jest sporo współczesnych aut, w których przewidywana żywotność sprzęgieł
i kół dwumasowych to zaledwie 140-160 kkm.
Niektórzy producenci przypomnieli sobie o starym wynalazku: mokre
sprzęgła - jak w motocyklach. Praktycznie niezniszczalne - ale pewnie
księgowi i na to znajdą sposób ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.15 12:32 J.F.
- 31.03.15 12:43 J.F.
- 31.03.15 12:45 RadoslawF
- 31.03.15 12:52 RadoslawF
- 31.03.15 12:58 J.F.
- 31.03.15 13:58 Marek
- 31.03.15 14:03 J.F.
- 31.03.15 14:57 Adam
- 31.03.15 14:58 Marcin N
- 31.03.15 15:10 Marcin N
- 31.03.15 15:58 Adam
- 31.03.15 16:37 J.F.
- 31.03.15 16:40 J.F.
- 31.03.15 16:42 RadoslawF
- 31.03.15 16:50 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje