eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF) › Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Date: Tue, 31 Mar 2015 12:30:49 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 65
    Message-ID: <mfdt0r$ia6$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <1dafnxkqtnofw.1ifyhzrikvlyw$.dlg@40tude.net>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <551870cf$0$15672$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@4...com>
    <5518ef4b$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@4...com>
    <mfc69t$1ms$1@usenet.news.interia.pl>
    <5519cd89$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1427797851 18758 83.15.205.22 (31 Mar 2015 10:30:51
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 31 Mar 2015 10:30:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <5519cd89$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558828
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze:
    > W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze:
    >
    >> Zaryzykowałbym twierdzenie, iż w dłuższej perspektywie czasowej automat
    >> jest tańszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymienić olej.
    > Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią

    Dokładnie takie mam na myśli.

    > hydrokinetyczną, to możliwe, że rzadko wymienia się tam olej. Miałem
    > tylko krótką styczność z taką skrzynią, jednak spalanie w niej było
    > większe niż w manualnej wersji wersji, a przy tym manualna skrzynia nie
    > wymagała wymiany oleju w ogóle.

    Niektóre manualne mają w zaleceniach wymianę.
    Co do spalania: bywa większe, ale zależy to w dużej mierze od stylu
    jazdy i od istnienia sprzęgieł zamykających napęd na sztywno w konwerterze.

    >
    >> A w skrzyni manualnej to "co chwilę" wymiana tarczy sprzęgła, teraz
    >> jeszcze doszły durne koła dwumasowe, czasem łożysko wyciskowe, nieraz
    >> też sam wycisk :(
    > Ostatni raz olej i sprzęgło wymieniałem jakieś ćwierć wieku temu w Maluchu.
    > Po tym czasie przez moje ręce przeszło kila samochodów, różnych firm:
    > Ople, Skody, Daewoo czy FSO, niektóre miały przebiegi ponad 200 tys

    Akurat dla Lanosa z silnikiem 1.5 bardzo dobrze robiła wymiana oleju.
    Skrzynia pracowała dużo lepiej i nie haczyła.

    > kilometrów. Kierowcami wszystkich byłem ja lub mój ojciec, czasem moja
    > matka, i w żadnym z nich nie trzeba było wymienić tarcz sprzęgła a o
    > oleju, to już w ogóle nie ma mowy. Poza FSO, producenci nie przewidywali
    > takich "atrakcji" za życia samochodu.

    Zależy, gdzie się mieszka :(
    Jeśli jeździłbyś codziennie kilkadziesiąt kilometrów w pernamentnych
    korkach (Warszawa, Kraków, Wrocław, itd.) to sprzęgło długo nie
    wytrzyma. Tu głównie był problem Lanosa i jakiegoś Opla (stara Astra?) -
    po pewnym czasie stania w korku i podjazdach po 2-3 metry, sprzęgło
    zaczyna szarpać na tyle mocno, że trzeba ruszać na drugim biegu.
    Sprawdzone na kilku egzemplarzach aut :(


    > Raz tylko uwaliła się sprężyna w docisku sprzęgła ale to była jakaś wada
    > fabryczna i została przez serwis Skody wymieniona za free.
    >
    > Co do durnych kół dwumasowych, to na przykład skrzynie DSG mają je tak
    > samo jak manuale, więc tu też oszczędności nie ma żadnych.
    >

    Ale w manualu wiele zależy od sposobu puszczania sprzęgła. Natomiast w
    DSG sprzęgła są obsługiwane przez mechatronikę, więc z definicji powinny
    być "lepiej" traktowane.
    Jest sporo współczesnych aut, w których przewidywana żywotność sprzęgieł
    i kół dwumasowych to zaledwie 140-160 kkm.

    Niektórzy producenci przypomnieli sobie o starym wynalazku: mokre
    sprzęgła - jak w motocyklach. Praktycznie niezniszczalne - ale pewnie
    księgowi i na to znajdą sposób ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: