  • Data: 2020-05-06 13:59:40
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale zdiagnozowano zazwyczaj dlatego, ze juz byli w stanie powaznym.

    Serio?
    Masz jakies dane na ten temat?

    > W Niemczech troche inaczej - maja strasznie duzo chorych, a malo
    > zmarlych ... czy oni jakis tanich chinskich testow nie kupili ...
    >
    > Sa tez dane ze statku - 3500 osob, 700 zarazonych, 12 zmarlo.
    > Przetestowano chyba wszystkich ... ale srednia wieku pasazerow 69
    > lat.

    > No i mamy dane z NYC - na dzis 13700 zmarlych ... i chyba juz idzie
    > ku koncowi
    >
    > https://www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-data.pa
    ge

    > Biorac pod uwage, ze oni maja 9 mln mieszkancow, to w Polsce byloby
    > ponad 50 tys.
    > Czyli z grubsza tyle, co normalnie umiera w te 1.5 miesiaca ... ale
    > raczej drugie tyle, skoro zwloki sie nie mieszcza w domach
    > pogrzebowych.
    >
    > Dorzuc do tego ilosc potrzebnych respiratorow ... a jak zabraknie,
    > to zmarlych wzrosnie.

    Czyli cały ten lockdown z powodu zbyt małej ilosci respiratorów?
    Ile brakuje?

    > Kiedy wlasnie nie, bo skoro sie tak skutecznie izolujemy, to skad
    > mialaby sie wziac odpornosc ?

    Moze mniej byłoby gdybysmy poszli modelem szwedzkim...
    Czyz nie wynikało to z kontekstu?

    > Splaszczenie krzywej zachorowan, zeby respiratorow nie zabraklo,
    > albo doczekanie szczepionki - taka przyszlosc jak na razie.
    > No chyba, zeby tak rzad posluchal Cavalino - izolowac staruszkow, a
    > reszta do roboty ...

    Jak widac, to nie tylko Cavallino...

    > A szczepionka
    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/szczepionk
    a-na-covid-19-nie
    0

    > Niemcy deklaruja 525mln euro na opracowanie szczepionki, Hiszpania
    > 125mln, Norwegia 1 mld $, a Polska 3 mln euro.

    :)
    Dzis w radio mowili ze ponizej miliona euro (750tys)...
    3 mln euro to cała grupa Wyszehradzka zaoferowała.
    Milion euro dała Madonna - takie "zabawne" zestawienie.

    > Inna sprawa ... czy to nie za duzo ? A moze racje mial ten niemiecki
    > lekarz, co to mowil, ze to spisek wirusologow :-)

    Teraz wirusologów a juz nie big pharmy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,