  • 1. Data: 2009-11-23 14:15:01
    Temat: Korekcja kolorów
    Od: "Grzegorz " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam dwa zdjęcia. Różnią się odcieniami kolorów. Chcialbym żeby niebo na jednym
    i drugim miało taki sam odcień. Mogę ruszać ręką "na oko" suwakami balansu
    kolorów, lub krzywymi poszczególnych składowych RGB; ale to daje więcej niż
    mierne rezultaty.
    Czy istnieje metoda żeby zaznaczyć punkt na fotce i podać jakie wartość RGB
    chciałbym żeby w nim były (w sumie podobne do tych co już są). I żeby program
    sam dobrał korekcje krzywych (i w rezultacie tą korektę zastosował co całego
    zdjęcia).
    GIMP? Szop? Ale ważniejsze czy taka funkcja wogóle jest dostępna.

    Pozdrawiam,
    GrzeogorzM

  • 2. Data: 2009-11-23 14:34:54
    Temat: Re: Korekcja kolorów
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-23 15:15:01 +0100, "Grzegorz "
    <h...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

> [...]
    > kolorów, lub krzywymi poszczególnych składowych RGB; ale to daje więcej niż

    Kwestia operatora.

    > Czy istnieje metoda żeby zaznaczyć punkt na fotce i podać jakie wartość RGB
    > chciałbym żeby w nim były (w sumie podobne do tych co już są).

    Taaa, wiaderko.

    > I żeby program
    > sam dobrał korekcje krzywych (i w rezultacie tą korektę zastosował co całego
    > zdjęcia).

    Oczekiwania niby trywialne, a tak naprawdę idiotyczne. W praktyce jest
    niemal nierealne, aby na podobne zdjęcia zaaplikować jedną krzywa i
    ciach - odrazu wyglądają tak samo. To się często nie udaje nawet przy
    zdjęciach robionych w tym samym miejscu, o podobnym czasie.

    de Fresz

  • 3. Data: 2009-11-23 15:08:20
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > korektę zastosował co całego zdjęcia).
    > GIMP? Szop? Ale ważniejsze czy taka funkcja wogóle jest dostępna.

    Jest funkcja w PSie
    Image -> adjustments -> match color

    2 otwarte zdjęcia - aktywne będzie dopasowywane
    po otwarciu okna na samym dole wybierasz zdjęcie do którego ma się
    dopaskować
    jeszcze trzeba suwaczkami poruszać i w 80% jest ok

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 4. Data: 2009-11-23 15:25:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Nov., 15:15, "Grzegorz " <h...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > zdjęcia).
    > GIMP? Szop? Ale ważniejsze czy taka funkcja wogóle jest dostępna.

    to jes problem teoretycznie trywialny w praktyce nie tak latwo
    rozwiazywalna.

    Sugerowalme juz piszacemu tutaj fajne programy S. Nibiszowi , zeby
    napisal cos takiego_
    pobierasz sonda parametry koloru , jasnosci z jednego zdjecia z
    dowolnego punktu , klikasz na jakies miejsce na drugim zdjeciu
    docelowym i drugie zdjecie bedzie tak przeliczone ze parametry w
    miejscach pobrania i oddania beda identyczne - cale zdejcie docelowe
    zmieni sie odpowiednio.

    Ja czegos takiego nie znalazlem . Podobna funkcje ma wolarka rawow
    panasonika o ile pamietam ale dziala to jakos strasznie niewygodnie
    tak ze nie udalo me sie zastosowac z sukcesem.

    Ale taka potrzeba istnieje.

  • 5. Data: 2009-11-23 15:32:24
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopaskować
    > jeszcze trzeba suwaczkami poruszać i w 80% jest ok

    Potwierdzam. Jak masz PS to "match color" działa zadziwiająco dobrze.

  • 6. Data: 2009-11-23 16:02:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    XX YY wrote:

    > to jes problem teoretycznie trywialny

    Skoro jest teoretycznie trywialny to opisz nam aparat matematyczny odpowiadający
    za przetworzenie pozostałych pikseli. Mistrzuniu.

    > Sugerowalme juz piszacemu tutaj fajne programy S. Nibiszowi , zeby
    > napisal cos takiego_

    Sugerowałeś, LOL.

> [...]
    > docelowym i drugie zdjecie bedzie tak przeliczone ze parametry w
    > miejscach pobrania i oddania beda identyczne - cale zdejcie docelowe

    W jaki sposób całe zdjęcie będzie tak przeliczone, możesz nam to wytłumaczyć?

  • 7. Data: 2009-11-23 16:49:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Nov., 17:02, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    a co tu tlumaczyc ?
    proste jak drut
    masz dwa zdjcia tej samej dziwczynki w sukience komunijnej robione w
    roznych nieco wyrunkach.

    robisz tradycyjnie balans bieli i sukienka jest taka sama na obu
    zdjeciach , ale twarz roznobarwna - a daje priorytet twarzy - ja chce
    miec w tym samym odcieniu na obu zdjeciach.

    pobieram ze zdjecia wyjsciowego sonda kolor twarzy - klikam na zdjeciu
    docelowym w tym samym miejscu i twarz bedzie taka sama , teraz
    sukienka moze byc rozna - ale dalem priorytet barwie twarzy .

    innymi slowy to balans dowolnego koloru - definiowalnego przez
    klikniecie wzoru sonda.

  • 8. Data: 2009-11-23 18:28:53
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości grup
    3g2000vbi.googlegroups.com...

> [...]
    > sukienka moze byc rozna - ale dalem priorytet barwie twarzy .
    >
    > innymi slowy to balans dowolnego koloru - definiowalnego przez

    Bzdury. Tak to można przekształcać obrazki wektorowe, które nie mają
    półtonów, tint, gradientów itp. Chciałbym zobaczyć tak przygotowane przez
    Ciebie zdjęcie według powyższych wskazówek :). Zawsze będą różnice i to
    widoczne. Mimo, że np. Lightroom i inne programy mają opcję kopiowania
    ustawień z jednego zdjęcia do innych (Copy Settings), to idealnych wyników
    nigdy nie uzyskasz.

  • 9. Data: 2009-11-23 18:45:51
    Od: "Grzegorz " <h...@W...gazeta.pl>

    kuba_k1 <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > widoczne. Mimo, że np. Lightroom i inne programy mają opcję kopiowania
    > ustawień z jednego zdjęcia do innych (Copy Settings), to idealnych wyników

    Dlaczego bzdury i kto tu mówi o idealnym wyniku? Idealne rzeczy istnieją tylko
    w świecie idei, przynajmniej u Platona. Więc nie tego tu szukamy ;-)

    Natomiast całkiem zadawaljący efekt można uzyskać w Nikon Capture NX za pomocą
    punktów kontrolnych koloru (color control point). W miejscu umieszczenia
    punktu kontrolnego można podać dokładnie jaki kolor chcemy, a rozmiar
    otoczenia na jaki to wpływa regulwać już suwaczkami. Pasuje do sytuacji
    opisanej przez XXYY.

  • 10. Data: 2009-11-23 18:52:46
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    >Chcialbym żeby niebo na jednym
    > i drugim miało taki sam odcień

    Napisałeś TAKI SAM a nie podobny. Czy "taki sam" nie równa się "idealny" -
    może się mylę :(