-
Data: 2012-10-10 13:37:39
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 10 października 2012 12:03:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić
>
> konserwację podwozia i profili zamkniętych.
>
> Odkąd minęła era Polonezów jakoś się konserwacji nie robi.
>
> Zamierzam tym autem pojeździć z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
>
> Przebiegi robię małe, a podobno Alfy ruda lubi, więc może warto.
>
> Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
>
> mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?
>
> Jacek
Konserwacja profili jest prosta i bardzo
skuteczna pod warunkiem że zostanie zrobiona
poprawnie. Wpuszcza się wężyk zakończony
specjalną końcówką w profile i tam rozpyla
preparat. Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń
fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne.
Jeśli są nadkola to pod nadkolami tym samym
preparatem co do profili zapaskudzić.
Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty.
Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo
zapaćkanie bitexem jest nie skuteczne. Muszą być
odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli
dobry podkład, farba nawierzchniowa i dopiero
gruba warstwa jakiejś dedykowanej smoły czy czegoś
podobnego. Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie
pod spodem się to robi. Zauważyłem że jak po wyczyszczeniu
z rdzy pomalować synkiem w aerozolu to takie miejsce
o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest też szara
farba podkładowa w aerozolu. Nazwy nie pamiętam. Na etykiecie
jest rysunek taczki i dziecięcego rowerka.
Profile najlepiej
zabezpieczać jak są upały. Zasadą jest poprawienie
za rok. Piszesz o czasach fiatów 125 i polonezów.
Konserwacja profili wydłużała w tamtych samochodach
żywotność karoserii o 100%. Jak by we współczesnych
było tak samo to bez problemu blachy dożywały by
trzydziestu lat w dobrej kondycji. Równie ważne jak
zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewnątrz.
Na zimę najlepiej na grubo. Od dawna stosuję
metodę psikania pzred zimą fluidolem do 1/3 wysokości.
Brzydko ale zimą ogólnie jest brzydko a na wiosnę
na myjni umyją.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.10.12 13:49 4CX250
- 10.10.12 13:43 r...@k...pl
- 10.10.12 14:00 Ukaniu
- 10.10.12 14:15 k...@v...pl
- 10.10.12 14:26 k...@v...pl
- 10.10.12 14:32 k...@v...pl
- 10.10.12 15:06 4CX250
- 10.10.12 15:42 k...@v...pl
- 10.10.12 16:06 Ukaniu
- 10.10.12 17:43 k...@v...pl
- 10.10.12 18:24 Tomasz Gorbaczuk
- 11.10.12 08:52 Ukaniu
- 11.10.12 09:02 Ukaniu
- 11.10.12 09:39 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=