-
Data: 2012-10-10 13:37:39
Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 10 października 2012 12:03:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić
>
> konserwację podwozia i profili zamkniętych.
>
> Odkąd minęła era Polonezów jakoś się konserwacji nie robi.
>
> Zamierzam tym autem pojeździć z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
>
> Przebiegi robię małe, a podobno Alfy ruda lubi, więc może warto.
>
> Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
>
> mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?
>
> Jacek
Konserwacja profili jest prosta i bardzo
skuteczna pod warunkiem że zostanie zrobiona
poprawnie. Wpuszcza się wężyk zakończony
specjalną końcówką w profile i tam rozpyla
preparat. Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń
fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne.
Jeśli są nadkola to pod nadkolami tym samym
preparatem co do profili zapaskudzić.
Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty.
Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo
zapaćkanie bitexem jest nie skuteczne. Muszą być
odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli
dobry podkład, farba nawierzchniowa i dopiero
gruba warstwa jakiejś dedykowanej smoły czy czegoś
podobnego. Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie
pod spodem się to robi. Zauważyłem że jak po wyczyszczeniu
z rdzy pomalować synkiem w aerozolu to takie miejsce
o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest też szara
farba podkładowa w aerozolu. Nazwy nie pamiętam. Na etykiecie
jest rysunek taczki i dziecięcego rowerka.
Profile najlepiej
zabezpieczać jak są upały. Zasadą jest poprawienie
za rok. Piszesz o czasach fiatów 125 i polonezów.
Konserwacja profili wydłużała w tamtych samochodach
żywotność karoserii o 100%. Jak by we współczesnych
było tak samo to bez problemu blachy dożywały by
trzydziestu lat w dobrej kondycji. Równie ważne jak
zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewnątrz.
Na zimę najlepiej na grubo. Od dawna stosuję
metodę psikania pzred zimą fluidolem do 1/3 wysokości.
Brzydko ale zimą ogólnie jest brzydko a na wiosnę
na myjni umyją.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.10.12 13:49 4CX250
- 10.10.12 13:43 r...@k...pl
- 10.10.12 14:00 Ukaniu
- 10.10.12 14:15 k...@v...pl
- 10.10.12 14:26 k...@v...pl
- 10.10.12 14:32 k...@v...pl
- 10.10.12 15:06 4CX250
- 10.10.12 15:42 k...@v...pl
- 10.10.12 16:06 Ukaniu
- 10.10.12 17:43 k...@v...pl
- 10.10.12 18:24 Tomasz Gorbaczuk
- 11.10.12 08:52 Ukaniu
- 11.10.12 09:02 Ukaniu
- 11.10.12 09:39 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=