eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKonserwacja podwozia i profili zamkniętychRe: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
  • Data: 2012-10-10 13:37:39
    Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
    Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 10 października 2012 12:03:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić
    >
    > konserwację podwozia i profili zamkniętych.
    >
    > Odkąd minęła era Polonezów jakoś się konserwacji nie robi.
    >
    > Zamierzam tym autem pojeździć z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
    >
    > Przebiegi robię małe, a podobno Alfy ruda lubi, więc może warto.
    >
    > Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
    >
    > mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?
    >
    > Jacek

    Konserwacja profili jest prosta i bardzo
    skuteczna pod warunkiem że zostanie zrobiona
    poprawnie. Wpuszcza się wężyk zakończony
    specjalną końcówką w profile i tam rozpyla
    preparat. Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń
    fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne.
    Jeśli są nadkola to pod nadkolami tym samym
    preparatem co do profili zapaskudzić.
    Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty.
    Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo
    zapaćkanie bitexem jest nie skuteczne. Muszą być
    odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli
    dobry podkład, farba nawierzchniowa i dopiero
    gruba warstwa jakiejś dedykowanej smoły czy czegoś
    podobnego. Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie
    pod spodem się to robi. Zauważyłem że jak po wyczyszczeniu
    z rdzy pomalować synkiem w aerozolu to takie miejsce
    o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest też szara
    farba podkładowa w aerozolu. Nazwy nie pamiętam. Na etykiecie
    jest rysunek taczki i dziecięcego rowerka.
    Profile najlepiej
    zabezpieczać jak są upały. Zasadą jest poprawienie
    za rok. Piszesz o czasach fiatów 125 i polonezów.
    Konserwacja profili wydłużała w tamtych samochodach
    żywotność karoserii o 100%. Jak by we współczesnych
    było tak samo to bez problemu blachy dożywały by
    trzydziestu lat w dobrej kondycji. Równie ważne jak
    zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewnątrz.
    Na zimę najlepiej na grubo. Od dawna stosuję
    metodę psikania pzred zimą fluidolem do 1/3 wysokości.
    Brzydko ale zimą ogólnie jest brzydko a na wiosnę
    na myjni umyją.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: