-
Received: by 10.52.29.225 with SMTP id n1mr3518938vdh.5.1349869059440; Wed, 10 Oct
2012 04:37:39 -0700 (PDT)
Received: by 10.52.29.225 with SMTP id n1mr3518938vdh.5.1349869059440; Wed, 10 Oct
2012 04:37:39 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganew
s.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!npeer01.iad.highwinds-med
ia.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!l8no34144077qao.0!n
ews-out.google.com!r17ni12790870qap.0!nntp.google.com!l8no34144073qao.0!postnew
s.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 10 Oct 2012 04:37:39 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <507547ec$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.147.129;
posting-account=a1dNlQkAAAC4F8Ybm8-azvua-DQ9DAxR
NNTP-Posting-Host: 109.243.147.129
References: <507547ec$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
From: k...@v...pl
Injection-Date: Wed, 10 Oct 2012 11:37:39 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 3515
Lines: 51
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2468159
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 10 października 2012 12:03:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić
>
> konserwację podwozia i profili zamkniętych.
>
> Odkąd minęła era Polonezów jakoś się konserwacji nie robi.
>
> Zamierzam tym autem pojeździć z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
>
> Przebiegi robię małe, a podobno Alfy ruda lubi, więc może warto.
>
> Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
>
> mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?
>
> Jacek
Konserwacja profili jest prosta i bardzo
skuteczna pod warunkiem że zostanie zrobiona
poprawnie. Wpuszcza się wężyk zakończony
specjalną końcówką w profile i tam rozpyla
preparat. Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń
fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne.
Jeśli są nadkola to pod nadkolami tym samym
preparatem co do profili zapaskudzić.
Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty.
Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo
zapaćkanie bitexem jest nie skuteczne. Muszą być
odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli
dobry podkład, farba nawierzchniowa i dopiero
gruba warstwa jakiejś dedykowanej smoły czy czegoś
podobnego. Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie
pod spodem się to robi. Zauważyłem że jak po wyczyszczeniu
z rdzy pomalować synkiem w aerozolu to takie miejsce
o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest też szara
farba podkładowa w aerozolu. Nazwy nie pamiętam. Na etykiecie
jest rysunek taczki i dziecięcego rowerka.
Profile najlepiej
zabezpieczać jak są upały. Zasadą jest poprawienie
za rok. Piszesz o czasach fiatów 125 i polonezów.
Konserwacja profili wydłużała w tamtych samochodach
żywotność karoserii o 100%. Jak by we współczesnych
było tak samo to bez problemu blachy dożywały by
trzydziestu lat w dobrej kondycji. Równie ważne jak
zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewnątrz.
Na zimę najlepiej na grubo. Od dawna stosuję
metodę psikania pzred zimą fluidolem do 1/3 wysokości.
Brzydko ale zimą ogólnie jest brzydko a na wiosnę
na myjni umyją.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.10.12 13:49 4CX250
- 10.10.12 13:43 r...@k...pl
- 10.10.12 14:00 Ukaniu
- 10.10.12 14:15 k...@v...pl
- 10.10.12 14:26 k...@v...pl
- 10.10.12 14:32 k...@v...pl
- 10.10.12 15:06 4CX250
- 10.10.12 15:42 k...@v...pl
- 10.10.12 16:06 Ukaniu
- 10.10.12 17:43 k...@v...pl
- 10.10.12 18:24 Tomasz Gorbaczuk
- 11.10.12 08:52 Ukaniu
- 11.10.12 09:02 Ukaniu
- 11.10.12 09:39 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=