  • 1. Data: 2013-04-27 06:55:43
    Temat: Konkurencja dla RIMU
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Witam,
    ostatnio znalazłem dość tani program do rysowania schematów i płytek.
    Sprint-Layout - cena 40 euro, to jest chyba nieźle.
    Czy ktoś tutaj go testował bądź używa?

    pytający

  • 2. Data: 2013-04-27 08:39:44
    Temat: Re: Konkurencja dla RIMU
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "pytajacy" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Używają np. krótkofalowcy na stronie:
    http://www.sp-hm.pl
    Ja się do niego przymierzam. Na pierwszy rzut oka jest bardzo prosty
    i ma mnóstwo bibliotek, zarówno napisanych przez producenta jak i
    użytkowników.
    Rónież bardzo łatwo tworzy się własne.
    Na stronie producenta jest demo.
    Jest również darmowa wersja edukacyjna, ale po rosyjsku.
    pozdrawiam,
    Andrzej.

  • 3. Data: 2013-04-27 15:47:17
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 27 Kwi, 08:39, "Andrzej" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Rónież bardzo łatwo tworzy się własne.
    > Na stronie producenta jest demo.
    > Jest również darmowa wersja edukacyjna, ale po rosyjsku.

    A czy można w nim tworzyć schematy hierarchiczne?
    I czy jeśli jest przelotka do miejsca gdzie jest oblane miedzią i
    połączone np. do GND lub VCC, to robi standartową przelotkę czy
    z jednej strony przelotke a z drugiej tylko otworek w miedzi?

  • 4. Data: 2013-04-27 21:01:53
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "pytajacy" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    połączone np. do GND lub VCC, to robi standartową przelotkę czy
    z jednej strony przelotke a z drugiej tylko otworek w miedzi?

    Podałem Ci link do grupy, bo sam dopiero rozpoczynam zabawę z tym
    programem i nie potrafię Ci odpowiedzieć.

  • 5. Data: 2013-04-28 00:02:33
    Temat: Re: Konkurencja dla RIMU - TurboPcb
    Od: Adam K <a...@o...pl>

    Dnia 2013-04-27 06:55, Użytkownik pytajacy napisał:
> [...]
    > ostatnio znalazłem dość tani program do rysowania schematów i płytek.
    > Sprint-Layout - cena 40 euro, to jest chyba nieźle.

    Ja jako konkurencję chciałbym zaproponować zapoznanie się z programem
    TurboPcb. Program prosty i przyjazdy w użytkowaniu. Polskiego autora z
    polskim interfejsem. Spośród wielu jego funkcji zwrócę uwagę na
    możliwość importu plików z Kicada, Protela, EasyTraxa i Eagle (tylko
    biblioteki).
    W odróżnieniu od Sprint-Layout, w przypadku TurboPcb, na stronie
    autora (http://tubropcb.pl) można poprać w pełni funkcjonalne demo tylko
    z ograniczeniem do wielkości układu.

    Pozdrawiam.
    AK.

  • 6. Data: 2013-04-28 00:04:08
    Od: Adam K <a...@o...pl>

    autora (http://turbopcb.pl/) można poprać w pełni funkcjonalne demo

  • 7. Data: 2013-04-28 11:01:17
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    czy te programy mają autoruter?

  • 8. Data: 2013-04-28 17:06:56
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> napisał w wiadomości
    > czy te programy mają autoruter?
    Sprint-Layout: Wystarczy wejść na stronę producenta:
    The Autorouter
    There is simple point-to-point autorouter integrated in Sprint-Layout. This
    autorouter is able to connect two points of your layout. These two points
    are defined with a connection (rubberband). The autorouter was not designed,
    to generate whole boards at once. This is usually not possible. To create a
    proper layout, you have to design it mostly by yourself.

  • 9. Data: 2013-05-01 07:42:07
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 28 Kwi, 00:04, Adam K <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > autora (http://turbopcb.pl/) można poprać w pełni funkcjonalne demo
    > tylko z ograniczeniem do wielkości układu.

    Nie wiem czy ten TurboPCB jest skończony, bo patrząc na strone
    mam wrażenie że ma jeszcze dużo błedów, co według mnie go
    dysklasyfikuje.

    pytajacy

  • 10. Data: 2013-05-09 11:53:47
    Od: a...@g...com

    Polecam zwrócić uwagę na program DIPTRACE. Moim zdaniem w tej klasie cenowej nie ma
    konkurencji.Elegancki i intuicyjny interfejs oraz bogata funkcjonalność. Zostawia
    daleko w tyle protezy pokroju KICAD-a czy EAGL-a. Niestety, w naszym kraju jest
    niedoceniony a co za tym idzie mało popularny.