  • 71. Data: 2010-09-03 08:12:11
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Sep 2010 01:16:41 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Czyli żarówka taka zwraca się nam już po około 480-500h pracy.

    Zakładając, że powyższe założenia są słuszne - po jakim czasie zamortyzuje
    się taka świetlówka na strychu, gdzie wchodzisz raz na tydzień i spędzasz
    tam 10 minut?

    --
    Yakhub

  • 72. Data: 2010-09-03 08:13:56
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Bronek =?ISO 8859-2?Q?=28bryx=29_Tatuk=B3?= pisze:

    > Mozesz pokazac jak to wyglada? Czy o tym samym myslimy?

    Na przykład Osram HALOGEN ECO SPOT R50.

    http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietl
    enie_domu/Zarowki_halogenowe/Przeglad_produktow/Zaro
    wki_na_trzonku_gwintowym/HALOGEN_ECO/index.html

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 73. Data: 2010-09-03 08:16:37
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...wsadziłem 4 x 28 W, halogenowe spoty i jest OK. Pewnie
    > to kwestia odbłyśnika, a może faktycznie wyższej
    > sprawności halogena.

    Pewnie też, ale także barwy światła, bardziej zbliżonej do
    białej niż zwykłej żarówki.

  • 74. Data: 2010-09-03 08:31:54
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > czasie zamortyzuje
    > się taka świetlówka na strychu, gdzie wchodzisz raz na

    I to jest haczyk całego tego śmiesznego "wyliczenia" ;-).
    Zwolennicy "oszczędności" wychodzą z dziwnego założenia, że
    źródła światła są włączone non stop :-))). I wychodzi im że
    nakład zwróci się po np. 500 godzinach. A tymczasem te 500
    godzin świecenia (pom ijam już fakt rozruchu świetłowki,
    gorsze światło itd) miną tak naprawdę po jakichś 2, a czasem
    i po 5 latach :-)

  • 75. Data: 2010-09-03 08:48:56
    Od: Bronek (bryx) Tatukł <b...@k...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    http://www.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_www.p
    ap.pl&_PageID=1&s=depesza&dz=strony.glowna.dystrybuc
    jainfo.siz&dep=11963&data=depesza&_CheckSum=-1588595
    584

    Przeczytaj caly art.

  • 76. Data: 2010-09-03 09:14:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 03.09.2010 01:16, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

    > Powiedzmy, że koszt żarówki energooszczędnej to 20 zł,
    > powiedzmy, że koszt 1 kWh to 0,50 zł,
    > powiedzmy, że ta energooszczędna żarówka pobiera moc 20W, zamiast 100W.
    >
    > No i nagle wychodzi nam, że:
    >
    > Koszt takiej żarówki to równowartość 40 kWh,
    > że żarówka zwykła zużyje taką moc w 400 godzin,
    > a żarówka energooszczędna w 2000 godzin.
    >
    > Czyli żarówka taka zwraca się nam już po około 480-500h pracy.
    > A jednak trwałość to ona ma bardziej w okolicy 5000-10000h pracy.

    Tak, dokładnie takimi wyliczeniami (1 kWh jest trochę droższa)
    kierowałem się wymieniając niektóre żarówki na świetlówki. Tylko:
    a) barwa światła jest inna - przyzwyczaiłem się do świetlówek, ale
    ciągle wolę światło żarówki
    b) jak teraz nawaliła świetlówka w łazience (po 3/4 roku) wkręciłem 60W,
    która tam wcześniej była - pranie szybciej schnie ;)
    c) NIEKTÓRE żarówki. Te które ja chciałem wymienić.

    Michoo

  • 77. Data: 2010-09-03 09:17:02
    Od: Bronek (bryx) Tatukł <b...@k...com>

    S P 1 Q X L wrote:

    > Oczywiście, że na Placu Czerwonym, i nie rozdają ale kradną...
    >
    > Zakaz produkcji, bo sprzedawać zapasy można dopóki się nie skończą :)

    Jestes pewny?
    http://stooq.pl/n/?f=354372&c=1&p=4+18+22

    Od dziś ze sklepów zaczną znikać 100 watowe żarówki. To skutek
    rozporządzenia, które w grudniu zeszłego roku przeforsowała komisja do spraw
    ochrony środowiska naturalnego Parlamentu Europejskiego.

    Żarówki mają stopniowo ustępować miejsca energooszczędnym świetlówkom .
    Przez najbliższy rok w sklepach będziemy mogli dostać bez problemów żarówki
    o mocy 75 wat - zapewnia Izabela Pluta,

  • 78. Data: 2010-09-03 10:10:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Bronek (bryx) Tatukł" <b...@k...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > następujące:
    > - zniekształcenia napięcia dostarczanego odbiorcom, wymagającym zasilania
    > sinusoidalnego, wzrost prądu w przewodzie neutralnym,
    > - nadmierne grzanie się transformatorów i silników asynchronicznych,
    > - pojawianie się prądów pasożytniczych, niepotrzebnie grzejących
    > urządzenia i mogących wywołać rezonanse lub wibracje,
    > - występowanie naskórkowości w przewodach,
    > - możliwe są awarie kondensatorów do kompensacji mocy biernej,
    > - błędne działanie zabezpieczeń,
    > - przyspieszenie degradacji izolacji transformatorów i silników.

    I aż chce się dopisać, że jeszcze kury przestaną się nieść.

  • 79. Data: 2010-09-03 10:17:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Yakhub napisał:

    > To jest tylko żart, czy może da się to gdzieś kupić w PL?

    Znak protestu raczej, tak jak napisano. Proszę zwrócić uwagę, że autorem
    pomysłu jest nie jakiś żartowniś, tylko *projektant oświetlenia*, nie
    taki znowuż całkiem nieznany. Facet z pewnością doskonale wie, że mleczne
    bańki żarówek zostały wymyślone po to, by *zwiększyć* efektywność
    energetyczną zestawu żarówka/oprawa. Do nich projektuje się inne lampy,
    tłumiące mniej światła. Co z tego, że on wie i ja wiem, skoro jakiś
    urzędnik, buc, kawał chama, nieuk, idiota, kretyn i arogant o zapędach
    faszystowskich uznał, że wie lepiej i zakazał sprzedaży właśnie takich
    energooszczędnych żarówek.

    A czy da się kupić w Polsce? Pewnie da się sprowadzić, ale atrystyczne
    produkty kosztują zwykle sporo.

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2010-09-03 10:19:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Wasilewski napisał:

    > I aż chce się dopisać, że jeszcze kury przestaną się nieść.

    A nie? Proszę sobie wyobrazić, co by się stało gdyby urzędowo nakazano
    we wszystkich kurnikach wymianę żarówek o zwiększonej emisji podczerwnieni
    na jakieś pieprzone świetlówki. To by dopiero były jaja! To znaczy by nie
    było.

    --
    Jarek