  • 81. Data: 2010-09-03 10:26:04
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i5qaj8$mgg$1@news.onet.pl...

    > Dokładnie tak :-). Nie zauważyłem znacząco większej trwałości przy
    > typowym, domowym użytkowaniu, czyli włącz-wyłącz co chwilę. W kuchni mam
    > na suficie część żarówek i część świetlówek. I bywało, że 60 W żarówka
    > potrafiła przeżyć 11 W świetlówkę ;-)

    Jak się kupuje chiński chłam po zł kilka to tak jest. Od wielu lat
    kupuję świetlówki OSRAM i część z nich pamięta lata 90-te i dalej świeci.
    Oczywiście zdarzyło mi się ze 2-3 razy, że świetlówka po kilku dniach
    padła, ale wtedy bierze się paragon i w sklepie wymienia ją na nową.
    Zdarzało mi się również, że nowozakupiona żarówka tradycyjna po pierwszym
    włączeniu robiła się w środku biała i gasła po kilku sekundach.

    Jednakże ogólnie świetlówki mają duuużo dłuższą trwałość. Mam też takie
    wynalazki jak POLUX (55W "bydle") i GOVENA (bardzo fajne - małe gabarytowo)
    i świecą już full czasu.

    Natomiast potwierdzam - kilka razy próbowałem kupić chińszczyznę za
    3-5-7 zł i zawsze kończyło się to tak samo - nie dość, że świecą one trupim
    światłem, to jeszcze padają po kilku miesiącach.

    Podsumowując - w żadnym wypadku nie jestem zwolennikiem unijnego
    zamordyzmu, bo jak tak dalej pójdzie, to za 10 lat będziemy mieli unijny
    (jedyny dozwolony) model majtek. Jednakże od wielu lat używam świetlówek z
    własnej woli i jestem zadowolony. Należy tylko pamiętać, że w przypadku
    świetlówek sprawdza się stara zasada - "tanio kupisz, gówno kupisz".

  • 82. Data: 2010-09-03 10:33:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Dziwnie piszesz. Widzę samochody przystosowane do wożenia styropianu z
    > lekkimi naczepami na malutkich kółeczkach a do cegły masywne, często
    > wielokołowe pojazdy.
    > Przywieźli na budowę 20 paczek styropianu. Wjechał pod górkę bez
    > problemu i niemal że sam się z przyczepy ten styropian rozładował a
    > jak wieźli kostkę brukową to kierowca musiał pod górką połowę ładunku
    > zostawić po nie wjechał a i tak przy podjeździe zakopcił całą okolicę,
    > a to "tylko" 6 palet było.

    No i? Myślisz, że pierwszy pojazd spala 20x mniej niż ten drugi? Pewnie,
    że są pewne zależności, bo aby przyśpieszyć z 0 - 80 km/h z naczepą ważącą
    40 ton potrzeba więcej energii niż z naczepą pustą. Ale silniki mają swoją
    sprawność i określoną pojemność, a co za tym idzie TIR z naczepą załadowaną
    na maksa (40 ton) wcale nie pali 4x więcej niż ten z naczepą z 10 tonami
    ładunku.

  • 83. Data: 2010-09-03 10:44:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w
    wiadomości news:4c7fbe83$0$21002$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ale to nie zależy od ustroju. Przymusowe wywłaszczenia wszędzie
    > były są i
    > będą, można to tylko robić mniej lub bardziej bandycko (u nas
    > oczywiście z
    > jednego przegięcia - patrz np. przypadek ul. Powstańców Śląskich
    > w DC -
    > przeszliśmy gładko w przegięcie w drugą stronę, gdzie możliwa
    > jest
    > sytuacja, że dopiero od pana z koparki rozwalającej Twój płot
    > dowiesz się
    > o "planowanej" inwestycji, jeśli jest ona "strategiczna").

    "Autostopem po Galaktyce".
    Mysle ze pierwsza scena nie wziela sie z nikad i bez powodu :-)

    J.

  • 84. Data: 2010-09-03 10:48:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > taki znowuż całkiem nieznany. Facet z pewnością doskonale wie, że mleczne
    > bańki żarówek zostały wymyślone po to, by *zwiększyć* efektywność
    > energetyczną zestawu żarówka/oprawa. Do nich projektuje się inne lampy,
    > tłumiące mniej światła. Co z tego, że on wie i ja wiem, skoro jakiś
    > urzędnik, buc, kawał chama, nieuk, idiota, kretyn i arogant o zapędach
    > faszystowskich uznał, że wie lepiej i zakazał sprzedaży właśnie takich
    > energooszczędnych żarówek.
    >
    > A czy da się kupić w Polsce? Pewnie da się sprowadzić, ale atrystyczne

    6EUR.

    Np. tu http://www.light11.de/Zubehoer.305/Euro_Condom.5752.
    html

    Waldek

  • 85. Data: 2010-09-03 10:58:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko, że taka świetlówka za 20zł będzie świecić na niebiesko.
    > /ciach/

    LOL. Chyba się nie orientujesz w obecnych cenach świetlówek.
    Za 20 zł to już naprawdę porządną świetlówkę można obecnie kupić.

    > I zgoda - wyszło komuś, że mu się to opłaci, że zaoszczędzi, chce,
    > inwestuje, oszczędza. Dlaczego ktoś zamierza zmuszać wszystkich do
    > oszczędności?

    No i tu podpisuję się dwoma rękoma. Też tak uważam i daleki jestem od
    promowania świetlówek jako panaceum na wszystko. Nawet uważam, że będzie z
    tego więcej szkody niż pożytku, gdyż wiele z tych świetlówek zamiast do
    utylizacji trafi do śmieci, w myśl zasady, że "na złość UE odmrożę sobie
    uszy". Tylko to wcale jeszcze nie oznacza, że mam z tego powodu mówić, że
    świetlówki są "be".

    > Ale znacznie wcześniej zacznie tracić swoje pierwotne parametry - w
    > szczególności zmieni się jej barwa (na gorszą), jasność świecenia (na
    > niższą) i czas rozświetlania (na dłuższy).

    To samo dotyczy normalnych żarówk - też zmieniają parametry z czasem na
    skutek stopniowego wypalania się żarnika.

  • 86. Data: 2010-09-03 11:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w
    > Na przykład Osram HALOGEN ECO SPOT R50.
    >http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswiet
    lenie_domu/Zarowki_halogenowe/Przeglad_produktow/Zar
    owki_na_trzonku_gwintowym/HALOGEN_ECO/index.html

    I one sa po 1.40 ? Bo ostatnie zarowki kupowalem po 0.99.

    Teraz w sklepie sa zarowki po 3.99, ale to juz niewiele taniej niz
    swietlowki :-)

    No i ten odblysnik do "ogolnego zastosowania" moze troche
    przeszkadzac.

    J.

  • 87. Data: 2010-09-03 11:07:15
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Zakładając, że powyższe założenia są słuszne - po jakim czasie zamortyzuje
    > się taka świetlówka na strychu, gdzie wchodzisz raz na tydzień i spędzasz
    > tam 10 minut?

    Mylicie jedno - ja jestem zwolennikiem świetlówek, ale nie zamordyzmu UE.
    Nie należy nikogo "uszczęśliwiać" na siłę. Pewnie, że każda sytuacja jest
    odrębna. Zgadzam się też z tym, że przez pół roku (i to te pół gdy dni są
    najkrótsze) ciepło emitowane przez żarówkę konwencjonalną jest zużywane do
    ogrzewania/dogrzewania pomieszczeń, więc ciężko powiedzieć, że ta energia
    idzie "w atmosferę".

  • 88. Data: 2010-09-03 11:15:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > 6EUR.
    >
    > Np. tu http://www.light11.de/Zubehoer.305/Euro_Condom.5752.
    html

    To prawie jak darmo. Bo facet się ceni. A jak ktoś kupi coś takiego
    http://www.zoomzoom.pl/?go=firms&sm=42&pid=354 to powinien wkręcić
    tam mleczną żarówkę.

    -- Jarek

    PS
    Napisali "Nie próbuj podrabiać...". Kurczę, mógłbym faceta pozwać.
    W roku 1986 zrobiłem taką lampę z puszki po pomidorówie Campbella
    (bez zgody firmy Campbells). Ale mi się nie spodobała, zrobiłem inną
    i powiesiłem w to miejsce (nie napiszę jaką, żeby ktoś nie zrobił
    podróby). Natomiast kilka lat temu szukałem puszek z zupą w TESCO
    w Medzilaborcach. Nie było. Skandal.

  • 89. Data: 2010-09-03 11:29:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > swietlowki :-)
    >
    > No i ten odblysnik do "ogolnego zastosowania" moze troche

    One nie mają odbłyśnika. Ale nie są już matowe, choć kiedyś były.
    Kosztuja z dychę, ale wolę taką (załóżmy, ze ktoś mi chce dać
    w prezencie) od świetlówki osram full wypas za pięć dych. Ja takie
    kupowałem jak jeszcze nie było tych kretyńskich zakazów. Zamiast
    żarówkek po złociszu. Halogeny są OK. Świetlówki -- nie (poza
    specjalnymi zastosowaniami).

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2010-09-03 11:56:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, September 3, 2010, 12:19:04 PM, you wrote:

    [...]

    > A nie? Proszę sobie wyobrazić, co by się stało gdyby urzędowo nakazano
    > we wszystkich kurnikach wymianę żarówek o zwiększonej emisji podczerwnieni
    > na jakieś pieprzone świetlówki. To by dopiero były jaja! To znaczy by nie
    > było.

    Ale ile energii byś oszczędził...

    --
    Best regards,