  • 21. Data: 2009-03-06 11:00:38
    Temat: Re: Koniec wojny na megapiksele
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Nie wiem dlaczego przypomnialy mi sie zapowiedzi ZSRR gdzis z 1987 roku,
    ze zaprzestaja wyscigu zbrojen bo wieksza liczba rakiet nie ma sensu.

    Marketingowo bardzo sluszna decyzja bo majac najmniesza matryce i tak
    nie maja szans w sciganiu sie na megapixele.

    Z drugiej strony zdecydowanie popieram kierunek dzialan, bo odkad
    dostalem w aparacie 6mln pixeli to nie odczulem ani razu ze ilosc mnie
    ogranicza, a dodam tylko ze jestem zwolennikiem duzych formatow.

    Zreszta.. Ci co widzieli modelki Marka Wyszomirskiego z 3mln pixeli
    wiedza o czym mowie.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 22. Data: 2009-03-06 11:14:55
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > A ja mam taką tajemnicę, której nikomu nie zdradzę :)

    "Jeden promil przepaleń" zdradziłeś i nikt nie chce tego ukraść albo
    pożyczyć ;-). Niestety...

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 23. Data: 2009-03-06 11:15:51
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <goqvoh$831$2@inews.gazeta.pl>,
    Mateusz Ludwin nabazgrał:

    > Czyli mnie się tylko WYDAJE że body jest dobrze wykonane i WYDAJE że zdjęcia są
    > ostre?

    Znowu gorszy dzień? Czy ja gdzieś pisałem, że Olympusy nie są dobrze
    wykonane alboco?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 24. Data: 2009-03-06 11:30:14
    Od: j...@a...at

    On 6 Mrz., 10:49, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > APS-C też nie wyskoczy ponad 15Mpix.
    > Za to Olympus ma patent na sprzętowe HDRI.
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    za piec - siedem la aps -c z 30 mpx beda na porzadku dziennym.

    mam zwyczaj zmiany aparatu dopiero jesli pojawia sie na rynku aparaty
    o dwukrotnie wiekszelj pojemnosci matrycy od tego , ktory aktualnie
    mam i obserwuje w zasadzie kolosalny ( choc nie zawsze potrzebny mi
    bezwzglednie ) przyrost jakosci obrazu.
    ostatecznie pierwsza mavika o pojemnosci 750 kpx o ile pamietam na
    dyskietki 1,44 mb tez robila zdjecia , ktore mozna bylo bez poczucia
    wstretu obserwowac.
    jesli porownamy gestosc matryc z malych kompaktow do formatu FF - to
    przy porownywalnej gestosci FF mialby 100 mpx , zas aps-c okolo 50
    mpx. Moim zdaniem sa to realne wartosci licznowe , ktore zobaczymy w
    nastepnym dziesiecioleciu . Szumy ktore widzimy na zdjeciu nie zaleza
    od wielkosci matrycy ani od wielkosci pixela tylko od odstepu
    pomiedzy sygnalem uzytecznym a szumami ( prawda dla duzego pixela szum
    jest ten sam , sygnal mocniejszy a wiec i odstep wiekszy), i tu w
    cmosach kryje sie jeszcze spora reserva .

    XXX

  • 25. Data: 2009-03-06 11:58:34
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > za piec - siedem la aps -c z 30 mpx beda na porzadku dziennym.

    No to i Olympus może robić 20Mpx...

> [...]
    > o dwukrotnie wiekszelj pojemnosci matrycy od tego , ktory aktualnie
    > mam i obserwuje w zasadzie kolosalny ( choc nie zawsze potrzebny mi

    Chyba raczej rozdzielczości a nie pojemności.

> [...]
    > przy porownywalnej gestosci FF mialby 100 mpx , zas aps-c okolo 50
    > mpx. Moim zdaniem sa to realne wartosci licznowe , ktore zobaczymy w

    No fantastycznie, tylko że takie kompakty nie potrafią nawet wypełnić tych 8
    bitów które są w JPG...

  • 26. Data: 2009-03-06 12:35:13
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Twierdzisz że jakość optyki i wykonanie body to wymysły marketingowców?

    A myślisz, że nie jest to jeden z czynników którym można wpływać na popyt na
    produkty? I, że będąc funkcją kosztów nie mogą być użyte do optymalizacji
    zysków?

    Ale tu nie o to chodzi.

  • 27. Data: 2009-03-06 12:52:03
    Od: j...@a...at

    On 6 Mrz., 12:58, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > bitów które są w JPG...
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    jesli mowimy o rozdzielczosci to trzebaby uprecyzyjnic - rozdzielczosc
    wzgledna lub bezwzgledna ?
    pojemnosc to rozdzielczosc bezwzgledna - po co uzywac dwoch slow skoro
    mozna opisac termin jednym?

    pojemnosc jest prawidlowo- rozdzielczosc mowi niewiele jesli nie
    uprecyzyjnisz.

    > No fantastycznie, tylko że takie kompakty nie potrafią nawet wypełnić tych 8
    > bitów które są w JPG...

    za dziesiec lat beda mogly - o to jestem spokojny .
    w slad za tym rozwojem musi isc moc obliczeniowa urzadzen do obrobki
    takich plikow.

  • 28. Data: 2009-03-06 13:52:04
    Od: alboco <a...@h...com>

    > Chciałbym kiedyś być tak emocjonalnie związany z jakąś firmą, poczuć to
    > coś...

    Po co? Z onanizmu sprzętowego pożytek średni.

  • 29. Data: 2009-03-06 13:52:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > pojemnosc jest prawidlowo- rozdzielczosc mowi niewiele jesli nie
    > uprecyzyjnisz.

    Pojemnośc to termin stosowany powszechnie do opisu dynamiki.

    > za dziesiec lat beda mogly - o to jestem spokojny .

    Fajnie, tylko że wtedy matryce o mniejszym upakowaniu nadal będą potrafiły 10x
    lepiej radzić sobie z szumami i dynamiką.

  • 30. Data: 2009-03-06 14:45:12
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    bakulik at work pisze:
    > Witam.
    > Olympus się poddaje.
    > http://www.optyczne.pl/1667-nowo%C5%9B%C4%87-Olympus
    _sk%C5%82ada_bro%C5%84_-_koniec_wojny_na_megapiksele
    .html

    A w komentarzach tylko brawo, tak trzymać itd.. Gdzie to poddawanie się?
    IMHO bardzo rozsądny krok, z APS-C można było walczyć, ale z pełną
    klatką to bez szans i tak. Poza tym optyka nie jest bez znaczenia tak
    samo - wiadomo, że im więcej od niej chce się wydoić tym mniej różowo.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \