  • 31. Data: 2009-03-06 15:47:50
    Temat: Re: Koniec wojny na megapiksele
    Od: m...@a...net.pl

    >IMHO bardzo rozsądny krok

    Oczywiscie, 12 mpix to 4000 x 3000 pikselkow,
    w ich proporcjach obrazu. Okragla i wygodna
    liczba. Ludzie lubia okragle cyferki, bardzo
    dobry punkt dla zaprzestania wyscigu.

    >Poza tym optyka nie jest bez znaczenia

    Nie wiem czy mamy to samo na mysli, ale to rowniez
    bardzo madre, znajac rozdzielczosc matrycy dla ktorej
    robia szkla, z wyprzedzeniem, i majac ja na stale,
    osiaga sie bonus na etapie projektowania
    nowych szkiel. Mozna je sobie zoptymalizowac pod
    12 megapikselkow.

    Czy to nie na biezacych targach pojawilo sie SZKLO
    z napisem: "12 mpix"
    :-)

    Michal

  • 32. Data: 2009-03-06 15:52:32
    Od: m...@a...net.pl

    >Chciałbym kiedyś być tak emocjonalnie związany z jakąś firmą, poczuć to
    >coś...

    No bez jaj, nie mow ze nie jestes albo nie byles zakochany
    w zadnym urzadzeniu.
    Ostatnio z miloscia pisales o swoim o Asusie na przyklad.
    :-)

  • 33. Data: 2009-03-06 16:02:53
    Od: m...@a...net.pl

    >Z drugiej strony zdecydowanie popieram kierunek dzialan, bo odkad
    >dostalem w aparacie 6mln pixeli to nie odczulem ani razu

    A ja tak.
    Fotografowie od wieludziesieciu lat kropowali klisze, bo mogli
    kropowac, bo z kliszy sie duzo wyciagac da.

    Kropowano w celach chociazby:

    1) Uzyskania wiekszego powiekszenia w makrofotografii
    2) Uzyskania wiekszego teleobiektywa jak sie go nie mialo
    3) Sterowania punktem zbiegu perspektywy, ktory w malym
    obrazku i pochodzacych od niego cyfrakach, zawsze
    wypada w srodku kadru
    4) Prostowania kadrow skrzywionych, co jest potrzebne
    zwlaszcza w sytuacji zdjec robionych na szybko, typu
    reporterka, sport.

    Dopiero rozdzielczosci rzedu parunastu megapikseli
    pozwolily wrocic do NORMALNEGO traktowana kadru wyjetego
    z aparata, to jest do ciecia, do pracy "jak dawniej z
    klisza pod powiekszalnikiem sie robilo" zamiast:
    "jak ze slajdami - nic nie ciac tylko w ramke".
    :-)

    Michal

  • 34. Data: 2009-03-06 16:06:10
    Od: m...@a...net.pl

    >A ja mam taką tajemnicę, której nikomu nie zdradzę :)

    Ja tez. I nie jestesmy odosobnieni.
    90% ludzi nigdy nie zdradzi tego o czym mysli przez 90% czasu.
    Jak ktos kiedys gdzies napisal.
    ;-)

  • 35. Data: 2009-03-06 16:48:32
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik :

    > No bez jaj, nie mow ze nie jestes albo nie byles zakochany
    > w zadnym urzadzeniu.
    > Ostatnio z miloscia pisales o swoim o Asusie na przyklad.
    > :-)

    tak ... tylko te wszystkie rodzaje miłości są bardzo niebezpieczne -
    - mogą w jakimś tam momencie, zostać nieodwzajemnione...
    bezpiecznym rodzajem miłości jest "miłość własna";
    aby nie wdawać się w szczegóły -- najlepiej założyć własną
    firmę i tak ją pokochać, że ta ...

    wprawdzie kiedyś tam jeszcze śpiewano o miłości kolektywnej:
    " ... i wespół, wzespół ...", ale ... to już nie to :))

    --
    pzdr.
    JR

  • 36. Data: 2009-03-06 16:57:52
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik :

    > Moze skonczmy, bo za chwile z rozmow o onanizmie
    > sprzetowym skrecimy na rozmowy o onanizmie bezsprzetowym.
    > ;-)

    przy takim manipulowanym cięciu cytatów, rzeczywiście jest to
    możliwe :)

    --
    pzdr.
    JR

  • 37. Data: 2009-03-06 17:04:36
    Od: m...@a...net.pl

  • 38. Data: 2009-03-06 17:26:59
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Olympus się poddaje.
    >
    > http://www.optyczne.pl/1667-nowo%C5%9B%C4%87-Olympus
    _sk%C5%82ada_bro%C5%84_-_koniec_wojny_na_megapiksele
    .html

    R.I.P.

  • 39. Data: 2009-03-06 17:28:46
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Marketingowo bardzo sluszna decyzja bo majac najmniesza matryce i tak
    > nie maja szans w sciganiu sie na megapixele.
    >
    > Z drugiej strony zdecydowanie popieram kierunek dzialan, bo odkad
    > dostalem w aparacie 6mln pixeli to nie odczulem ani razu ze ilosc mnie
    > ogranicza, a dodam tylko ze jestem zwolennikiem duzych formatow.
    >
    > Zreszta.. Ci co widzieli modelki Marka Wyszomirskiego z 3mln pixeli
    > wiedza o czym mowie.

    Szczegolnie Ci z wada wzroku ;)

    (jak lubie Marka i jego fotki, to jednak...)

  • 40. Data: 2009-03-06 17:36:56
    Od: "Waldemarrr" <w...@g...pl>

    > A ja tak.
    > Fotografowie od wieludziesieciu lat kropowali klisze, bo mogli
    > kropowac, bo z kliszy sie duzo wyciagac da.

    Rozumiem twoje podejscie.
    Tez czasami kadruje ale ja jednak miewam w sobie jakas taka dzika
    satysfakcje,
    gdy zrobie zdjecie, spojrze na kadr i pomysle: nic dodac nic ujac.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl