  • 21. Data: 2009-09-25 06:40:47
    Temat: Re: Koniec dokumentalnej fotografii
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    WM pisze:
    > Ogladając zdjęcia w &#8222;National Geographic&#8221; chcę mieć świadomość,
    > że są to autentyki a nie są podróby rodem z Hollywood.
    > Bo film już jawnie fałszuje historię.

    Ale sorry, odkąd było NG, zawsze zdjęcia były ''Hollywood'' - podkręcone
    kolorystycznie, wyładnione nienaturalnie. Trzeba się z tym pogodzić, że
    hamburgery live są bardziej oklapłe, laski mają pieprzyki i cellulit, a
    na śródziemnomorskich plażach niebo nieco mniej niebieskie, a piasek
    bardziej gorący :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2009-09-25 07:28:20
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    WM pisze:

    > Ogladając zdjęcia w National Geographic chcę mieć świadomość,
    > że są to autentyki a nie są podróby rodem z Hollywood.

    Jeżeli nie przeszkadzają Ci poprzestawiane piramidy...

  • 23. Data: 2009-09-25 08:47:50
    Od: Les <s...@p...fm>

    On 25 Wrz, 09:28, Jester <j...@t...net.pl> wrote:

    > Jeżeli nie przeszkadzają Ci poprzestawiane piramidy...

    Witam,
    trzeba się może najpierw zastanowić po co to zostało zrobione!
    Sądzę, że zostało to podyktowane chęcią zaprezentowania większych
    piramid na okładce, a nie oszukiwaniem.
    Jeżeli zostało by zostawione w postaci "naturalnej", to skalując
    proporcjonalnie wyszło by dużo więcej nieba kosztem tychże piramidek.
    A to już by tak nie przyciągnęło "klientów" NG.
    A wystarczyło zrobić inne zdjęcie - z innej strony i innym obiektywem
    - piramidy byłyby bliżej i większe! Ale do Egiptu daleko!

    W naszych czasach wszystko jest poprawiane. Zdjęcia modelek są takim
    sztandarowym przykładem. Ale kto się zastanawia np. że na zdjęciach z
    boisk, czy ta piłka faktycznie była w tym miejscu?? Nie sądzę!!
    Niestety sam musiałem czasami doklejać piłkę z innego ujęcia, bo ta
    faktyczna się nie nadawała. A co z usuwaniem "niechcianych" postaci ze
    zdjęcia?? Nagminne!! A kadrowanie?? STANDARD!!!!

    Pozdrawiam
    Les

  • 24. Data: 2009-09-25 09:15:59
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > hamburgery live są bardziej oklapłe, laski mają pieprzyki i cellulit, a
    > na śródziemnomorskich plażach niebo nieco mniej niebieskie, a piasek

    Ale jak się już raz zacznie poprawiać fotografie, to będzie tendencja
    do stałego przesuwania granicy przyzwoitości.
    Trzeba zablokować taką radosną twórczość.

    Pozdrawiam WM

  • 25. Data: 2009-09-25 09:41:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Sep 2009, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Że co proszę? Kto ci takich bzdur naopowiadał?

    Wolniej poproszę.
    Zapomniałem zaznaczyć: "w wersji 64-bit", pewnie przez to, że
    Visty nie mam i nie zamierzam, a jedynym powodem dla ktorego
    przypadnie się rozejrzeć za Windows 7 będzie właśnie 64-bit.
    Pytam, skąd teza że są to "bzdury"?
    W Windows 7 64-bit już nie można - a nawet jeśli w Windows 7
    obejście przez tryb "testowy" (developerski) na jakiś czas będzie
    dostępne, to współdziałanie z DRM zostanie zablokowane, kwestia czasu.
    Opis "autorski" z FreeOTFE:
    http://www.freeotfe.org/docs/Main/impact_of_kernel_d
    river_signing.htm

    Po skutecznym wprowadzeniu tego mechanizmu następne kroki będą
    wyłącznie konsekwencją - *chyba*, że "masowy odbiorca" zda sobie
    sprawę co się dzieje i w którymś momencie odmówi korzystania
    z rozwiązan które *wymuszają* certyfikację.
    Sądząc z rosnącej popularności usług zdalnych i godzenia się, aby
    np. własne dokumenty obrabiał czyjś komputer, nic na to nie wskazuje.
    Na końcu tej drogi, która *dziś* wydaje się być daleka jest
    komputer, który nie uruchomi "niecertyfikowanego" systemu operacyjnego
    oraz wymóg certyfikacji "contentu".
    Ale czasy, kiedy sławne hasło Billa G że "640kB każdemu wystarczy" też
    wielu nie wydawało się dziwnym, wcale tak odległe nie są.

    Żeby nie było: *można* wyłączyć sprawdzanie certyfikacji.
    Przynajmniej na razie.
    Ale to (wg założeń) ma oznaczać wyłączenie również obsługi HD
    w systemie.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-09-25 09:42:12
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    WM wrote:

    > Ale jak się już raz zacznie poprawiać fotografie, to będzie tendencja
    > do stałego przesuwania granicy przyzwoitości.
    > Trzeba zablokować taką radosną twórczość.

    Lobby reklamowo - marketingowe będzie się bronić. Jak w folderze wygląda
    plaża, na której opala się jedna superlaska w topless, a jak taka
    prawdziwa, gdzie między ludzi ledwo można wcisnąć szpilkę? Anglicy
    kombinują, żeby pod zdjęciami był podpis zdjęcie poprawione cyfrowo.

    wer

  • 27. Data: 2009-09-25 09:46:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Sep 2009, J.F. wrote:

    > On Thu, 24 Sep 2009 22:14:51 +0200, JA
    >
    > Taki certyfikat tez jest zludny - jesli program go potrafi zapisac, to
    > zdolny haker potrafi wyszukac w programie algorytm.
    > Zdolny haker moze miec 14 lat ..

    Zdolny haker niewiele zdziała, jeśli klucz tworzący podpis leży
    w monolitycznym układzie scalonym - razem z algorytmem podpisującym :)
    Chcesz przykładu?
    To napisz, co może "zdolny haker" w przypadku drukarki która ma
    zaimplementowane sławne "zółte kropki". Ta sama skala problemu: one
    są generowane w drukarce, mimo że drukarka niby GDI only.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-09-25 10:42:58
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Les pisze:

    > trzeba się może najpierw zastanowić po co to zostało zrobione!
    > Sądzę, że zostało to podyktowane chęcią zaprezentowania większych
    > piramid na okładce, a nie oszukiwaniem.

    O ile się orientuję - to konkretnie zdjęcie zostało przerobione dlatego,
    że takiego kadru nie dało się w żaden sposób ani żadnym szkłem złapać w
    rzeczywistości. Nijak. Kropka.

> [...]
    > A wystarczyło zrobić inne zdjęcie - z innej strony i innym obiektywem
    > - piramidy byłyby bliżej i większe! Ale do Egiptu daleko!

    No właśnie podobno TAKIEGO kadru się zwyczajnie nie da złapać, bo one
    stoją za daleko od siebie, czy jakoś tak (między innymi dlatego sprawa
    się szybko wydała - bo to dość popularny obiekt i nikt go tak nigdy
    wcześniej nie skadrował).
    Nie da się złapać równocześnie kolumny Zygmunta w Warszawie i pomnika
    Kościuszki w Łodzi (chociaż teoretycznie pewnie jakiś obiektyw by dał
    radę gdyby my krzywizna Ziemi nie przeszkadzała...)

    > W naszych czasach wszystko jest poprawiane.

    Są granice. "POPRAWIANIE" nie to nie to samo, co "USUWANIE",
    "POWIĘKSZANIE wybiórczo jakiegoś fragmentu", "DORABIANIE brakującej
    ręki..." :)

    > Zdjęcia modelek są takim sztandarowym przykładem.

    To grafiki zrobione na bazie zdjęć a nie zdjęcia.

    > Ale kto się zastanawia np. że na zdjęciach z boisk, czy ta piłka faktycznie była w
    tym miejscu??

    Mało kto, bo każdy zakłada, że była. No w końcu fachowiec fotograf
    fotografował mecz i co: głupiej piłki nie potrafił złapać? To za co mu
    płacą?

    > Niestety sam musiałem czasami doklejać piłkę z innego ujęcia, bo ta
    > faktyczna się nie nadawała.

    No to masz szczęście, bo są redakcje, które za taki manewr wywalały
    fotografów z roboty na zbity pysk.

    > A co z usuwaniem "niechcianych" postaci ze zdjęcia?? Nagminne!!

    IMHO to robienie sobie jaj z oglądacza.

    > A kadrowanie?? STANDARD!!!!

    IMHO Lepiej złapać szerszy kadr i później przyciąć, niż nie złapać w
    ogóle, bo nie było czasu na kręcenie obiektywem. To ingerencja z
    zupełnie innej półki niż dorobienie Angeliny Jolie do Brada Pitta na
    plaży...

  • 29. Data: 2009-09-25 12:03:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 11:41:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Visty nie mam i nie zamierzam, a jedynym powodem dla ktorego
    > przypadnie się rozejrzeć za Windows 7 będzie właśnie 64-bit.

    Z pracy na Viście x64.

> [...]
    > obejście przez tryb "testowy" (developerski) na jakiś czas będzie
    > dostępne, to współdziałanie z DRM zostanie zablokowane, kwestia czasu.

    Tylko co ma podpisywanie sterowników do pracy w rozdzielczościach HD?

> [...]
    > Przynajmniej na razie.
    > Ale to (wg założeń) ma oznaczać wyłączenie również obsługi HD

    Ponawiam pytanie: co ma podpisanie cyfrowe sterownika do rozdzielczości HD.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 30. Data: 2009-09-25 12:47:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Zdolny haker niewiele zdziała, jeśli klucz tworzący podpis leży
    > w monolitycznym układzie scalonym - razem z algorytmem
    > podpisującym :)

    A ten uklad ma w srodku nr seryjny urzadzenia, zegar czasu
    rzeczywistego, numer zdjecia itp ?
    Bo jak nie to mozna ukladowi podeslac dane i niech podpisze.
    No chyba ze zintegrowany z matryca.

> [...]
    > one
    > są generowane w drukarce, mimo że drukarka niby GDI only.

    Firmware tam chyba jakis jest ? Mozna sprobowac go zmienic, mozna
    sprobowac czy usunie zolte kropki z danych do wydruku, mozna pojsc
    na inna drukarke i wydrukowac z zoltymi kropkami - to
    zabezpieczenie dobre na naiwnych :-)

    J.