    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Koniec dokumentalnej fotografii
    Date: Fri, 25 Sep 2009 11:41:19 +0200

    On Fri, 25 Sep 2009, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Że co proszę? Kto ci takich bzdur naopowiadał?

    Wolniej poproszę.
    Zapomniałem zaznaczyć: "w wersji 64-bit", pewnie przez to, że
    Visty nie mam i nie zamierzam, a jedynym powodem dla ktorego
    przypadnie się rozejrzeć za Windows 7 będzie właśnie 64-bit.
    Pytam, skąd teza że są to "bzdury"?
    W Windows 7 64-bit już nie można - a nawet jeśli w Windows 7
    obejście przez tryb "testowy" (developerski) na jakiś czas będzie
    dostępne, to współdziałanie z DRM zostanie zablokowane, kwestia czasu.
    Opis "autorski" z FreeOTFE:
    http://www.freeotfe.org/docs/Main/impact_of_kernel_d
    river_signing.htm

    Po skutecznym wprowadzeniu tego mechanizmu następne kroki będą
    wyłącznie konsekwencją - *chyba*, że "masowy odbiorca" zda sobie
    sprawę co się dzieje i w którymś momencie odmówi korzystania
    z rozwiązan które *wymuszają* certyfikację.
    Sądząc z rosnącej popularności usług zdalnych i godzenia się, aby
    np. własne dokumenty obrabiał czyjś komputer, nic na to nie wskazuje.
    Na końcu tej drogi, która *dziś* wydaje się być daleka jest
    komputer, który nie uruchomi "niecertyfikowanego" systemu operacyjnego
    oraz wymóg certyfikacji "contentu".
    Ale czasy, kiedy sławne hasło Billa G że "640kB każdemu wystarczy" też
    wielu nie wydawało się dziwnym, wcale tak odległe nie są.

    Żeby nie było: *można* wyłączyć sprawdzanie certyfikacji.
    Przynajmniej na razie.
    Ale to (wg założeń) ma oznaczać wyłączenie również obsługi HD
    w systemie.

    pzdr, Gotfryd