    From: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Konfiguracja kompa do foto i grafiki
    Date: Mon, 30 Mar 2009 09:07:29 +0200

    > Siostra poprosiła mnie abym pomógł jej złożyć kompa do obróbki i
    > katalogowania zdjęć (ma do uporządkowania kilkadziesiąt tys.
    > rawów)oraz do składu publikacji, robi jakieś przewodniki foldery itp.
    > nawet po 200 stron.
    > Do tej pory pracuje tylko w pakiecie Corela na kompie z XP, z prockiem
    > Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz, jakaś karta grafiki ATI z 1GB ramu
    > chyba dobra, 2GB DDR i jakimś chyba niezłym monitorze 20" NEC choć już
    > starawym.
    > Twierdzi że komp jej nie wyrabia że otwieranie i zapisywanie projektów
> [...]

    Pewnie Ci sie ta odpowiedz nie spodoba ;) ale co tam...

    Jesli przy takim sprzecie siostra ma problemy z praca to
    po pierwsze powinna zmienic operatora, lub ew. nauczyc
    sie wydajnie pracowac. To nie jest slaby komputer.
    Mozna oczywiscie kupic szybszy, ale nie w tym problem.

    Co do komputera to polecam plyte Asus P5QL-E ze wzgledu
    na rozne lacza zamontowane na plycie, ktore sie przydadza
    i ogolna stabilnosc (takiej uzywam).
    Procesor 2 lub 4 rdzeniowy - co prawda nie wszystkie aplikacje
    to wykorzystuja ale calosc bedzie duzo plynniej dzialac.
    Do tego XP, 4GB RAMu (widoczne bedzie troche mniej ale starczy).

    Trzy dyski dyski SATA - jeden mniejszy powiedzmy do 500GB
    na nim partycja powiedzmy 50GB na system, na pozostalych 450GB
    partycja na rzeczy z ktorych korzystasz sporadycznie. Np. zdjecia.
    Drugi dysk duzy na prace. Trzeci dysk w obudowie z laczem e-sata
    na backupowanie prac. E-sata a nie USB bo jest kolosalna roznica
    w szybkosci dyskow. RAIDy sobie odpusc - dyski E-sata sa bardzo
    szybkie, wiecej Ci w realnej pracy nie trzeba.

    Z softu PS, InDesign - mozesz tym robic najwieksze
    i najpiekniejsze publikacje swiata ;)

    Co do problemow z kolorami i wydajnoscia to przydaloby sie
    troche wiedzy, ale tu juz nie pomoge - niech sie nauczy sama :)