  • Data: 2009-03-30 07:37:29
    Temat: Re: Konfiguracja kompa do foto i grafiki
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-03-29 23:28:31 +0200, SK <m...@w...pl> said:

    > -czy warto wymienić procka Quad Q9550 2,83GHz na np.E8600 3,33GHz?

    Różnice będą paro (może nasto) procentowe, ale pytałeś jaki procek
    będzie najszybszy ;-)
    Nehalemy to jeszcze nowość i z tego powodu trza przy nich zapłacić
    podatek od posiadania najnowszej technologii ;-)

    > -czyli dołożyć kostkę 2GB bo XP i tak wiecej nie obsłuży?

    Jeśli już jedna taka jest włożona, to owszem, niech se śmigają w dual-channel.

    > Bo chyba nie proponujesz przejścia na viste?

    Raczej nie.

    > -jeszcze nie wiem jaka tam płyta siedzi i czy raid na niej pójdzie

    Wydajniejsze są zawsze rozwiązania dedykowane (osobna karta RAID).
    Osobiście nie jestem miłośnikiem takich rozwiązań, ale można się
    jeszcze pokusić o rozdzielenie pomiędzy dyskami tempów/swapów, systemu
    i danych.

    > -co proponujesz do backupu?

    Co kto lubi. Może być po prostu 3. dysk wewnętrzny, może być zewnętrzny
    na e-SATA lub FW, może być NAS. To już kwestie jak bardzo kto ma
    rozwiniętą osobistą paranoję ;-)

    de Fresz