  • Data: 2009-03-30 11:48:21
    Temat: Re: Konfiguracja kompa do foto i grafiki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    SK pisze:
    > Czy dyski mają tak duży wpływ przy pracy z grafiką? Warto bawić się w
    > SSD, raidy?

    W raidy imo bez sensu - nowe dyski zapierniczają 100MBps. SDD ma bardzo
    sens na system, bowiem czas dostępu jest praktycznie zerowy. Przy
    łowieniu grafik (dużych plików) nie ma to już takiego znaczenia, ale
    przy grzebaniu w chlewiku adobowym czy systemowym różnica jest widoczna.

    > Widzę że będzie musiała się przesiąść z Corela na Adobe i to chyba ją
    > najbardziej zaboli, bo zdolny z niej grafik ale jak większość kobiet
    > kiepski informatyk.

    Corelowcy i Adobowcy są jak macludki i windowsludki - zero
    kompatybilności :)

    > 1. monitor - 24,1" Eizo S2431W 3890zł
    > 2. Kalibrator - GretagMacbeth i1Display2 980zł

    Ja tam sceptycznie podchodzę do wydawania pieniędzy na takie coś, ale...
    zależy, kto stawia.

    > 3. Design Standard CS4 PL Win (InDesign CS4, Photoshop CS4, Illustrator
    > CS4, Acrobat 9 Pro, Adobe Bridge CS4, Adobe Device Central CS4, Version
    > Cue CS4) 6650zł

    Za dużo. Potrzebne to wszystko?

    > Muszę jeszcze wybrać jakieś rozwiązanie backupu

    Duży dysk w kieszeni razy dwa. Nie daj się wciągnąć w ''systemy
    backupu'' - normalnie przegrywasz co dzień na końcu pracy, a raz na
    miesiąc robisz w tym porządek (w miesiącach parzystych na jednym, w
    nieparzystych na drugim dysku.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl