  • Data: 2009-11-16 14:39:45
    Temat: Re: Kondensatory do kompa
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Lis, 12:05, FD <f...@o...pl> wrote:
    > niestety kilkanascie lat temu wylecialem z 'rynku' elektronicznego
    > i nie wiem co obecnie "w trawie piszczy" a konkretnie:
    >
    > potrzebuje do komputera kupic kondensatory elektrolityczne
    > 2200uF/6,3V  w rozmiarze 10x20mm rozstaw nozek 5mm
    > i teraz pytanie czy obojetny jest producent czy jakichs unikac
    >
    > i gdzie to w warszawie to mozna by kupic?
    >
    > rozumie ze pytanie moze byc dla Was lamerskie ale prosze o pomoc :]
    >
    > fd.

    Unikać tego co było w płytę wlutowane.
    G-LUXON mi się źle kojarzy.
    Lepiej wsadzić kondensatory na wyższe napięcie, o ile się zmieszczą, z
    zasady mają mniejszą ESR.
    Nad giełdą bym się mocno zastanowił, chyba że sprzedawca wie, czym
    handluje. Często jest tak, że te "do przetwornic / płyt głównych" to
    dla sprzedawcy znaczy że 105°C, a Low ESR to już niekoniecznie.
    Przejrzałbym oferty sklepów w internecie, ale takich gdzie wiadomo
    skąd jest towar (producent i oznaczenie producenta), w kartach
    katalogowych sobie znajdziesz te, które maja odpowiednio niską ESR.
    Hitano chyba dobre, jeszcze żaden się nie zepsuł. Samsung w
    przetwornicy do LEDa trochę (trochę, znaczy mało, niegroźnie) się
    grzeje, mimo że jest zblokowany tantalem 10 uF i ceramikiem 100 nF,
    ale to akurat maleństwo jest, 220 uF (może nawet 100 uF) a prąd rzędu
    0,7A.