  • 1. Data: 2009-11-16 11:05:53
    Temat: Kondensatory do kompa
    Od: FD <f...@o...pl>

    niestety kilkanascie lat temu wylecialem z 'rynku' elektronicznego
    i nie wiem co obecnie "w trawie piszczy" a konkretnie:

    potrzebuje do komputera kupic kondensatory elektrolityczne
    2200uF/6,3V w rozmiarze 10x20mm rozstaw nozek 5mm
    i teraz pytanie czy obojetny jest producent czy jakichs unikac

    i gdzie to w warszawie to mozna by kupic?

    rozumie ze pytanie moze byc dla Was lamerskie ale prosze o pomoc :]

    fd.

  • 2. Data: 2009-11-16 12:00:14
    Temat: Re: Kondensatory do kompa
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > i gdzie to w warszawie to mozna by kupic?

    Na Wolumenie, buda chyba 55 (niedaleko Indela), kondziolki musza byc low
    ESR, ale jak powiesz, ze do plyt glownych, to beda wiedzieli o co chodzi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2009-11-16 14:39:45
    Od: shg <s...@g...com>

    On 16 Lis, 12:05, FD <f...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > i gdzie to w warszawie to mozna by kupic?
    >
    > rozumie ze pytanie moze byc dla Was lamerskie ale prosze o pomoc :]

    Unikać tego co było w płytę wlutowane.
    G-LUXON mi się źle kojarzy.
    Lepiej wsadzić kondensatory na wyższe napięcie, o ile się zmieszczą, z
    zasady mają mniejszą ESR.
    Nad giełdą bym się mocno zastanowił, chyba że sprzedawca wie, czym
    handluje. Często jest tak, że te "do przetwornic / płyt głównych" to
    dla sprzedawcy znaczy że 105°C, a Low ESR to już niekoniecznie.
    Przejrzałbym oferty sklepów w internecie, ale takich gdzie wiadomo
    skąd jest towar (producent i oznaczenie producenta), w kartach
    katalogowych sobie znajdziesz te, które maja odpowiednio niską ESR.
    Hitano chyba dobre, jeszcze żaden się nie zepsuł. Samsung w
    przetwornicy do LEDa trochę (trochę, znaczy mało, niegroźnie) się
    grzeje, mimo że jest zblokowany tantalem 10 uF i ceramikiem 100 nF,
    ale to akurat maleństwo jest, 220 uF (może nawet 100 uF) a prąd rzędu
    0,7A.

  • 4. Data: 2009-11-16 15:20:09
    Od: FD <f...@o...pl>

    shg pisze:

    > Unikać tego co było w płytę wlutowane.
    > G-LUXON mi się źle kojarzy.
    > Lepiej wsadzić kondensatory na wyższe napięcie, o ile się zmieszczą, z
    > zasady mają mniejszą ESR.

    komp to Dell SX 280 wielkosci mniej wiecej encyklepedii
    z miejscem w srodku krucho nie wejda nawet takie na 24mm wys.

> [...]
    > skąd jest towar (producent i oznaczenie producenta), w kartach
    > katalogowych sobie znajdziesz te, które maja odpowiednio niską ESR.

    no jak pisalem od przeszło 15 lat nie jestem w temacie wiec zasadniczo
    jestem podatny na wcisniecie 'kitu' - stad prośba o pomoc do Was

    w tej chwili znalazlem cos takiego

    http://www.allegro.pl/item799520206_x_lowesr_capxon_
    kondensator_2200uf_10v_105c.html
    http://www.allegro.pl/item807881294_kondensator_elek
    trolit_2200uf_16v_105st_10szt_6zl.html

    mozecie sie na ten temat jakos wypowiedziec co lepsze ?

  • 5. Data: 2009-11-16 16:31:20
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "FD" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > potrzebuje do komputera kupic kondensatory elektrolityczne
    > 2200uF/6,3V w rozmiarze 10x20mm rozstaw nozek 5mm

    potrzebujesz czegoś takiego:

    http://pl.farnell.com/panasonic/eeufk0j222/kondensat
    or-elektrolityczny-6-3/dp/1744875

    > i teraz pytanie czy obojetny jest producent czy jakichs unikac

    producent jest bardzo ważny a dobry kondensator elektrolityczny (jak
    zresztą i każdy inny _dobry_ element bierny) jest w Polsce ciężko kupić,
    Warszawa nie jest wyjątkiem. Te rzeczy z allegro które pokazałeś, to syf,
    w budzie mogą Ci sprzedać dobre kondensatory albo i nie (szczególnie jak
    się zorientują, że nie wiesz czego chcesz). Nawet w TME nie ma nic wartego
    uwagi. Jeśli chcesz to zrobić porządnie, kup w dobrym sklepie (jak
    dostaniesz :) ) kondensator firm Rubycon, Nichicon, United Chemi-Con,
    Panasonic, Vishay-BC, Sanyo, Elna, Epcos itp (Kolegów proszę o
    uzupełnienie listy). Jamicon, Capxon i inne tego typu wynalazki to już
    druga liga, czyli na pewno nie lepsze niż to, co miałeś w płycie, a jak
    widzisz w płycie miałeś badziew. Jak porównasz ceny, to Ci się wyjaśni,
    dlaczego producent przyoszczędził :)

    e.

  • 6. Data: 2009-11-16 17:30:49
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 16 Lis, 17:31, "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
    wrote:
> [...]
    > dostaniesz :) ) kondensator firm Rubycon, Nichicon, United Chemi-Con,
    > Panasonic, Vishay-BC, Sanyo, Elna, Epcos itp (Kolegów proszę o

    Może jeszcze ROE, Hitano.

    Z lepszych kondensatorów dostępnych na Allegro to np. Panasonic FC
    (2200uF/6.3v - 10x25mm).

  • 7. Data: 2009-11-18 20:46:01
    Od: FD <f...@o...pl>

    entroper pisze:

> [...]
    > uzupełnienie listy). Jamicon, Capxon i inne tego typu wynalazki to już
    > druga liga, czyli na pewno nie lepsze niż to, co miałeś w płycie, a jak

    na plycie sa Nichicony ;> ergo nie badziew
    to orginalna plyta dell'a