  • Data: 2013-02-01 20:45:54
    Temat: Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Baszyński" napisał w
    W dniu 2013-02-01 09:34, J.F pisze:

    >ZTCP to jest to coś związane z przerwą energetyczną (skośną?) i
    >krzemowe z tego powodu nie będą świecić (bo takiej nie mają)

    A faktycznie - tylko jak rozumiem to odwrotnie - nie swieca, bo skosna
    maja.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_elektroluminescen
    cyjna

    Tu jest dokladniej opisane ...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Indirect_band_gap

    .. i juz nie ma tak ze "nie swieca", ale "radiative recombinations
    will be a small proportion of total recombinations", i w dodatku pisza
    co zrobic aby bylo lepiej :-)

    A przy okazji z angielskiej wersji:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Light-emitting_diode

    Russian Oleg Vladimirovich Losev reported creation of the first LED in
    1927. His research was distributed in Russian, German and British
    scientific journals, but no practical use was made of the discovery
    for several decades.[

    >krzemowe w przezroczystej szklanej obudowie też ładnie świecą -
    >trenowaliśmy to w szkole średniej..

    Ale mi chodzi o swiecenie diodowe, nie o zarowe :-)

    J.