    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kompleksy kotletow (naraze sie)
    Date: Tue, 18 Oct 2011 17:50:52 +0200

    Użytkownik "marek augustynski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >bo jest nieuchwytna. Jeśli ktokolwiek uchwyci ją na zasadzie plagiatu
    >to ona w tym momencie stanie się słaba, pojęta itp.
    >Puszczałem na grupę gościa.
    >http://www.hendrikkerstens.com/

    >Hendrik zaistniał w pewnym momencie ponieważ miał pomysł. W gruncie
    >rzeczy on miał coś więcej, bo fotografował tą dziewczynę (swoją córkę
    >chyba) od dłuższego czasu i ta ich interakcja już niekoniecznie była
    >pomysłem. Chociaż jak na mój gust i obecny stan świadomości była.

    >Niedawno jakiś ktoś pomyślał "zaraz zaraz" i zrobił coś takiego
    AAAAAAAABs/4jK-43uOtF4/s400/ASH365_01152011.jpg

    >Hendrik w tej chwili ze swoim pomysłem stał się żałosny.
    >Rozumiesz?

    Nie rozumiem. Wychodzimy od zdjec Hendrika - jest w tym jakis pomysl,
    jest w tym jakas glebia, przyjmijmy ze to jest sztuka.

    Ten drugi zrobil to dobrze czy zle ? Dla mnie zle, ale ja sie nie
    znam.
    Ale dlaczego zle lub dobre nasladownictwo mialoby doprowadzac do
    zalosnosci ?

    Czy chodzi o to ze skoro inni tak potrafia to to nie jest zaden wielki
    artysta ?

    Ale to fotografia - chyba nikt nie ma watpliwosci ze mozna zalozyc
    modelce torebke i zrobic troche zdjec, a jak sie to zleci tysiacowi
    fotografow, to kilku wyjdzie jakies dobre zdjecie.

    >Zgwałć w ten sposób Mona Lise. To jest wyzwanie a nie jakaś
    >siata na głowie.

    Odtworzenie ML wymaga powiedzmy jakiego talentu w rekach, ktory
    fotografom nie jest tak bardzo potrzebny. Tu sie chyba bardziej glowa
    pracuje :-)
    Ale tak prawde mowiac - zebrac tysiac prac kopistow, powiesic miedzy
    nimi oryginal, wpuscic publike - ciekawe czy wskaza ten "najlepszy".

    J.