  • Data: 2011-10-18 15:39:23
    Temat: Re: Kompleksy kotletow (naraze sie)
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 16:05:49 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Ale jeśli nie będzie sankcji za brak etyki, to tych cwaniaków
    > nieetycznych będzie coraz więcej. Ile jest przypadków podkradania zdjęć
    > z czyjegoś portfolio ślubnego i prezentowania jako swojego? Albo
    > propozycje dla fotografów, żeby odsprzedali im trochę zdjęć do
    > portfolio. Niestety etyka zawsze przegrywa z biznesem, bo cwaniaków
    > nigdy nie brakuje. Jeśli sąd nie uzna tego za plagiat to znajdą się
    > następni, którzy będą coraz bezczelniej zrzynać. I gdzie będzie granica?
    > Kopiowanie twarzy do cudzego zdjęcia w photoshopie?

    Cóż, twoje słowa sprawiają, iż obawiam się o przyszłość ludzkości.
    Przyszłość, w której nie można będzie patrzeć dookoła siebie, bo za to
    trzeba będzie zapłacić, nie będzie można słuchać dookoła siebie, bo za
    to trzeba będzie zapłacić, nie będzie można machnąć rękami, bo ktoś już
    to wcześniej zrobił i za to również trzeba będzie zapłacić, nie będzie
    można powiedzieć słowa, bo słowa też ktoś wcześniej wypowiedział -
    plagiat, panie, PLAGIAT! W końcu czym się różni jedno od drugiego? Jak
    by wyglądała historia, gdyby portretowanie skończyło się na kilku kątach
    ujęcia i na tym koniec - reszta to plagiat? W naturze wszystko jest
    plagiatem, człowiek również.

    Co więcej, jestem przeciwny pomysłowi na *własność intelektualną*, która
    nie jest własnością i nigdy nią nie będzie. Z tego wynikają wszelkie
    bzdury w stylu *mam pomysł* i *sprzedam pomysł* równocześnie, czyli
    patenty, plagiaty, itp idiotyzmy.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski