  • Data: 2011-10-18 12:58:30
    Temat: Re: Kompleksy kotletow (naraze sie)
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.10.2011 14:34, marek augustynski wrote:

    > No i?

    Jak ktoś sprzedaje twój pomysł jako swój i dzięki temu łapie klientów,
    to chyba nie jesteś zadowolony. Oni z tego żyją. To jest nie tylko
    sciągnięcie czyjegoś pomysłu, to jest czyn nieuczciwej konkurencji.
    Jednym z kryteriów wyboru fotografa ślubnego jest jego pomysłowość,
    kreatywność czy nawet dziwność. Pary mają różne gusta, więc nie wchodźmy
    czy to pomysł jest artystyczny czy kiczowaty. Osoba, która podebrała
    pomysł uznała, że jest to pomysł przyciągający klientów, bo umieściła to
    na swoich reklamówkach. Więc sam pomysł ma jakąś wartość.

    Dochodzi jeszcze jedna rzecz. Widzisz reklamę z takim zdjęciem. I potem
    widzisz oryginał. Jako, że kopię widziałeś pierwszą uznajesz, że
    oryginał jest kopią (taki schemat myślowy jest). Więc uznajesz tego
    kreatywnego fotografa za naśladowcę, co może zdecydować, że nie złożysz
    u niego zamówienia.

    Wszyscy ciągle zapominają o co była awantura. Nie o to, że gość zrobił
    takie zdjęcie, tylko, że nim się reklamował na targach, gdzie walczy się
    o klienta. Pozwanie do sądu jest w tym przypadku zwykłym działaniem
    biznesowym. Nie ma nic w tym dziwnego.

    --
    http://szumofob.eu