  • 31. Data: 2010-05-15 12:00:46
    Temat: Re: Kompakty cyfrowe - obiektywy
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 15 maja 2010 12:31, w...@p...onet.pl wyraził następujacą
    opinię:

    > Sek w tym, ze "lustrzanka" i "kompakt" (w rozumieniu aparatow
    > fotograficznych) anotimami nie sa, wbrew temu co niektorzy probuja przyjac
    > - dla ulatwienia sobie zycia.

    Ale rozumiesz że wprowadzenie kategorii ma ułatwić a nie utrudniać życie?

    > Dlaczego? A bo nie ma ladnych nazw na
    > nie-lustrzanki i nie- kompakty. A dlaczego nie ma? Bo do tej pory raczej
    > nie bylo to potrzebne (zwykle jak cos nie bylo lustrzanka to mialo
    > konstrukcje kompaktowa, a niekompaktowe - z wymienna optyka - byly tylko
    > lustrzanki.

    Twoja wiedza jest porażająca :-) a raczej niewiedza.

    > Zatem jeden podzial to:
    > 1) lustrzanki,
    > 2) nie-lustrzanki.
    >
    > Drugi zas to:
    > a) kompakty,
    > b) nie-kompakty.

    Gdzie w Twojej klasyfikacji są dalmierze? Gdzie aparaty skrzynkowe? Chyba
    musisz trochę się jeszcze dowiedzieć o fotografii i aparatach zanim
    zaczniesz tworzyć jakiekolwiek klasyfikacje.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 32. Data: 2010-05-15 15:31:56
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > Gdzie w Twojej klasyfikacji są dalmierze? Gdzie aparaty skrzynkowe? Chyba
    > musisz trochę się jeszcze dowiedzieć o fotografii i aparatach zanim
    > zaczniesz tworzyć jakiekolwiek klasyfikacje.
    Jeszcze celownikowe (b. dalmierzy) popularne byly:)

  • 33. Data: 2010-05-15 15:36:23
    Od: w...@p...onet.pl

    > W sobota, 15 maja 2010 12:31, w...@p...onet.pl wyraził następujacą
    > opinię:

    > Ale rozumiesz że wprowadzenie kategorii ma ułatwić a nie utrudniać życie?

    A rozumiesz, ze zonglowanie zakresem znaczeniowym kategorii utrudnia zycie?

    Ty "kompakt" utozsamiasz z czyms co po angielsku nazywaja "Point and Shoot".

    > Twoja wiedza jest porażająca  :-)  a raczej niewiedza.

    Scio me nihil scire.

    > Gdzie w Twojej klasyfikacji są dalmierze? Gdzie aparaty skrzynkowe? Chyba
    > musisz trochę się jeszcze dowiedzieć o fotografii i aparatach zanim
    > zaczniesz tworzyć jakiekolwiek klasyfikacje.

    To tak jakbym ja Ci powiedzial, ze auta mozna dzielic ze wzgledu na posiadany
    silnik na benzynowe i diesle a Ty bys sie mnie zapytal gdzie w moim podziale
    sa kombi i ze jeszcze musze sie duzo dowiedziec o motoryzacji.

    Dalmierze sa nie-lustrzankami. Natomiast odnosnie drugiej kategorii - coz moga
    miec lub nie miec wymiennej optyki, stad moga nalezec do obu kategorii a) i b).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 34. Data: 2010-05-15 15:41:20
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > Kulturalnie ci powiem, że jesteś śmierdzącym leniem.
    > Pytasz o statystyki, a tych w necie aż nadto.

    Ale gdzie wejde, to mi mowia to samo ,mniej wiecej, co Ty.

    Wczoraj odwiedzilem kilkadziesiat miejsc, i tylko w jednym z portali foto (choc
    i tam znalazl sie jeden uzytkownik, ktory plul na mnie, mowiac w gorszym tonie,
    co Ty) faktycznie mi pomogli. Gdzie indziej - wielu miejscach - nie wiedzieli,
    motali sie, dawali fragmentaryczne odpowiedzi, i czesto sprzeczne.

  • 35. Data: 2010-05-15 18:42:22
    Od: JD <j...@g...com>

    On 15 Maj, 17:41, "romek76" <r...@o...eu> wrote:

    > Ale gdzie wejde, to mi mowia to samo ,mniej wiecej, co Ty.

    Bo pytasz o sprawy nieistotne dla użytkownika aparatu.

    --
    JD

  • 36. Data: 2010-05-15 19:12:58
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 15 maja 2010 20:42, JD wyraził następujacą opinię:

    > Bo pytasz o sprawy nieistotne dla użytkownika aparatu.

    Są one istotne dla pytającego :-)

    Pytania które zadaje romek76 rzeczywiście są dość dziwne, ale w zakresie
    tematyki grupy, więc w czym problem? A poziomem odpowiedzi każdy sam sobie
    świadectwo wystawia :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 37. Data: 2010-05-15 19:30:00
    Od: JD <j...@g...com>

    On 15 Maj, 21:12, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> wrote:
    > W sobota, 15 maja 2010 20:42, JD wyraził następujacą opinię:

    > Są one istotne dla pytającego  :-)

    Niewątpliwie, choć węszę trola

    > Pytania które zadaje romek76 rzeczywiście są dość dziwne, ale w zakresie
    > tematyki grupy, więc w czym problem? A poziomem odpowiedzi każdy sam sobie
    > świadectwo wystawia  :-)

    węszę trola, ale chyba odpuszczę,
    masz rację, zwyczajnie nie warto.

    > Z pozdrowieniami
    > Dariusz Zygmunt
    >
    > --
    > 53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

    JD

  • 38. Data: 2010-05-15 19:53:08
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 15 maja 2010 17:36, w...@p...onet.pl wyraził następujacą
> [...]

    > zycie?
    > Ty "kompakt" utozsamiasz z czyms co po angielsku nazywaja "Point and

    Jedną z najkrótszych definicji która w dyskusji padła jest "prosty aparat z
    niewymiennym obiektywem". Definicja z Wikipedii napisana jest "od tyłu",
    tzn. głównie skupia się na wymienianiu tego co do kompaktów _dodano_ z
    innych typów aparatów, jeśli to wszystko się odejmie to zostaje coś co
    zwykle nazywa się "małpką" i dla mnie jest to definicja jasna i czytelna.

    > Scio me nihil scire.

    Celne spostrzeżenie, pomogę Ci zdobyć trochę wiedzy, poczytaj o dalmierzach
    z wymienną optyką, słowo kluczowe Leica.

> [...]
    >
    > Dalmierze sa nie-lustrzankami. Natomiast odnosnie drugiej kategorii - coz
    > moga miec lub nie miec wymiennej optyki, stad moga nalezec do obu

    Czemu zrobiłeś podział na lustrzanki i nie lustrzanki? Ze względu na sposób
    celowania? Więc powinny być co najmniej lustrzanki, lunetkowe i bez
    celownika, jeśli wziąłeś pod uwagę sposób ostrzenia to podział powinien być
    lustrzanki, dalmierze, z ostrzeniem na matówkę, bez wspomagania ostrzenia i
    focus-free.

    Jakimi przesłankami kierowałeś się wydzielając lustrzanki ze wszystkich
    aparatów?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 39. Data: 2010-05-15 20:10:56
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > Bo pytasz o sprawy nieistotne dla użytkownika aparatu.

    I dlatego jestem smierdzacy len.
    Jeli bym nim nie byl, pytalbym i sprawy istotne.

    Logiczne, Jacus, logiczne

    Spokojnoj noczi,

  • 40. Data: 2010-05-16 07:12:06
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > innych typów aparatów, jeśli to wszystko się odejmie to zostaje coś co
    > zwykle nazywa się "małpką" i dla mnie jest to definicja jasna i czytelna.

    Szkoda, ze Ty definicje "malpki" (P&S) rozciagnales na "kompakt".
    Poza tym gratuluje zrodla wiedzy. Wikipedia jest zacnym projektem, niestety
    ale nie mozna traktowac jej powaznie jako jedynego zrodla wiedzy. Dlatego
    proponuje sie na nia nie powolywac.

    > Celne spostrzeżenie, pomogę Ci zdobyć trochę wiedzy, poczytaj o dalmierzach
    > z wymienną optyką, słowo kluczowe Leica.

    Dziekuje Ci zacny czlowieku, ale chyba nie skorzystam z rad nauczyciela, ktory
    jako podrecznika uzywa wikipedii.

    > Czemu zrobiłeś podział na lustrzanki i nie lustrzanki? Ze względu na sposób
    > celowania? Więc powinny być co najmniej lustrzanki, lunetkowe i bez
    > celownika,

    Jak sobie zyczysz, to popraw moj podzial. Ja swoj uwazam za wystarczajacy, bo
    jesli ktos chce doprecyzowac to grupe "nie-lustrzanki" moze dzielic dalej.

    > jeśli wziąłeś pod uwagę sposób ostrzenia to podział powinien być
    > lustrzanki, dalmierze, z ostrzeniem na matówkę, bez wspomagania ostrzenia i
    > focus-free.

    Ja tutaj tez bym proponowal inny podzial, ale to by byl duzy OT.

    Pozdrawiam
    Darek