  • 31. Data: 2009-02-02 12:01:27
    Temat: Re: Kompakt do 500zł z 3:2?
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    zkruk [Lodz] napisał:

    > To jeszcze policz propocje 9:13, 13x18, 15x21
    > albo dokładniej
    > 89x127
    > 127x178
    > 152x217/210 może doznasz olśnienia ;)

    Oświeciłeś mnie. Dzięki! Teraz już wiem, że chęć posiadania trybu 3:2 to
    największa głupota i pomyłka mojego życia ;)

    bm

  • 32. Data: 2009-02-02 13:17:33
    Od: "Jan Kowalski" <j...@o...pl>

    Użytkownik "blackmarry" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oświeciłeś mnie. Dzięki! Teraz już wiem, że chęć posiadania trybu 3:2 to
    > największa głupota i pomyłka mojego życia ;)
    3/2 = 1.5
    4/3 = 1.33...
    89x127 = 1.42
    127x178 = 1.40
    152x217/210 = 1.42/1.38

    oprócz tego 152x210 wszystkim jest bliżej do 3:2 niż do 4:3 (czy jest sens
    się bić o te pare setnych w proporcji) to o co chodzi w tym olśnieniu?

  • 33. Data: 2009-02-02 13:51:50
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    Jan Kowalski napisał:

> [...]
    >
    > oprócz tego 152x210 wszystkim jest bliżej do 3:2 niż do 4:3 (czy jest
    > sens się bić o te pare setnych w proporcji) to o co chodzi w tym

    Nie mam pojęcia :) Ja wolę obrazki 3:2. Rodzice też wolą.

    Pewnie klatka 24x36mm to fanaberia, skoro mało papierów fotograficznych
    o takich proporcjach ;)

    bm

  • 34. Data: 2009-02-02 14:05:01
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    blackmarry napisał(a):

    > Nie mam pojęcia :) Ja wolę obrazki 3:2. Rodzice też wolą.
    >
    > Pewnie klatka 24x36mm to fanaberia, skoro mało papierów fotograficznych
    > o takich proporcjach ;)

    Żebyś wiedział:

    http://www.astercity.net/~janekr/s64.jpg
    http://www.astercity.net/~janekr/s66.jpg

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 35. Data: 2009-02-02 15:24:49
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-02 14:51:50 +0100, "blackmarry" <b...@o...pl> said:

    > Pewnie klatka 24x36mm to fanaberia, skoro mało papierów fotograficznych
    > o takich proporcjach ;)

    jakbyś wiedział.
    Ten format urodził się w głowie inżyniera, a nie plastyka. Pewien pan
    tworząc pierwszy aparat małoobrazkowy wykorzystał zwykłą taśmę
    kinematograficzną 35 mm i po prost podwoił kinematograficzną klatkę,
    która była idealnym formatem 3:4.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam