-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <539b1ebe$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>
<lngne3$75t$1@node1.news.atman.pl> <lngt0i$k15$1@usenet.news.interia.pl>
<lngvtr$dvp$1@node2.news.atman.pl> <lnhe5v$8go$1@dont-email.me>
<lnin5q$bbp$1@node1.news.atman.pl> <lnj8c8$luh$1@dont-email.me>
<o...@l...harvard.local>
<lnknqb$6en$1@node2.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<lnku66$d9n$1@node2.news.atman.pl> <lnkuqm$bd3$1@news.dialog.net.pl>
<lnl4ls$k3l$1@node2.news.atman.pl>
<539ea235$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<lnnbh3$od7$1@node2.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<lnpvtv$c49$1@node2.news.atman.pl>
<53a0adf1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
<lnskfo$tjq$1@node2.news.atman.pl> <lntvcd$e6s$1@speranza.aioe.org>
<o...@l...harvard.local>
Date: Thu, 19 Jun 2014 10:10:29 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1403165423 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2142 82.143.187.50:51842
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3722
X-Received-Body-CRC: 2634839721
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2536324
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:56:53 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duży ruch
> (samochody jadą szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania
> wielokilometrowego korka wystarczy, że jakiś kierowca mocno przyhamuje.
> Kolejny za nim przyhamuje mocniej, następny jeszcze mocniej, klejny
> wyhamuje do 0. Momentalnie robi się z tego wielokilometrowy korek, który
> bardzo długo się rozładowuje.
Taka "fala hamowan" ?
Zdarza sie i przy mniejszych predkosciach
https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
> Wielokrotnie to obserwowałem w DE (choć to
> oczywiście nie zależy od kraju - a natężenia ruchu).
Hm ... jak obserwowales ?
Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...
> Na CB oczywiście słychać wtedy bluzgi, jak to "głupie helmuty" nie
> potrafią jeździć.
RoMan kiedys narzekal na to samo na polskiej A4.
Aczkolwiek wydaje mi sie ze nieslusznie.
> Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego
> tłoku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości
> (80, 100, 120), które spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając
> odstępy między nimi.
IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.
> Do tego dokładamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, węzły co
> 50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywiście ograniczenie do
> 120km/h na całej długości niektórych autostrad - to wszystko powoduje, że
> czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną, luźną
> autostradą (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
> 147km/h ;-)
Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.14 10:12 J.F.
- 19.06.14 11:53 Tomasz Gorbaczuk
- 19.06.14 12:59 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=