-
Data: 2014-06-19 12:59:56
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 19 Jun 2014 11:53:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> W dniu .06.2014 o 10:10 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>> Hm ... jak obserwowales ?
>> Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
>> 85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
>> mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
>> samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
>> Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
>> polskie ciezarowki, uparta baba ...
>
> Jest dokładnie tak jak piszesz, jadę, widzę po drugiej stronie chwilowe
> "zagęszczenie" - ale jedzie, za chwilę wszystkie 3 pasy stoją przez
> kilka/kilkanaście km. Na CB wszyscy mówią (z obu stron), że tam nic nie
> było - ktoś niespodziewanie zwolnił, gwałtownie zahamował - dalej to już
> reakcja łańcuchowa.
Jedziesz z przeciwka to tez nic nie wiesz, widzisz ulamek, ktos cos
powiedzial na CB, moze prawde, moze nie, moze sam nie widzial ...
trzeba byc pilotem helikoptera.
Ale to juz kiedys liczylismy - w gestym ruchu odstep miedzy
samochodami potrafi byc rzedu 3-5s srednio. Co tyle do korka dojezdza
nowy samochod. Jesli ci z przodu ruszaja w krotszym czasie po ruszeniu
poprzednika, to sie korek skraca, jak w dluzszym to wydluza i
propaguje/rosnie do tylu czekajac na spadek ruchu.
Z jednej strony na swiatlach potrafia samochody ruszac szybciej, z
drugiej - jak sie stoi dluzej za tirem, nic nie widac, luz i muzyczka
... to juz nie rusza sie tak szybko. Jak kilka osobowych stoi i widza
ze tir przed nimi rusza, to sie moga pospieszyc, ale jak kolejny tir
czy dostawczak blokuje widok ... a i ten tir tez nie taki chetny do
palenia sprzegla i woli sie upewnic ze poprzednik ruszyl na dobre ...
> Sam też kilkakrotnie byłem w takim "czole fali", który gwałtownie zwolnił
> ale pojechał dalej, za mną już peleton się zatrzymał - słyszałem na CB
> pytania co się stało, że jest "ształ" i odpowiedzi drugiej strony, że tam
> "nic nie ma".
Ja jechalem raz w takiej fali. Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem jechala
sobie ciezarowka, z tego co widzialem to nawet w miare rowno i typowe
~70, a za nia dzikie harce - 20 pojazdow dalej towarzystwo niemal
stawalo i gonilo na zmiane. Staralem sie to wygasic, margines
trzymalem, rozpedzalem sie powoli, wiedzac ze przeciez zaraz i ci z
przody zwolnia, a i tak nic to nie dalo.
Ale to trafilem raz jeden. Ciekawostka taka, bez znaczenia praktyczego
:-)
>>> Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego
>>> tłoku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości
>>> (80, 100, 120), które spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając
>>> odstępy między nimi.
>> IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
>> i jest niebezpiecznie.
> Być może, ale ja cały czas jadę, tylko co chwila jestem spowalniany
> (autostrada jest przejezdna).
Moze i masz racje ze zapobiegaja fali bo odkryli druga funkcje, ale
wydaje mi sie ze to po prostu dla bezpieczenstwa - jak ruch stoi to i
120 za duzo, jak jest gesto to trzeba zwolnic, bo w kazdej chwili moze
stanac.
Tak czy inaczej - niby mozna gnac na tych szkopskich autostradach, ale
nie zawsze. Przed laty tez - potrafilem wyciagnac srednia np 170 od
Berlina ... do korka pod Hamburgiem :-)
>>> czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną,
>>> luźną autostradą (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
>>> 147km/h ;-)
>> Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
>> No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.
> Jeśli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny
> będzie na niej
moze i tak, ale to musza byc bramki lub viatolle czy inna oplata za
kilometr, bo winietki roczne nie rozwiaza sprawy.
No i jesli mowa o Niemcach ... nie ma dobrej drogi lokalnej.
Po co bylo budowac, skoro jest autostrada :-)
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=