-
Data: 2014-06-19 10:10:29
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:56:53 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duży ruch
> (samochody jadą szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania
> wielokilometrowego korka wystarczy, że jakiś kierowca mocno przyhamuje.
> Kolejny za nim przyhamuje mocniej, następny jeszcze mocniej, klejny
> wyhamuje do 0. Momentalnie robi się z tego wielokilometrowy korek, który
> bardzo długo się rozładowuje.
Taka "fala hamowan" ?
Zdarza sie i przy mniejszych predkosciach
https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
> Wielokrotnie to obserwowałem w DE (choć to
> oczywiście nie zależy od kraju - a natężenia ruchu).
Hm ... jak obserwowales ?
Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
polskie ciezarowki, uparta baba ...
> Na CB oczywiście słychać wtedy bluzgi, jak to "głupie helmuty" nie
> potrafią jeździć.
RoMan kiedys narzekal na to samo na polskiej A4.
Aczkolwiek wydaje mi sie ze nieslusznie.
> Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego
> tłoku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości
> (80, 100, 120), które spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając
> odstępy między nimi.
IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
i jest niebezpiecznie.
> Do tego dokładamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, węzły co
> 50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywiście ograniczenie do
> 120km/h na całej długości niektórych autostrad - to wszystko powoduje, że
> czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną, luźną
> autostradą (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
> 147km/h ;-)
Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.14 10:12 J.F.
- 19.06.14 11:53 Tomasz Gorbaczuk
- 19.06.14 12:59 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=