eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny spisek żarówkowy? Pompy CRRe: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
  • Data: 2014-06-19 10:10:29
    Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:56:53 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duży ruch
    > (samochody jadą szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania
    > wielokilometrowego korka wystarczy, że jakiś kierowca mocno przyhamuje.
    > Kolejny za nim przyhamuje mocniej, następny jeszcze mocniej, klejny
    > wyhamuje do 0. Momentalnie robi się z tego wielokilometrowy korek, który
    > bardzo długo się rozładowuje.

    Taka "fala hamowan" ?
    Zdarza sie i przy mniejszych predkosciach
    https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

    > Wielokrotnie to obserwowałem w DE (choć to
    > oczywiście nie zależy od kraju - a natężenia ruchu).

    Hm ... jak obserwowales ?
    Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie
    85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa,
    mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z
    samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej.
    Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie,
    polskie ciezarowki, uparta baba ...

    > Na CB oczywiście słychać wtedy bluzgi, jak to "głupie helmuty" nie
    > potrafią jeździć.

    RoMan kiedys narzekal na to samo na polskiej A4.
    Aczkolwiek wydaje mi sie ze nieslusznie.

    > Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego
    > tłoku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości
    > (80, 100, 120), które spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając
    > odstępy między nimi.

    IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ...
    i jest niebezpiecznie.

    > Do tego dokładamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, węzły co
    > 50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywiście ograniczenie do
    > 120km/h na całej długości niektórych autostrad - to wszystko powoduje, że
    > czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną, luźną
    > autostradą (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
    > 147km/h ;-)

    Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy?
    No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: