  • 171. Data: 2017-06-01 10:33:12
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Z tego co wiem, to polski prąd jest sprzedawany wyłącznie do Niemiec
    >i na Litwę. A tam ciemno jak i u nas...
    >Przesyłanie prądu na odległości transatlantyckie nie ma sensu - za
    >duże straty.

    http://www.pse.pl/index.php?modul=21&typ=2&id_rap=9

    Jesli dobrze rozumiem rozumiem - sprzedajemy prad do Czech i Slowacji,
    kupujemy z Niemiec, Szwecji, Ukrainy i Litwy.
    A moze nie sprzedajemy, Niemcy sprzedaja Czechom, a my tylko
    tranzytujemy.

    Tak czy inaczej blisko, przesuniecie czasowe znikome.

    To jeden dzien, w inne moze byc inaczej.

    Kabel do Szwecji moze dzialac w dwie strony, ale jak widac dziala w
    jedna.
    Szwecja jest blisko norweskich elektrowni wodnych, ktore mozna szybko
    uruchamiac i zatrzymywac.
    Niemcy maja obecnie spora ilosc energii fotowoltaicznej ... a my jak
    na zlosc importujemy przez cala dobe.

    Czechy tez juz maja sporo paneli slonecznych ... i ciekawe czy to
    dlatego taki dolek w ciagu dnia.

    J.

  • 172. Data: 2017-06-01 10:46:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 31.05.2017 o 12:14, J.F. pisze:
    [...]

    >Chyba niczego nie zrozumiałeś...

    Sam nie zrozumiales.
    -bardzo malo tej rteci zawieraja swietlowki. Wyrzucimy i nic sie nie
    stanie. Tak jak plulismy trujacym olowiem przez rury samochodow ... i
    nic.
    -ale przeciez wyrzucac nie musimy, bo recykling juz dziala.
    -zwykla zarowka wyrzuca do atmosfery znacznie wiecej rteci. Tyle, ze
    przez komin elektrowni.

    >Z tego co piszesz, akumulator czy świetlówka, to dla Ciebie żaden
    >problem: Możesz jedno i drugie wyrzucić na śmietnik.

    Na pewno nie zrozumiales - przeciez pisalem, ze akumulatory beda
    skrzetnie zbierane ... bo to cenny surowiec bedzie.

    Nawiasem mowiac - dawno temu wystawialem stary aku pod smietnik.
    Po paru godzinach juz go nie bylo.
    "smieciarze" zabrali, na pewno przy tym zarobili ...

    J.

  • 173. Data: 2017-06-01 10:56:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2017 o 10:13, RadoslawF pisze:

    > Pohuj podajesz wyliczenia z kosmosu ?

    Co masz z kosmosu - ilośc aut w PL, ilość stacji?

    > Skoro kiedy tankuje na małej stacji na osiedlu i przez pięć
    > minut mojej obecności przewija się pięć, sześć aut to
    > wiesz gdzie możesz wsadzić takie wyliczenia.

    Ty sobie możesz swoje wylicznia w dupę wsadzić. Stałeś tam cały dzień na
    tej przecietnej stacji? Statystycznie na stacji masz 200 aut dziennie
    (statystycznej). Ty na swojej małej stacji masz 5 razy więcej - niby
    skąd na małej stacji 5 razy więcej klientów niż przeciętnej?

    > I dlatego nie są popularne i szybko nie będą.

    No nie będą. Ale nie zminia to tego, że system wymiennych akumulatorów
    da się ogarnąć. Po prostu na razie nie warto.

    Shrek.

  • 174. Data: 2017-06-01 11:01:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2017 o 10:14, J.F. pisze:

    > Ale to sa jakies srednie wyliczenia.

    A my projektując system globalny to się zajmujemy "srednio" czy tym, ze
    akurat na zadupiastej stacji Radka akurat 5 samochodów na raz
    podjechało, bo akurat msza się skończyła?

    > 1000/dobe to jest pojazd przy kasie co ~1.5 minuty.

    Bo jak wiadomo ruch jest całą dobę. Byłeś kiedyś na przeciętnej stacji w
    nocy? Piwo się tam tankuje.

    > Do tego wystarcza 4 dystrybutory i 1 kasa.

    Zwłaszcza jednak kasa - hotdog, fakturka, płyn do spryskiwaczy itd.

    > Czy to jest duza stacja ?
    > Tylko miejsce musi miec dobre :-)

    Jak jest dobre miejsce to nie stoją tam 4 dystrybutory i jedna kasa.

    Shrek

  • 175. Data: 2017-06-01 11:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A my projektując system globalny to się zajmujemy "srednio" czy tym,
    >ze akurat na zadupiastej stacji Radka akurat 5 samochodów na raz
    >podjechało, bo akurat msza się skończyła?

    W tym globalnym systemie sa takie stacje, gdzie jest duzy ruch, i one
    wcale nie musza byc jakies duze.

    >Bo jak wiadomo ruch jest całą dobę. Byłeś kiedyś na przeciętnej
    >stacji w
    nocy? Piwo się tam tankuje.

    Ale ja nie pisze o przecietnej stacji.

    >Zwłaszcza jednak kasa - hotdog, fakturka, płyn do spryskiwaczy itd.

    Nie ma hotdoga, to i kasa szybciej obsluguje i stacja mniejsza :-P

    Ale druga kasa i hotdog az tak bardzo stacji nie powiekszaja :-)

    >Jak jest dobre miejsce to nie stoją tam 4 dystrybutory i jedna kasa.

    Czyli nawet nie dobre miejsce, a srednie :-)

    J.

  • 176. Data: 2017-06-01 12:07:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2017 o 11:24, J.F. pisze:

    > W tym globalnym systemie sa takie stacje, gdzie jest duzy ruch, i one
    > wcale nie musza byc jakies duze.

    Ale zwykle mają więcej niż 4 dystrybutory i 1 kasę. A o takiej mówił
    Rafał. Więc nie. To że teoretycznie mogłaby obsłużyć i 1000 aut nie
    oznacza, że tyle obsługuje. Bo po prostu nie ma takiego popytu.

    > nocy? Piwo się tam tankuje.
    >
    > Ale ja nie pisze o przecietnej stacji.

    Rozumiem - więc przejście na elektryki jest zupełnie nierealne, bo radek
    widział gdzieś jedną mała stację w zadupiu górnym gdzie było 5 razy
    więcej klientów niż na przeciętnej. I w sumie dałoby się wszystko
    ogarnąć, gdyby nie ta jedna wyjątkowa stacja - tam się podzieli przez
    zero i dlatego cały system się wyjebie;)

    > Nie ma hotdoga, to i kasa szybciej obsluguje i stacja mniejsza :-P
    >
    > Ale druga kasa i hotdog az tak bardzo stacji nie powiekszaja :-)

    Ale to wszystko nie ma znaczenia, bo klientów jest ile jest i jak
    postawisz nawet dwa razy więcej dystrybutorów które mogłyby obsłyżyć
    2000 samochodów na dobę, to i tak średnio przyjedzie 200. Tak to działa.
    Więc to, że przeciętna stacja wymiany akumulatorów nie miałby miejsca na
    2000 akumatorów nie ma żadnego znaczenia.

    Shrek

  • 177. Data: 2017-06-01 16:58:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 10:56, Shrek pisze:

    > Co masz z kosmosu - ilośc aut w PL, ilość stacji?

    Twoje wyliczenia.

> [...]
    > (statystycznej). Ty na swojej małej stacji masz 5 razy więcej - niby
    > skąd na małej stacji 5 razy więcej klientów niż przeciętnej?

    Statystycznie jak wychodzisz z psem macie po trzy nogi.
    Podeprzyj się tą trzecią bo na razie chcesz udowodnić ze stacja
    w mieście wojewódzkim ma mieć tyle klientów co taka na zadupiu
    i w dodatku daleko od głównej drogi. Bo tak chce twoja statystyka.

    Pozdrawiam

  • 178. Data: 2017-06-01 17:02:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2017 o 16:58, RadoslawF pisze:

    > Twoje wyliczenia.

    Co konkretnie?

> [...]
    > w mieście wojewódzkim ma mieć tyle klientów co taka na zadupiu
    > i w dodatku daleko od głównej drogi. Bo tak chce twoja statystyka.

    Słuchaj - nie kwestionuje, że są stacje które obszługują i 1000
    samochodów na dobę. Ale nie ja wyjechałem z argumentem, że małe stacje
    to 1000 samochodów.

    Średnio wychodzi 200 aut na stację dziennie i tyle. Wiec właśnie to
    określa skalę problemu.

    Shrek

  • 179. Data: 2017-06-01 19:35:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > technologi n dzisiejszym horyzoncie to superkondensatory albo wymienne
    > aku. Żadne tam ładowanie pokątne po nocach.

    A tu coś na ten temat:

    W Centrum Badawczo-Rozwojowym Hondy w Offenbach, w Niemczech, została
    otwarta najbardziej zaawansowana, ogólnodostępna stacja ładowania dla
    samochodów elektrycznych w Europie. Stacja korzysta z supernowoczesnej
    technologii (940 V), która umożliwia jednoczesne ładowanie do czterech
    pojazdów z różnymi typami złącz.

    Dalej: http://tinyurl.com/y8cxlpwt

    Ciekawe, na czym toto polega, że niby takie nowoczesne. Na większym
    napięciu?

    T.

  • 180. Data: 2017-06-01 20:37:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2017 o 19:35, T. pisze:

    > Ciekawe, na czym toto polega, że niby takie nowoczesne. Na większym
    > napięciu?

    Na wierszówce autora.

    Shrek