eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny przełom w e-pojazdach :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 216

  • 161. Data: 2017-05-31 17:18:06
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z akumulatorami jest jeszcze jeden myk. Jesli nowy wazy kilogram to zuzyty tez wazy
    kilogram. Nic nie ubylo. W calosci nadaje sie do recyklingu i zeby zrobic nowy ze
    starego trzeba bedzie dolozyc kilka procent wsadu.


  • 162. Data: 2017-05-31 17:31:50
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 31.05.2017 o 10:21, T. pisze:
    > W dniu 2017-05-30 o 19:35, Wiesiaczek pisze:
    >> W dniu 30.05.2017 o 19:18, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    >>> dyskusyjnych:ogk8f3$3m2$...@n...news.atman.pl...
    >>>> Sytuacja jest dokładnie taka jak z żarówkami energooszczędnymi.
    >>>> Można zmusić do ich stosowania, ale z ekonomią ani z ekologią wiele
    >>>> wspólnego to nie ma.
    >>>
    >>> Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
    >>> No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96%
    >>> strat :)
    >>
    >> Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie? Ile dodatkowo wchodzi do
    >> niej kosztownych materiałów? Ile ona sama kosztuje?
    >> Ile kosztuje jej utylizacja?
    >> Ile zaoszczędzę, gdy zainstaluję taką żarówkę w kiblu i będzie ona
    >> świeciła maksymalnie godzinę na dobę?
    >>
    >> Oczywiście, jeśli wybierzesz sobie tylko jeden parametr - sprawność, to
    >> propagandowo jesteś do przodu.
    >>
    >> Nie oglądaj telewizji. Potem są takie skutki jak widać.
    >>
    >> Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się nie
    >> zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na przejechanie
    >> 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i pozostałe koszty
    >> tych akumulatorów?
    >>
    >>
    >>
    > Większość takich aut będzie ładowana w nocy, kiedy pobór prądu jest
    > niewielki, a elektrownia produkuje straty. Ci, co muszą dalej jeździć
    > nie kupią elektryka. I tyle.
    > T.

    Z tą nocą to było dobre 30 lat temu.
    Obecnie ten dołek nocny sporo spłyciał i nie wiem, czy jest w ogóle
    zauważalny?
    Energia produkowana w nocy jest sprzedawana tam, gdzie akurat jest
    dzień. Nawet, jeśli jest to tylko kilka godzin.

    Owszem, elektryki sprawdzają się na polach golfowych i w wózkach
    akumulatorowych. Chociaż w tych ostatnich coraz mniej na korzyść
    zasilania gazem z butli.

    I na tym etapie to na razie zostanie do czasu wynalezienia napędu anty
    grawitacyjnego, takiego jak w Gwiezdnych Wojnach.


    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)


  • 163. Data: 2017-05-31 18:23:33
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy pieciu godzinach trzeba sprzedac energie na odleglosc ponad osmiu tysiecy
    kilometrow. Pomine drobny szczegol ze nie ma jak tego zrobic to nawet jak by bylo jak
    to zrobic to przy takiej odleglosci z energii wpuszczonej do sieci przez elekktrownie
    na koncu lini majacej osiem tysiecy kilometrow bylby chuj wielki i babelki a nie prad
    do wykorzystania.


  • 164. Data: 2017-05-31 18:39:13
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-31 o 16:03, Shrek pisze:

    >>>>> 1000/powiedzmy 16 godzin bo w nocy to raczej pusto wychodzi 1 na
    >>>>> minutę. To raczej nie jest mała stacja:P
    >>>>
    >>>> Jest.
    >>>> Jak ma kilka dystrybutorów to średnia ma prawo wyjść klient co minutę.
    >>>
    >>> Ma prawo, tylko nie wychodzi. Nie naciągaj rzeczywistości. W Polsce
    >>> jest jakieś 7000 stacji i 20 milionów samoochodów. Powiedzmy, że
    >>> każda stacja jest mała. Tankowałbyś 7 milionów samochódow dziennie.
    >>> Każdy co trzy dni. Czyli każdy powiedzmy po 50 litrów na 3 dni - 17
    >>> litrów na dzień - 200 km dziennie - 6000 miesięcznie, 72 tyś kkm
    >>> rocznie. Wiadomo, że śrenio samochody robią gdzieś 15 kkm, więc twoje
    >>> szacunki się przegięte 5 krotnie (przy założeniu, że mamy same małe
    >>> stacje i innych nie ma). Po co się tak napinasz?
    >>
    >> Jak odliczysz stacje na zadupiach to w tych przy trasach i w dużych
    >> miastach już tak wychodzi. I po co ty się napinasz ?
    >
    > Definicja "małej stacji" - to te co zostają jak odliczysz na zadupiach,
    > a zostawisz te przy trasach i dużych miastach;)

    Te przy zadupiach mają mniejszy ruch. Wielkość nie koniecznie
    zależy od lokalizacji.

    > Strach zapytać o definicję przeciętnej albo dużej:P

    Nie doczytałeś ?
    "Duża to kilka zestawów dystrybutorów, zestaw jest jak masz do wyboru
    kilka rodzajów paliw na danym stanowisku. "

    > Jeszcze raz - wyszło ci że na małej stacji tankuje 5 razy więcej
    > samochodów niż średnia - znaczy jebłeś się o rząd wielkości i jeszcze
    > dalej brniesz.

    Tak wyszło tylko tobie. Przestań dyskutować z tym co wydaje ci się
    że napisałem.

    >>> To wzrośnie. A jak stacja jest na zadupiu to nie wzrosnie, bo się
    >>> zrobi na powierzchni. Tak czy inaczej - trzy razy większy magazyn od
    >>> tych zbiorników nie jest problemem nie do obejścia.
    >>>
    >> Oczywiście że jest do obejścia, tyle że większym kosztem.
    >
    > Tak jakby podziemne zbiorniki na paliwo były za darmo.
    >
    Taniej jest wkopać hermetyczny zbiornik niż magazyn.


    Pozdrawiam


  • 165. Data: 2017-05-31 21:36:44
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-31 o 17:31, Wiesiaczek pisze:
    > W dniu 31.05.2017 o 10:21, T. pisze:
    >> W dniu 2017-05-30 o 19:35, Wiesiaczek pisze:
    >>> W dniu 30.05.2017 o 19:18, J.F. pisze:
    >>>> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    >>>> dyskusyjnych:ogk8f3$3m2$...@n...news.atman.pl...
    >>>>> Sytuacja jest dokładnie taka jak z żarówkami energooszczędnymi.
    >>>>> Można zmusić do ich stosowania, ale z ekonomią ani z ekologią wiele
    >>>>> wspólnego to nie ma.
    >>>>
    >>>> Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
    >>>> No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96%
    >>>> strat :)
    >>>
    >>> Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie? Ile dodatkowo wchodzi do
    >>> niej kosztownych materiałów? Ile ona sama kosztuje?
    >>> Ile kosztuje jej utylizacja?
    >>> Ile zaoszczędzę, gdy zainstaluję taką żarówkę w kiblu i będzie ona
    >>> świeciła maksymalnie godzinę na dobę?
    >>>
    >>> Oczywiście, jeśli wybierzesz sobie tylko jeden parametr - sprawność, to
    >>> propagandowo jesteś do przodu.
    >>>
    >>> Nie oglądaj telewizji. Potem są takie skutki jak widać.
    >>>
    >>> Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się nie
    >>> zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na przejechanie
    >>> 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i pozostałe koszty
    >>> tych akumulatorów?
    >>>
    >>>
    >>>
    >> Większość takich aut będzie ładowana w nocy, kiedy pobór prądu jest
    >> niewielki, a elektrownia produkuje straty. Ci, co muszą dalej jeździć
    >> nie kupią elektryka. I tyle.
    >> T.
    >
    > Z tą nocą to było dobre 30 lat temu.
    > Obecnie ten dołek nocny sporo spłyciał i nie wiem, czy jest w ogóle
    > zauważalny?
    > Energia produkowana w nocy jest sprzedawana tam, gdzie akurat jest
    > dzień. Nawet, jeśli jest to tylko kilka godzin.
    >
    >

    Z tego co wiem, to polski prąd jest sprzedawany wyłącznie do Niemiec i
    na Litwę. A tam ciemno jak i u nas...
    Przesyłanie prądu na odległości transatlantyckie nie ma sensu - za duże
    straty.
    Dołek nocny nie spłyciał - firmy w większości pracują na jedną lub 2
    zmiany, a one są głównym odbiorcą prądu. Dlatego wymyślili elektrownie
    szczytowo-pompowe.
    T.


  • 166. Data: 2017-06-01 02:04:24
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 22:43, Ghost pisze:

    >>>>> I ta apka spowoduje, drogi kretynie, ze dla każdego starczy tychże
    >>>>> akumulatorów, np. przy jakimś dlugoweekendowycm nasileniu. Nie, nie
    >>>>> starczy. Pisałem już, ze jesteś kretynem?
    >>>> A teraz drogi przygłupie powiedz mi w jaki sposób ma zabraknąć
    >>>> akumulatorów jako takich?
    >>> Gdyż jesteś debilem?
    >> Pała
    > No o twojej tepej pale mowa.

    Druga pała przygłupku! Siądź i myśl - jak na stacji może zabraknąć
    jakichkolwiek akumulatorów. Wierzę w ciebie, dasz radę!


  • 167. Data: 2017-06-01 07:20:29
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2017 o 18:39, RadoslawF pisze:

    >> Jeszcze raz - wyszło ci że na małej stacji tankuje 5 razy więcej
    >> samochodów niż średnia - znaczy jebłeś się o rząd wielkości i jeszcze
    >> dalej brniesz.
    >
    > Tak wyszło tylko tobie. Przestań dyskutować z tym co wydaje ci się
    > że napisałem.


    Pohuj brniesz - dostałeś wyliczenia, że na stacji średniodobowo tankuje
    jakieś 200 aut, a dalej bronisz tezy że na "małej stacji" " może
    tankować 100. Masz wyliczenia vs "moim zdaniem mnie się wydaje" i dalej
    dyskutujesz.


    >> Tak jakby podziemne zbiorniki na paliwo były za darmo.
    >>
    > Taniej jest wkopać hermetyczny zbiornik niż magazyn.

    Taniej. W ogóle elektryki póki co tanie nie są. Ale jeśli mają się stać
    masowe to będa musiały spełnić dwa warunki - mieć tanie i wydajne
    akumulatory i móc je naładować w ciągu minut. I żeby to osiągnąć to z
    technologi n dzisiejszym horyzoncie to superkondensatory albo wymienne
    aku. Żadne tam ładowanie pokątne po nocach.

    Shrek


  • 168. Data: 2017-06-01 07:21:14
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2017 o 18:39, RadoslawF pisze:

    >> Jeszcze raz - wyszło ci że na małej stacji tankuje 5 razy więcej
    samochodów niż średnia - znaczy jebłeś się o rząd wielkości i jeszcze
    dalej brniesz.
    >
    > Tak wyszło tylko tobie. Przestań dyskutować z tym co wydaje ci się
    > że napisałem.


    Pohuj brniesz - dostałeś wyliczenia, że na stacji średniodobowo tankuje
    jakieś 200 aut, a dalej bronisz tezy że na "małej stacji" " może
    tankować 1000. Masz wyliczenia vs "moim zdaniem mnie się wydaje" i dalej
    dyskutujesz.


    >> Tak jakby podziemne zbiorniki na paliwo były za darmo.
    >>
    > Taniej jest wkopać hermetyczny zbiornik niż magazyn.

    Taniej. W ogóle elektryki póki co tanie nie są. Ale jeśli mają się stać
    masowe to będa musiały spełnić dwa warunki - mieć tanie i wydajne
    akumulatory i móc je naładować w ciągu minut. I żeby to osiągnąć to z
    technologi n dzisiejszym horyzoncie to superkondensatory albo wymienne
    aku. Żadne tam ładowanie pokątne po nocach.

    Shrek


  • 169. Data: 2017-06-01 10:13:48
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 07:20, Shrek pisze:

    >>> Jeszcze raz - wyszło ci że na małej stacji tankuje 5 razy więcej
    >>> samochodów niż średnia - znaczy jebłeś się o rząd wielkości i jeszcze
    >>> dalej brniesz.
    >>
    >> Tak wyszło tylko tobie. Przestań dyskutować z tym co wydaje ci się
    >> że napisałem.
    >
    >
    > Pohuj brniesz - dostałeś wyliczenia, że na stacji średniodobowo tankuje
    > jakieś 200 aut, a dalej bronisz tezy że na "małej stacji" " może
    > tankować 100. Masz wyliczenia vs "moim zdaniem mnie się wydaje" i dalej
    > dyskutujesz.

    Pohuj podajesz wyliczenia z kosmosu ?
    Skoro kiedy tankuje na małej stacji na osiedlu i przez pięć
    minut mojej obecności przewija się pięć, sześć aut to
    wiesz gdzie możesz wsadzić takie wyliczenia.
    A w zasięgu wzroku mam drugą staję, dużą gdzie przewija się
    dwa razy więcej.

    >>> Tak jakby podziemne zbiorniki na paliwo były za darmo.
    >>>
    >> Taniej jest wkopać hermetyczny zbiornik niż magazyn.
    >
    > Taniej. W ogóle elektryki póki co tanie nie są. Ale jeśli mają się stać
    > masowe to będa musiały spełnić dwa warunki - mieć tanie i wydajne
    > akumulatory i móc je naładować w ciągu minut. I żeby to osiągnąć to z
    > technologi n dzisiejszym horyzoncie to superkondensatory albo wymienne
    > aku. Żadne tam ładowanie pokątne po nocach.
    >
    I dlatego nie są popularne i szybko nie będą.


    Pozdrawiam


  • 170. Data: 2017-06-01 10:14:55
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ogo889$s6j$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 31.05.2017 o 18:39, RadoslawF pisze:
    > >> Jeszcze raz - wyszło ci że na małej stacji tankuje 5 razy więcej
    >samochodów niż średnia - znaczy jebłeś się o rząd wielkości i jeszcze
    >dalej brniesz.
    >
    >> Tak wyszło tylko tobie. Przestań dyskutować z tym co wydaje ci się
    >> że napisałem.

    >Pohuj brniesz - dostałeś wyliczenia, że na stacji średniodobowo
    >tankuje jakieś 200 aut, a dalej bronisz tezy że na "małej stacji" "
    >może tankować 1000. Masz wyliczenia vs "moim zdaniem mnie się wydaje"
    >i dalej dyskutujesz.

    Ale to sa jakies srednie wyliczenia.

    1000/dobe to jest pojazd przy kasie co ~1.5 minuty.
    Do tego wystarcza 4 dystrybutory i 1 kasa.

    Czy to jest duza stacja ?
    Tylko miejsce musi miec dobre :-)

    J.


strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: