  • 61. Data: 2012-11-04 21:34:11
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-11-04 21:05, Artur Maśląg pisze:
    > A jaka to różnica?

    Żeby ustąpić pierwszeństwa to ten któremu masz ustępować musiał by te
    pierwszeństwo posiadać. A umożliwiać wykonanie danego manewru/czynności
    można każdemu, nawet temu który pierwszeństwa nie posiada.

  • 62. Data: 2012-11-04 21:44:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-04 21:34, Excite pisze:
> [...]

    Po pierwsze to naucz się cytować.

    > Żeby ustąpić pierwszeństwa to ten któremu masz ustępować musiał by te
    > pierwszeństwo posiadać.

    Jakie pierwszeństwo? Masz ustąpić pieszemu, umożliwić mu przejście.
    Gdzieś pisałem ustąpić pierwszeństwa?

    > A umożliwiać wykonanie danego manewru/czynności
    > można każdemu, nawet temu który pierwszeństwa nie posiada.

    No popatrz - znaczy ustępować tym bez pierwszeństwa nie można?

    Później się dziwić, że ludzie mają problemy w najprostszych
    sytuacjach...

  • 63. Data: 2012-11-04 21:47:38
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > To nie tak - stąd pisałem, że nie lubię takich jednostkowych
    > przykładów. Gdyby jednak od "małego" wkładać do głów, że pieszy na
    > przejściu i w okolicy to osoba specjalnej troski (tak jak w
    > przytaczanym Highway Code) to tego typu wypadków byłoby stosownie
    > mniej - w szczególności debili tnących po zabudowanych x2 albo
    > i lepiej. Oczywiście, bez nadzoru policji nie da się tego dobrze
    > zrealizować.

    Jasne.

    > Ktoś tutaj kiedyś nieopatrznie tutaj napisał o śmierci swojego dziecka
    > (ludzie robią rożne rzeczy w takich sytuacjach) i dostał w odpowiedzi
    > takie stwierdzenie od pewnego grupowicza, którego pojazd jest dość
    > znany. Wskazówki wystarczające? Reszta w archiwum.

    Wystarczające. Że przytrollować lubi, to wiedziałem, zresztą jakiś tam
    poziom zawsze trzymał, ale ten wybryk to żenada. Przykre.

    > Wynika z powyższego, że długo tutaj nie zabawisz ;)

    Pewnie nie. Ale kiedyś wrócę. ;)

    --
    Deflegmator

  • 64. Data: 2012-11-04 21:50:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-04 21:03, RedLite pisze:
    > W dniu 2012-11-04 20:41, Artur Maśląg pisze:
    (...)
    > Piesi w ogólności nie są debilami; wiedzą, że mają pierwszeństwo na
    > pasach, ale nie pchają się na chama w sytuacjach _marginalnych_ Tak jest
    > teraz i tak jest dobrze.

    Skoro tak, to w czym przeszkadza przepis, które będzie wymagał od
    kierowców umożliwienia skorzystania z pasów przez pieszych?

    > Łatwość tutaj związana jest z pewnymi konsekwencjami, prawda?

    Znaczy jakimi? Znaczy, że pieszy klocków nie marnuje? Paliwa?
    A zelówki to co, a przemoczona kurtka?

    > Sugeruję, że nie ma powodu, dla którego pieszy musi przejść zawsze
    > pierwszy.

    A z czego to wywnioskowałeś?

    > Jak wprowadzić omawiany zapis, będzie dochodzić do absurdalnych sytuacji
    > - wystarczy trochę wyobraźni.

    To chyba ta wyobraźnia trochę ci szwankuje - a może problem z logiką?
    Skoro stwierdziłeś, że piesi w marginalnych sytuacjach nie pchają się
    na chama, to skąd wniosek, że ta zmiana miałaby to zmienić?

    > Nic podobnego.

    A jednak.

    > Ja nawet nie lubię jeździć.

    Nieistotne.

    > A najbardziej nie lubię niejasnych sytuacji.

    To będzie jasna - masz umożliwić pieszemu skorzystanie z pasów, jeżeli
    jego zachowanie sugeruje, że ma taką potrzebę. Co tutaj więcej potrzeba?

    > Zaś dzięki naszym przepisom jest tak, że np. jeden
    > jak skręca w lewo na rondzie, to włącza kierunkowskaz przed wjazdem,
    > drugi nie.

    Standardowe ściemnianie. Brak związku z zachowaniem przed przejściami.

  • 65. Data: 2012-11-04 22:01:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2012 18:52:51 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
    > Jeździłeś kiedyś na zachodzie, zwłaszcza w DE?
    > Jeśli tak, i nie były to tylko autostrady, to powinieneś wiedzieć na własne
    > oczy, ze tak własnie sie tam jeździ. Pieszy przy przejściu dla pieszych to
    > gorzej niż święta krowa w Indiach...

    Hm, nie, w DE sie wcale tak nie jezdzi.

    http://www.youtube.com/watch?v=b5tJ7j2-4Ck
    http://www.youtube.com/watch?v=I2izk3rhZXE
    Wszedzie choroba dwa lub wiecej pasow, swiatla .. a nie, pod koniec widac i
    boczne ulice ... ale pieszych na lekarstwo, a 7:40 widac ze kierowca to
    cham :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=QwnLwRp5i9I

    Trzeba przeczekac pierwszy kawalek, autostrada sie konczy, przychodzi male
    niemieckie miasteczko ... i zadnych przejsc na ktorych by trzeba ustepowac.
    No nie - dwa przejscia widze, ale pieszych do przepuszczenia zabraklo, a
    zreszta sa tam i swiatla.

    http://www.youtube.com/watch?v=fAhqStVTZ-g
    Tu paru pieszych miga, a kierowca nie ma dla nich respektu.
    No dobra - to jakis ham z hameryki, ale wypadkow nie powoduje - piesi widac
    nieprzyzwyczajeni ze kazdy im ustepuje :-P

    P.S.
    http://www.youtube.com/watch?v=7TI7OwI5WDM#t=110s

    taka kultura i poszanowanie zasad wspolzycia spolecznego w ruchu drogowym
    :-P

    J.

  • 66. Data: 2012-11-04 22:03:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-04 21:08, Deflegmator pisze:

    > Ale u nas nie ma takiej sieci autostrad i długo jeszcze nie będzie.

    Nigdy nie będzie, ponieważ nie jest taka potrzebna. RoMan dla zasady
    będzie w tym kierunku będzie wątek ściągał, ponieważ lubi zap***.
    Tym bardziej, że ruch tranzytowy nie ma nic do zachowań przed pasami
    w mieście.

    > Więc, oprócz poprawy stanu dróg, trzeba szukać innych rozwiązań
    > zwiększających bezpieczeństwo. Co w tym trudnego do zakumania?

    Zobacz ile płaczy na grupie, że stare krajówki zostały przebudowane,
    pojawiły się pobocza, wysepki, azyle itd. i nie da się tak zap**
    jak kiedyś, tylko trzeba zwalniać w różnych miejscach - ich rolę
    przejmują autostrady i ekspresówki, a tam ma być wolniej i bezpieczniej.
    No i w sumie jest.

    > Nic się nie okazuje.

    Ano nic - w drodze do pracy na odległość 10-20km to mało kto
    gdziekolwiek ma okazję skorzystać z ekspresówek, autostrad itd.
    No, ale zap*** potrafią i później stoją na kolejnych światłach.
    Potrącenia pieszych na pasach na autostradach, na ekspresówkach?
    Hmmmm..... :)

  • 67. Data: 2012-11-04 22:11:18
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 04 Nov 2012 22:03:13 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Tym bardziej, że ruch tranzytowy nie ma nic do zachowań przed pasami
    >w mieście.

    Wcale. Zwłaszcza mając na plecach 40 tonowy zestaw.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 68. Data: 2012-11-04 22:15:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Sunday, November 4, 2012, 10:11:18 PM, you wrote:

    > Wcale. Zwłaszcza mając na plecach 40 tonowy zestaw.

    Od siebie dodam - zwlaszcza, jak taki zestaw usiłuje przed pasami w
    mieście zahamować. O szczegóły można pytać mieszkańców Augustowa i nie
    tylko.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 69. Data: 2012-11-04 22:17:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-04 22:11, jerzu pisze:

    > Wcale. Zwłaszcza mając na plecach 40 tonowy zestaw.

    Szczególnie jak go nie ma. Zresztą co, strachliwy jesteś? Zgłoś
    gdzie trzeba.

  • 70. Data: 2012-11-04 22:22:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Od siebie dodam - zwlaszcza, jak taki zestaw usiłuje przed pasami w
    > mieście zahamować.

    Wbrew obiegowej opinii hamują całkiem dobrze. Prędkości też coraz
    rzadziej przekraczają.

    > O szczegóły można pytać mieszkańców Augustowa i nie tylko.

    Żeś trafił z argumentacją.