  • Data: 2012-11-07 01:00:20
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 19:29:26 +0100, neelix napisał(a):

    > Właśnie dlatego, że Polska i Polacy to nie Niemcy. :-)

    Jeżeli chodzi o niemiecją motoryzację, to jedyne co należy robić z naszego
    punktu wiedzenia to się uczyć - wszystkiego.
    Bo niestety dzieli nas przepaść pod dokładnie każdym względem - od kwestii
    technicznych, po prawne, z kulturą jazdy włącznie.

    > A dlaczego tam jeżdżą 50 a u nas nie? Może zamiast tworzyć durne przepisy
    > zacząć od tego? Jestem nadal przeciwny puszczaniu pieszego z obowiązku. Sam
    > bywam pieszym i nie żądam szczególnego traktowania.

    Obecny zapis prawny jest nieprecyzyjny i niewiele nie mówiący, a sposób
    przekraczania przejść dla pieszych jest regulowany swobodnie ewoluującymi
    zwyczajami.

    Służyć może tylko temu że jak syn byłego prezydenta przejedzie Cie na
    pasach, to będzie Twoja wina, a jak Ty przejedziesz syna byłego prezydenta,
    to też będzie Twoja wina - ot taka specjalność polskich twórców prawa,
    każdy zapis zrobić tak, żeby w razie czego była pełna swoboda
    interpretacji.

    A najlepiej o tym świadczy to, że zapis w ustawie nie zmienił się od
    dziesięcioleci, a sposoby przekraczania przejść dla pieszych zmieniły się
    diametralnie - kiedyś ustawa mówiła dokładnie to samo, a piesi zwyczajowo
    "przeskakiwali" pas po pasie, stojąc na środku przejścia podczas kiedy
    wokoło jeździły samochody.