    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Date: Sun, 4 Nov 2012 20:58:34 +0100

    Dnia Sun, 04 Nov 2012 19:33:55 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > https://www.gov.uk/using-the-road-159-to-203/pedestr
    ian-crossings-191-to-199
    > https://www.gov.uk/road-users-requiring-extra-care-2
    04-to-225/pedestrians-205-to-210
    > https://www.gov.uk/rules-pedestrians-1-to-35/crossin
    gs-18-to-30

    > W niemieckim jest krótko i konkretnie, ale zasady opisane w
    > "Highway Code" są dość jednoznaczne i spójne.

    widzisz gdzies tam jednoznaczne "pieszy ma pierwszenstwo" ?

    Za to jest
    "Zebra crossings. Give traffic plenty of time to see you and to stop before
    you start to cross. Vehicles will need more time when the road is slippery.
    Wait until traffic has stopped from both directions or the road is clear
    before crossing. Remember that traffic does not have to stop until someone
    has moved onto the crossing. "

    Zolte kule tez juz widac zlikwidowali ..

    > Zbędne tworzenie bytów.

    Chodzi o wlasciwe odczytanie intencji niemieckiego ustawodawcy :-)

    > Masz jasno napisane - masz ustąpić jeżeli jego zachowanie świadczy
    > o chęci skorzystania z przejścia.

    Nie - mam umozliwic. No dobra, z mojego punktu siedzenia na jedno wychodzi
    - tak czy inaczej trzeba hamowac.

    Ale ... jesli pieszy sie zatrzymal na chodniku, to nie widze problemu zeby
    mnie przepuscil i przeszedl za moim samochodem, to nam wszystkim na zdrowie
    wyjdzie :-)

    J.