  • Data: 2012-11-04 21:50:12
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-04 21:03, RedLite pisze:
    > W dniu 2012-11-04 20:41, Artur Maśląg pisze:
    (...)
    > Piesi w ogólności nie są debilami; wiedzą, że mają pierwszeństwo na
    > pasach, ale nie pchają się na chama w sytuacjach _marginalnych_ Tak jest
    > teraz i tak jest dobrze.

    Skoro tak, to w czym przeszkadza przepis, które będzie wymagał od
    kierowców umożliwienia skorzystania z pasów przez pieszych?

    > Łatwość tutaj związana jest z pewnymi konsekwencjami, prawda?

    Znaczy jakimi? Znaczy, że pieszy klocków nie marnuje? Paliwa?
    A zelówki to co, a przemoczona kurtka?

    > Sugeruję, że nie ma powodu, dla którego pieszy musi przejść zawsze
    > pierwszy.

    A z czego to wywnioskowałeś?

    > Jak wprowadzić omawiany zapis, będzie dochodzić do absurdalnych sytuacji
    > - wystarczy trochę wyobraźni.

    To chyba ta wyobraźnia trochę ci szwankuje - a może problem z logiką?
    Skoro stwierdziłeś, że piesi w marginalnych sytuacjach nie pchają się
    na chama, to skąd wniosek, że ta zmiana miałaby to zmienić?

    > Nic podobnego.

    A jednak.

    > Ja nawet nie lubię jeździć.

    Nieistotne.

    > A najbardziej nie lubię niejasnych sytuacji.

    To będzie jasna - masz umożliwić pieszemu skorzystanie z pasów, jeżeli
    jego zachowanie sugeruje, że ma taką potrzebę. Co tutaj więcej potrzeba?

    > Zaś dzięki naszym przepisom jest tak, że np. jeden
    > jak skręca w lewo na rondzie, to włącza kierunkowskaz przed wjazdem,
    > drugi nie.

    Standardowe ściemnianie. Brak związku z zachowaniem przed przejściami.