  • 51. Data: 2023-04-11 20:17:54
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-10 o 22:59, Shrek pisze:

    > W przypadku brunatnego... tak zasadniczo leci od razu do kotła;)

    > Oczywiście - prądki są zasilane miksem i tak to należy liczyć a nie
    > żadne panele czy inne inteligentne elektrony. Z paneli leci w siec z
    > sieci wraca 70% z węgla - koniec tematu.

    > Oczywiście, natomiast my mamy liczyć uczciwie.

    Uczciwie, to trzeba mieć dwa samochody.
    Jednym jeździsz a drugi się ładuje za dnia z PV
    i już upadają wasze teorie o ładowaniu z węgla :-).

  • 52. Data: 2023-04-11 20:29:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niemcy mają obecnie przesrane z gazem a zaniedbania atomu to są spore
    > wydatki.

    Wiesz - odkąd społeczeństwa popełniają zbiorowe sepuku i domagają się
    żeby ci co się sprzeciwiają popełniali harakiri to już nic mnie nie zdziwi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2023-04-11 20:31:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.04.2023 o 20:17, cef pisze:
    [...]
    > Uczciwie, to trzeba mieć dwa samochody.
    > Jednym jeździsz a drugi się ładuje za dnia z PV
    > i już upadają wasze teorie o ładowaniu z węgla :-).

    Ale panele off grid przeznaczone tylko do ładowania auta, żebyś nie
    oszukiwał :)

    Już nie będę się pastwił nad śladem węglowym akumulatora :)

    Ach zapomniałem. No i działkę/domek do tego. W blokowiskach nie da rady
    a te blokowiska/kamienice to największe skupiska mieszkańców miast,
    śmiem twierdzić, ze to jakieś 80% mieszkańców miast.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 54. Data: 2023-04-11 20:39:25
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    cef w

    > Uczciwie, to trzeba mieć dwa samochody.

    Tylko dwa?

    > Jednym jeździsz a drugi się ładuje za dnia z PV
    > i już upadają wasze teorie o ładowaniu z węgla :-).

    Ale tylko do używania w okolicach PV...

    Już na dzikim zachodzie wiedzieli, że koń (nie mylić z koniem z pms aka
    cavallino) to zwierzę które wymaga owsa i odpoczynku, a transport ma być
    ciągły...
    <https://dziennikthewest.pl/pony-express-legenda-dzi
    kiego-zachodu/>

    No i te przystanki to już niekoniecznie "owsem" aka słońcem są zasilane,
    c'nie?

    --
    Tomasz

  • 55. Data: 2023-04-11 22:30:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uczciwie, to trzeba mieć dwa samochody.
    > Jednym jeździsz a drugi się ładuje za dnia z PV
    > i już upadają wasze teorie o ładowaniu z węgla :-).

    Dość specyficzne podejście do ekologii. Mam lepsze - każdy powinien mieć
    autobus, wtedy każdy będzie jeździł komunikacją miejską;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 56. Data: 2023-04-11 22:32:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ach zapomniałem. No i działkę/domek do tego. W blokowiskach nie da rady
    > a te blokowiska/kamienice to największe skupiska mieszkańców miast,
    > śmiem twierdzić, ze to jakieś 80% mieszkańców miast.

    I to te bardziej efektywne energetycznie. Ogólnie elektrokuce mają dobrą
    radę - należy się wyprowadzić za miasto, żeby móc dalej dojeżdzać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2023-04-12 10:32:36
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-04-10 o 14:43, LordBluzg(R)?? pisze:
> [...]
    parks-could-collapse-under-weight-electric-cars/

> [...]
    > ale planetarnie już tak :] Co dalej? Prątki zarzucają spalinowcom niską
    > sprawność silnika a sami zysk z tej sprawności pakują w poruszenie
    > często DWUKROTNIE WIĘKSZEJ masy czyli argument ze sprawnością upada.
    > Gdyby prątek miał akumulator zdolny zrobić 800km, to by ważył 3 tony
    > najmniej (czyli jeszcze gorzej i wincyj dymu z komina) a ciężar paliwa
    > do przejechania 800km to ok 60kg czyli wypierdalanie energii przez
    > prątki na poruszenie masy. Pomijam już z litości długość drogi hamowania
    > czy ewentualny poślizg związany z masą lub kolizją.

    Nie do końca tak jest - trzeba jeszcze rozważyć sprawność układu - od
    wyprodukowania nośnika energii do samej jazdy.
    T.

  • 58. Data: 2023-04-12 10:50:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.04.2023 o 10:32, T. pisze:
    [...]
    > Nie do końca tak jest - trzeba jeszcze rozważyć sprawność układu - od
    > wyprodukowania nośnika energii do samej jazdy.

    Opisałem to dalej w wątku. Podsumowanie jest proste.

    Silnik spalinowy - (spalanie paliwa z 40% sprawnością celem wytworzenia
    energii cieplnej/kinetycznej)

    Silnik elektryczny - (spalanie węgla z 40% sprawnością, celem
    wytworzenia energii elektrycznej/kinetycznej)

    Teraz obrazowo, można sobie podstawić ile więcej energii ze spalania
    jest potrzebne do ruszenia dwukrotnie większej masy.

    Jak podałem dalej, produkcja CO2 w Polsce, celem produkcji prądu dla
    samochodów elektrycznych, powoduje większą emisję CO2.

    Co jednak ciekawe, to Polska nie płaci za emisję CO2 ze spalania
    silnikami spalinowymi ale płaci za emisję CO2 z elektrowni.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 59. Data: 2023-04-12 11:49:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > nalezy zburzyc i wybudowac od nowa tak aby mogly uniesc ciezar
    > samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w ladowarki

    Tak, mój RS waży z 1,5 tony gdy Twizy 470kg. Nie wiem skąd oni biorą
    masy tych spalinówek. Pewnie z d..y...

  • 60. Data: 2023-04-12 11:54:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.04.2023 o 17:54, _Master_ pisze:

    > - elektryk nie zmniejsza SMOGU w istotny sposób

    Zero emition nie pasuje?

    > - w Polsce z powodu ceny się nie upowszechni. Lepiej dotować LPG
    >   i proszę nie pierdolić za a jakiś czas będą tanie. To spalinowe będą
    > droższe i w zakupie i utrzymaniu aby stworzyć iluzję konkurencyjności.
    >
    > To tyle w kwestii ekologiczności w REALU a nie utopijnych
    > idealistycznych czasach kiedy Chiny, rosja, Indie ... podporzadkują się
    > ekofaszyzmowi

    No i w realu właśnie jest zero emition czy tego chcesz czy nie.