eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny cios lobby paliwowego › Re: Kolejny cios lobby paliwowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!news.uzoreto.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-med
    ia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 12 Apr 2023 10:32:36 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.9.1
    Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <u10lj1$24opn$1@dont-email.me> <u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    In-Reply-To: <u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 230412-0, 12.4.2023), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 32
    Message-ID: <64366ca6$0$19606$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.120.148
    X-Trace: 1681288358 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 19606 83.5.120.148:57213
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2792
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712869
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2023-04-10 o 14:43, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 10.04.2023 o 11:40, K pisze:
    >> Lobby paliwowe tym razem probuje straszyc potencjalnym zawaleniem sie
    >> parkingow wielopoziomowych, a wszystko z powodu wagi samochodow
    >> elektrycznych:
    >>
    >> https://www.telegraph.co.uk/news/2023/04/08/old-car-
    parks-could-collapse-under-weight-electric-cars/
    >>
    >> Przeciez kazdy logicznie myslacy wie, ze te parkingi mozna, a
    >> wlasciwie nalezy zburzyc i wybudowac od nowa tak aby mogly uniesc
    >> ciezar samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w
    >> ladowarki indukcyjne zamontowana w stropach.
    >
    > Mnie zastanawia jedno. Skoro prątki są cięższe od spalinowych to znaczy,
    > że muszą zużywać więcej energii. To chyba logiczne? Skoro zatem zużywają
    > więcej energii, to trzeba tej energii wyprodukować wincyj i wincyj
    > nadymić kominami z elektrowni węglowych. Gdzie tutaj sens? Już pisałem,
    > że prątki mają rurę wydechową gdzie indziej i może nie smrodzą lokalnie
    > ale planetarnie już tak :] Co dalej? Prątki zarzucają spalinowcom niską
    > sprawność silnika a sami zysk z tej sprawności pakują w poruszenie
    > często DWUKROTNIE WIĘKSZEJ masy czyli argument ze sprawnością upada.
    > Gdyby prątek miał akumulator zdolny zrobić 800km, to by ważył 3 tony
    > najmniej (czyli jeszcze gorzej i wincyj dymu z komina) a ciężar paliwa
    > do przejechania 800km to ok 60kg czyli wypierdalanie energii przez
    > prątki na poruszenie masy. Pomijam już z litości długość drogi hamowania
    > czy ewentualny poślizg związany z masą lub kolizją.
    >
    > Także ten tego :]

    Nie do końca tak jest - trzeba jeszcze rozważyć sprawność układu - od
    wyprodukowania nośnika energii do samej jazdy.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: