    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Date: Wed, 12 Apr 2023 10:50:55 +0200

    W dniu 12.04.2023 o 10:32, T. pisze:
    [...]
    > Nie do końca tak jest - trzeba jeszcze rozważyć sprawność układu - od
    > wyprodukowania nośnika energii do samej jazdy.

    Opisałem to dalej w wątku. Podsumowanie jest proste.

    Silnik spalinowy - (spalanie paliwa z 40% sprawnością celem wytworzenia
    energii cieplnej/kinetycznej)

    Silnik elektryczny - (spalanie węgla z 40% sprawnością, celem
    wytworzenia energii elektrycznej/kinetycznej)

    Teraz obrazowo, można sobie podstawić ile więcej energii ze spalania
    jest potrzebne do ruszenia dwukrotnie większej masy.

    Jak podałem dalej, produkcja CO2 w Polsce, celem produkcji prądu dla
    samochodów elektrycznych, powoduje większą emisję CO2.

    Co jednak ciekawe, to Polska nie płaci za emisję CO2 ze spalania
    silnikami spalinowymi ale płaci za emisję CO2 z elektrowni.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>