-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!news.mixmin.
net!eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Date: Thu, 13 Apr 2023 14:20:18 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 61
Message-ID: <u18s22$e21i$1@dont-email.me>
References: <u10lj1$24opn$1@dont-email.me> <u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<ue00riue12yi.1vkrozmk9khij$.dlg@40tude.net>
<u1377n$n2bd$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u1839b$9cq2$1@dont-email.me>
<u188i6$sa4j$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u189r3$a6g0$1@dont-email.me>
<u18b0v$scak$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 13 Apr 2023 12:20:18 -0000 (UTC)
Injection-Info: dont-email.me; posting-host="4d3f1d4fd4c349a0514eedc538370ef8";
logging-data="460850";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19kCwuGORhblc1QVdPRujj6"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.10.0
Cancel-Lock: sha1:PfCDHGE+gFitOipBMSQ/qHztNyw=
In-Reply-To: <u18b0v$scak$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712915
[ ukryj nagłówki ]On 13.04.2023 09:28, LordBluzg(R)?? wrote:
> Prątek rurę wydechową ma gdzie indziej i lokalnie nie dymi
Przeniesienie emisji CO2 z pojazdów spalinowych na elektrownie może
przesunąć problem emisji gazów cieplarnianych z jednego sektora
(transport) na inny (energetyka), zamiast rzeczywiście zmniejszać ogólną
emisyjność w tym momencie, ale elektrownie są centralnymi źródłami
emisji, które można łatwiej kontrolować i monitorować w porównaniu do
tysięcy indywidualnych pojazdów.
W miarę jak technologie energetyki odnawialnej, takie jak energia
słoneczna, wiatrowa, czy jądrowa, będą coraz bardziej powszechne,
elektrownie mogą przestawiać się na bardziej ekologiczne źródła energii,
co przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 na dłuższą metę.
Po trzecie, przeniesienie emisji na elektrownie może być bardziej
ekonomicznie efektywne. Elektrownie mogą korzystać z zaawansowanych
technologii oczyszczania spalin, które mogą skutkować niższymi kosztami
redukcji emisji w porównaniu do modyfikowania tysięcy indywidualnych
pojazdów.
> Pomysł elektryka wywodzi się z krajów, gdzie rzeczywiście możemy pisać o zysku z
nieprodukowania CO2 ale nie w Polsce. Od tego trzeba było zacząć a nie od ściemniania
i manipulacji, że pratki nie produkują CO2 bo produkują ale w elektrowni.
Spójrz na to jak na inwestycję. W początkowym okresie w krajach takich
jak Polska, faktycznie możemy spodziewać się większych kosztów niż
korzyści - w początkowym okresie.
> Mały mikropromil robi to za pomocą PV w dzień słoneczny. Ten promil jest podbijany
w dyskusji
Moglibyśmy ten "mikropromil" nazwać wizją celu. Wtedy będzie to miało
większy sens.
> Latem są stratą. Jeśli weźmiemy sezon grzewczy w Polsce jako 6 miesięcy to oznacza
że od października do marca spalinowe samochody NIE UŻYWAJĄ więcej energii do
ogrzewania a prątki TAK.
>
> Nie zdeterminujesz tego stwierdzenia na korzyść prątka :]
Jeżeli sprawność silnika diesla wynosi 40%, a reszta idzie w ciepło to
auto palące 6 litrów na 100km przekształci ponad 3 litry oleju w ciepło.
1 litr to ~10kWh, czyli da to ponad 30kWh strat na każde 100km.
"Przyglądając się ogrzewaniu samochodów elektrycznych, które nie były
wyposażone w pompy ciepła -- trzeba wspomnieć, że pobierało ono od 1 do 2
kW. Należy tutaj nadmienić, że mówimy o pracy stałej, a nie rozgrzewaniu
kabiny samochodu, kiedy ten stał na mrozie przez całą noc. Wówczas
wartości są znacznie wyższe i sięgają między 3 a 4 kW."
Czyli podczas jazdy rozgrzanym elektrykiem w zimie, dodatkowe zużycie
energii na ogrzewanie będzie wynosić ok 1,5kWh na każdą godzinę jazdy.
Elektrykiem można jechać ponad 6h ogrzewając kabinę w zimie, gdzie
samochód spalinowy zużywa tyle samo energii na każdy litr oleju
napędowego 365 dni w roku.
> W spalinowym jest to na zasadzie "rekuperacji'
Jak pokazałem wyżej - bardzo nieefektywnej rekuperacji.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.23 14:20 Mateusz Bogusz
- 13.04.23 14:20 Mateusz Bogusz
- 13.04.23 16:08 J.F
- 13.04.23 16:14 J.F
- 13.04.23 17:24 nadir
- 13.04.23 17:30 nadir
- 13.04.23 18:05 J.F
- 13.04.23 18:45 Shrek
- 13.04.23 18:51 Shrek
- 13.04.23 18:52 Shrek
- 13.04.23 18:54 Shrek
- 13.04.23 19:07 Cavallino
- 13.04.23 19:42 nadir
- 13.04.23 19:45 nadir
- 13.04.23 20:01 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=