  • Data: 2023-04-13 16:08:12
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Apr 2023 13:16:11 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Mało która hybryda pracuje na stałym obciążeniu. Ale rzeczywiście -
    > może spalać mniej niż goły spalinowy.

    > Rafinerie nie potrzebują wyposażenia?

    Na oko znacznie mniej niz kopalnia.

    > Sprawność netto!

    Czyli taka na gotowo?
    Na pewno tyle?
    to całosć, czy z tych dwóch nowych bloków?

    P.S. A ogrzewa miasto, czy nie ?

    Google donosi, ze troche ogrzewa ... i podniosla ceny o 100% :-(

    > Gaz jest potrzebny, Polska zużywa najwięcej LPG w Europie.

    Ale to może byc gaz ziemny, lub inne swinstwa z ropy.

    > Ze Ślaska. Niedaleko.

    70-120km w linii prostej.
    No owszem - blizej niz z Płocka, czy nawet z Kuwejtu :-)

    > Sieć dystrybucji istnieje.

    Ale straty ma, dbac trzeba.

    > Sam kiedyś podawałeś, że dla samochodów to
    > będzie bodaj 4% obecnego zużycia. Wzrost nieistotny.

    To chyba były jakies poczatkowe wyliczenia.
    Bo teraz licze, ze na 30km dziennie (11kkm/rok),
    potrzeba 6kWh/dobę, czyli srednio 250W.
    Ale razy 15mln pojazdow to juz 3.75GW.
    I to chyba bez uwzględnienia sprawnosci baterii i sieci.

    a to juz tak ze 12% niedawnej szczytowej produkcji.
    Nadal nie tak dużo.
    Teraz podobno mamy ~60GW zainstalowanych, w tym 20 OZE,
    ale siec niekoniecznie na tyle przygotowana.

    Z drugiej strony - jak bedzie z OZE, to moze dystans dla transmisji
    będzie mniejszy.

    > Nie chce mi się szukać - masz czas i chęć - sam poszukaj.

    Chyba nie bedzie łatwo, bo sie PGE nie chwali.

    https://bip.opolskie.pl/2021/12/pge-gornictwo-i-ener
    getyka-konwencjonalna-s-a-w-belchatowie-instalacja-s
    palania-paliw-na-terenie-oddzialu-elektrownia-opole-
    w-opolu-zmiana-pozwolenia-zintegrowanego-decyzja-pos
    t/

    "instalacja spalania o mocy 7653 MW" (elektrycznej ma 3342MW - 44%)
    zuzycie wegla 8.63 mln ton
    biomasy 363 tys ton
    zuzycie energii elektycznej 1698 GWh/rok (srednio 193MW)

    P.S. w kominach predkosc ponad 100km/h ?

    J.