  • Data: 2023-04-13 17:24:34
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > No  nie. Musi jechać a kW się marnuje. OK, możesz to oddać/pobrać ale
    > wtedy oszukujesz bo lecisz z węgla :]

    Wspominałeś o jeżdżeniu "za darmo" a nie ekologii.

    > To zależy. Energii ze słońca nie dostaniesz w hurcie. Cena jest
    > uzależniona od pogody, szczególnie zimą,

    1000kWh z 1kW piku z paneli to jest średnioroczny uzysk, w jednym roku
    lepszy w innym groszy.

    > kiedy prątek zużywa 20% na
    > mrozie bez jazdy/marnuje/przepada, na parkingu. Tak sam z siebie :)
    > Nocusz.

    Nie wiem czy akurat 20% czy 10%, ale zimą ze spalinówkami też nie jest
    różowo, krótkie dojazdy w mieście i niedogrzany silnik zwiększają
    spalanie nawet o 30-40% i więcej.

    > Na dodatek, ropsko ma funkcję ogrzewania "za darmo"  w okresie
    > grzewczym, czyli PÓŁ ROKU w Polsce...bo to silnik cieplny i "odpadem"
    > jest ogrzewanie.

    W trasie tak, ale w mieście już nie. Mam 1.9TDI i doskonale wiem jak to
    wygląda. Przez pierwsze 5-10 kilometrów zimą, kiedy ogrzewanie jest
    najbardziej pożądane gówno z niego jest.

    > Kupując ropsko w hurcie masz taniej :)...granica się przesuwa.

    Już pomijając, że nie jest tak łatwo kupić legalnie większą ilość
    paliwa, to ile taniej to będzie, 5-10%? Większość kosztów paliw to
    podatki i nikt tu prezentu nie zrobi.

    > Możesz
    > też dolać kąponętuw :D:D:D co wzbogaci i wydłuży. PV nie majo jednak
    > superfotonów :D

    Komponenty i dodatki nie są za darmo, z 50kzł ubywa literków i granica
    się przesuwa.

    > Nastepną razą, licz uczciwie :/

    Chcesz uczciwie, to policz koszt, już nie mówię że atestowanych, ale
    jakichś porządnych zbiorników do przechowywania paliw.
    Bo tak samo jak można ON przechowywać w mauzerach po 100PLN/1000litrów,
    w ogródku za garażem, tak fotowoltaikę można zrobić "po kosztach" i mieć
    10kW za 30-35tys. PLN-ów.