eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny cios lobby paliwowegoRe: Kolejny cios lobby paliwowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
    .inetia.pl!not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Date: Thu, 13 Apr 2023 12:26:38 +0200
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <u18leq$sr18$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <u10lj1$24opn$1@dont-email.me> <u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ue00riue12yi.1vkrozmk9khij$.dlg@40tude.net>
    <u1377n$n2bd$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u1839b$9cq2$1@dont-email.me>
    <u188i6$sa4j$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u189r3$a6g0$1@dont-email.me>
    <4541326921$20230413115403@squadack.com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 13 Apr 2023 10:27:38 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
    logging-data="945192"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.10.0 Hamster/2.1.0.11
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <4541326921$20230413115403@squadack.com>
    X-Antivirus: AVG (VPS 230412-4, 12.4.2023), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712908
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.04.2023 o 11:53, RoMan Mandziejewicz pisze:

    >>> Właśnie o to więcej chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest
    >>> już OBARCZONA stratą 60% z powodu sprawności kotła węglowego w
    >>> elektrowni, który ma sprawność 40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką
    >>> sprawność to dziecko wie ale prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana
    >>> energia z sieci, do ładowania akumulatora przeszła przemianę z cieplnej
    >>> na elektryczną ze stratą 60% (i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70%
    >>> strat).
    >
    > Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
    > dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5%


    Nie kłam debilu. Średnia sprawność elektrowni w Polsce to 35%
    https://www.polska2041.pl/energia/news-sprawniejsze-
    elektrownie-przyjaciel-czy-wrog-wegla,nId,2258859


    - silnik spalinowy
    > może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
    > i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
    > się cieszyć.

    Następne kłamstwo:

    "Obecnie będzie możliwe skonstruowanie silnika o sprawności
    przekraczającej aktualny średni poziom sprawności cieplnej silników
    spalinowych wynoszący 40%, co w konsekwencji przyniesie także dalsze
    ograniczenie emisji CO2."

    https://blog.pgd.pl/silnik-spalinowy-nissana-ma-spra
    wnosc-50/

    > Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
    > kosztownego energetycznie przetwarzania. Paliwa płynne są uzyskiwane w
    > procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii. Koszty
    > energetyczne dystrybucji sa również niemałe.

    Nawet nie masz bladego pojęcia o stratach przesyłu energii elektrycznej.

    "To oznacza, że co roku z polskich sieci znika ok. 18 terawatogodzin
    energii z ok. 150 TWh wyprodukowanych w naszym kraju. - Części strat nie
    da się uniknąć, ale te dane oznaczają, że straty w Polsce są większe od
    średniej unijnej nawet o połowę - mówi ,,Rz" prof. Władysław Mielczarski
    z Politechniki Łódzkiej."

    https://www.rp.pl/biznes/art6713891-straty-w-przesyl
    e-siegaja-w-kraju-12-proc-energii-rocznie
    >
    > [...]
    >
    >>> Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy współczesnym
    samochodzie spalinowym.
    >
    > Kłamstwo.

    Sramstwo:

    Na początek wariant zachowawczy - w 2026 r. ciągle produkujemy 85 proc.
    prądu z węgla. Jeżeli wywindujemy średnią sprawność polskich elektrowni
    do 40 proc., to przy zachowaniu obecnej proporcji węgla kamiennego i
    brunatnego oraz spadku strat przesyłu i dystrybucji do 5 proc.,
    pokonanie kilometra elektrycznym autem będzie się wiązało z emisją 135 g
    CO2. Jeżeli udział węgla spadnie do 80 proc. (przy zachowaniu proporcji
    kamienny/brunatny) - mamy 127 g, a przy 75 proc. - 119 g.
    Sytuacja natomiast wygląda gorzej w realiach 2026 r., bo w 2021 r. nowe
    samochody osobowe w UE mają emitować już średnio tylko 95 g CO2/km. Bez
    zmian w polskiej energetyce nasz ,,elektryk" będzie zatem emitował sporo
    więcej niż ,,spalinówka" z przyszłej dekady.

    https://wysokienapiecie.pl/1696-ile-emituje-samochod
    -na-prad-z-wegla/

    100% nakłamałeś :]

    Następnym razem poproszę o DOWODY. Ja podałem FAKTY, ty kłamiesz :]

    Bij się z faktami, idę po czipsy :]


    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: