-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
.inetia.pl!not-for-mail
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Date: Thu, 13 Apr 2023 12:26:38 +0200
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <u18leq$sr18$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <u10lj1$24opn$1@dont-email.me> <u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<ue00riue12yi.1vkrozmk9khij$.dlg@40tude.net>
<u1377n$n2bd$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u1839b$9cq2$1@dont-email.me>
<u188i6$sa4j$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u189r3$a6g0$1@dont-email.me>
<4541326921$20230413115403@squadack.com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 13 Apr 2023 10:27:38 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
logging-data="945192"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.10.0 Hamster/2.1.0.11
Content-Language: pl
In-Reply-To: <4541326921$20230413115403@squadack.com>
X-Antivirus: AVG (VPS 230412-4, 12.4.2023), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712908
[ ukryj nagłówki ]W dniu 13.04.2023 o 11:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>> Właśnie o to więcej chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest
>>> już OBARCZONA stratą 60% z powodu sprawności kotła węglowego w
>>> elektrowni, który ma sprawność 40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką
>>> sprawność to dziecko wie ale prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana
>>> energia z sieci, do ładowania akumulatora przeszła przemianę z cieplnej
>>> na elektryczną ze stratą 60% (i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70%
>>> strat).
>
> Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
> dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5%
Nie kłam debilu. Średnia sprawność elektrowni w Polsce to 35%
https://www.polska2041.pl/energia/news-sprawniejsze-
elektrownie-przyjaciel-czy-wrog-wegla,nId,2258859
- silnik spalinowy
> może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
> i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
> się cieszyć.
Następne kłamstwo:
"Obecnie będzie możliwe skonstruowanie silnika o sprawności
przekraczającej aktualny średni poziom sprawności cieplnej silników
spalinowych wynoszący 40%, co w konsekwencji przyniesie także dalsze
ograniczenie emisji CO2."
https://blog.pgd.pl/silnik-spalinowy-nissana-ma-spra
wnosc-50/
> Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
> kosztownego energetycznie przetwarzania. Paliwa płynne są uzyskiwane w
> procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii. Koszty
> energetyczne dystrybucji sa również niemałe.
Nawet nie masz bladego pojęcia o stratach przesyłu energii elektrycznej.
"To oznacza, że co roku z polskich sieci znika ok. 18 terawatogodzin
energii z ok. 150 TWh wyprodukowanych w naszym kraju. - Części strat nie
da się uniknąć, ale te dane oznaczają, że straty w Polsce są większe od
średniej unijnej nawet o połowę - mówi ,,Rz" prof. Władysław Mielczarski
z Politechniki Łódzkiej."
https://www.rp.pl/biznes/art6713891-straty-w-przesyl
e-siegaja-w-kraju-12-proc-energii-rocznie
>
> [...]
>
>>> Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy współczesnym
samochodzie spalinowym.
>
> Kłamstwo.
Sramstwo:
Na początek wariant zachowawczy - w 2026 r. ciągle produkujemy 85 proc.
prądu z węgla. Jeżeli wywindujemy średnią sprawność polskich elektrowni
do 40 proc., to przy zachowaniu obecnej proporcji węgla kamiennego i
brunatnego oraz spadku strat przesyłu i dystrybucji do 5 proc.,
pokonanie kilometra elektrycznym autem będzie się wiązało z emisją 135 g
CO2. Jeżeli udział węgla spadnie do 80 proc. (przy zachowaniu proporcji
kamienny/brunatny) - mamy 127 g, a przy 75 proc. - 119 g.
Sytuacja natomiast wygląda gorzej w realiach 2026 r., bo w 2021 r. nowe
samochody osobowe w UE mają emitować już średnio tylko 95 g CO2/km. Bez
zmian w polskiej energetyce nasz ,,elektryk" będzie zatem emitował sporo
więcej niż ,,spalinówka" z przyszłej dekady.
https://wysokienapiecie.pl/1696-ile-emituje-samochod
-na-prad-z-wegla/
100% nakłamałeś :]
Następnym razem poproszę o DOWODY. Ja podałem FAKTY, ty kłamiesz :]
Bij się z faktami, idę po czipsy :]
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.23 12:36 J.F
- 13.04.23 12:36 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 12:43 Jacek
- 13.04.23 12:53 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 13:12 J.F
- 13.04.23 13:16 RoMan Mandziejewicz
- 13.04.23 14:20 Mateusz Bogusz
- 13.04.23 14:20 Mateusz Bogusz
- 13.04.23 14:20 Mateusz Bogusz
- 13.04.23 16:08 J.F
- 13.04.23 16:14 J.F
- 13.04.23 17:24 nadir
- 13.04.23 17:30 nadir
- 13.04.23 18:05 J.F
- 13.04.23 18:45 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=