eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny cios lobby paliwowego › Re: Kolejny cios lobby paliwowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.org!news.eternal-sept
    ember.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Date: Thu, 13 Apr 2023 07:17:32 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 27
    Message-ID: <u1839b$9cq2$1@dont-email.me>
    References: <u10lj1$24opn$1@dont-email.me> <u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ue00riue12yi.1vkrozmk9khij$.dlg@40tude.net>
    <u1377n$n2bd$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 13 Apr 2023 05:17:31 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="4d3f1d4fd4c349a0514eedc538370ef8";
    logging-data="308034";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19mcm7EfaCGGRidlNzQBeDn"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.10.0
    Cancel-Lock: sha1:NaJdaYDZKCelj3TolIP2Ofcp5/M=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <u1377n$n2bd$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712895
    [ ukryj nagłówki ]

    On 11.04.2023 10:54, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Nawet...to można prosto policzyć :] Skoro do poruszenia dwukrotnie
    > większej masy, potrzeba dwukrotnej energii a proces rekuperacji może
    > oddać MAX 20% to wynik jest oczywisty ?

    "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z paliwa na koła
    w samochodzie z silnikiem spalinowym może wynosić około 12% do 30%.
    Oznacza to, że tylko część energii zawartej w paliwie jest rzeczywiście
    używana do napędzania pojazdu, podczas gdy reszta jest tracona w postaci
    cieplnej w wyniku procesów spalania, tarcia, strat mechanicznych itp."

    "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z baterii na
    koła w samochodzie elektrycznym jest znacznie wyższa niż w przypadku
    samochodów spalinowych, i może wynosić od około 80% do 95% lub nawet
    wyżej. Oznacza to, że większość energii zgromadzonej w baterii jest
    używana do napędzania pojazdu, a straty w postaci cieplnej czy
    mechanicznej są zazwyczaj znacznie mniejsze w porównaniu do samochodów
    spalinowych."

    Wychodzi że auto elektryczne może być co najmniej trzy razy cięższe, a
    nawet wtedy przez to że posiada odzysk energii przy hamowaniu w ogólnym
    rozrachunku zużyje jej mniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: