-
Data: 2023-04-13 08:47:25
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 13.04.2023 o 07:17, Mateusz Bogusz pisze:
>> Nawet...to można prosto policzyć :] Skoro do poruszenia dwukrotnie
>> większej masy, potrzeba dwukrotnej energii a proces rekuperacji może
>> oddać MAX 20% to wynik jest oczywisty ?
>
> "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z paliwa na koła
> w samochodzie z silnikiem spalinowym może wynosić około 12% do 30%.
> Oznacza to, że tylko część energii zawartej w paliwie jest rzeczywiście
> używana do napędzania pojazdu, podczas gdy reszta jest tracona w postaci
> cieplnej w wyniku procesów spalania, tarcia, strat mechanicznych itp."
>
> "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z baterii na
> koła w samochodzie elektrycznym jest znacznie wyższa niż w przypadku
> samochodów spalinowych, i może wynosić od około 80% do 95% lub nawet
> wyżej. Oznacza to, że większość energii zgromadzonej w baterii jest
> używana do napędzania pojazdu, a straty w postaci cieplnej czy
> mechanicznej są zazwyczaj znacznie mniejsze w porównaniu do samochodów
> spalinowych."
>
> Wychodzi że auto elektryczne może być co najmniej trzy razy cięższe, a
> nawet wtedy przez to że posiada odzysk energii przy hamowaniu w ogólnym
> rozrachunku zużyje jej mniej.
>
Ale mi nie o to chodzi. Wyraźnie napisałem, że prątek z powodu ciężaru,
musi użyć więcej energii niż gdyby był lżejszy. Właśnie o to więcej
chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest już OBARCZONA stratą
60% z powodu sprawności kotła węglowego w elektrowni, który ma sprawność
40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką sprawność to dziecko wie ale
prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana energia z sieci, do ładowania
akumulatora przeszła przemianę z cieplnej na elektryczną ze stratą 60%
(i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70% strat).
Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy
współczesnym samochodzie spalinowym. Co do strat ciepła w spalinowym, to
zimą jest używane do ogrzewania a w prątku powoduje większy pobór
energii co w bilansie użycia energii na samą jazdę powoduje spadek
efektywności a zarazem jako bateria bierze udział w ogólnej sprawności
pojazdu.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.23 09:03 ąćęłńóśźż
- 13.04.23 09:05 ąćęłńóśźż
- 13.04.23 09:09 Mateusz Bogusz
- 13.04.23 09:28 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 09:43 Jacek
- 13.04.23 09:58 Cavallino
- 13.04.23 10:02 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 10:36 J.F
- 13.04.23 11:53 RoMan Mandziejewicz
- 13.04.23 12:26 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 12:36 J.F
- 13.04.23 12:36 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 12:43 Jacek
- 13.04.23 12:53 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 13:12 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=