-
Data: 2023-04-13 08:47:25
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 13.04.2023 o 07:17, Mateusz Bogusz pisze:
>> Nawet...to można prosto policzyć :] Skoro do poruszenia dwukrotnie
>> większej masy, potrzeba dwukrotnej energii a proces rekuperacji może
>> oddać MAX 20% to wynik jest oczywisty ?
>
> "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z paliwa na koła
> w samochodzie z silnikiem spalinowym może wynosić około 12% do 30%.
> Oznacza to, że tylko część energii zawartej w paliwie jest rzeczywiście
> używana do napędzania pojazdu, podczas gdy reszta jest tracona w postaci
> cieplnej w wyniku procesów spalania, tarcia, strat mechanicznych itp."
>
> "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z baterii na
> koła w samochodzie elektrycznym jest znacznie wyższa niż w przypadku
> samochodów spalinowych, i może wynosić od około 80% do 95% lub nawet
> wyżej. Oznacza to, że większość energii zgromadzonej w baterii jest
> używana do napędzania pojazdu, a straty w postaci cieplnej czy
> mechanicznej są zazwyczaj znacznie mniejsze w porównaniu do samochodów
> spalinowych."
>
> Wychodzi że auto elektryczne może być co najmniej trzy razy cięższe, a
> nawet wtedy przez to że posiada odzysk energii przy hamowaniu w ogólnym
> rozrachunku zużyje jej mniej.
>
Ale mi nie o to chodzi. Wyraźnie napisałem, że prątek z powodu ciężaru,
musi użyć więcej energii niż gdyby był lżejszy. Właśnie o to więcej
chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest już OBARCZONA stratą
60% z powodu sprawności kotła węglowego w elektrowni, który ma sprawność
40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką sprawność to dziecko wie ale
prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana energia z sieci, do ładowania
akumulatora przeszła przemianę z cieplnej na elektryczną ze stratą 60%
(i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70% strat).
Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy
współczesnym samochodzie spalinowym. Co do strat ciepła w spalinowym, to
zimą jest używane do ogrzewania a w prątku powoduje większy pobór
energii co w bilansie użycia energii na samą jazdę powoduje spadek
efektywności a zarazem jako bateria bierze udział w ogólnej sprawności
pojazdu.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.23 09:03 ąćęłńóśźż
- 13.04.23 09:05 ąćęłńóśźż
- 13.04.23 09:09 Mateusz Bogusz
- 13.04.23 09:28 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 09:43 Jacek
- 13.04.23 09:58 Cavallino
- 13.04.23 10:02 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 10:36 J.F
- 13.04.23 11:53 RoMan Mandziejewicz
- 13.04.23 12:26 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 12:36 J.F
- 13.04.23 12:36 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 12:43 Jacek
- 13.04.23 12:53 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 13:12 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje