-
Data: 2023-04-13 08:47:25
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 13.04.2023 o 07:17, Mateusz Bogusz pisze:
>> Nawet...to można prosto policzyć :] Skoro do poruszenia dwukrotnie
>> większej masy, potrzeba dwukrotnej energii a proces rekuperacji może
>> oddać MAX 20% to wynik jest oczywisty ?
>
> "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z paliwa na koła
> w samochodzie z silnikiem spalinowym może wynosić około 12% do 30%.
> Oznacza to, że tylko część energii zawartej w paliwie jest rzeczywiście
> używana do napędzania pojazdu, podczas gdy reszta jest tracona w postaci
> cieplnej w wyniku procesów spalania, tarcia, strat mechanicznych itp."
>
> "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z baterii na
> koła w samochodzie elektrycznym jest znacznie wyższa niż w przypadku
> samochodów spalinowych, i może wynosić od około 80% do 95% lub nawet
> wyżej. Oznacza to, że większość energii zgromadzonej w baterii jest
> używana do napędzania pojazdu, a straty w postaci cieplnej czy
> mechanicznej są zazwyczaj znacznie mniejsze w porównaniu do samochodów
> spalinowych."
>
> Wychodzi że auto elektryczne może być co najmniej trzy razy cięższe, a
> nawet wtedy przez to że posiada odzysk energii przy hamowaniu w ogólnym
> rozrachunku zużyje jej mniej.
>
Ale mi nie o to chodzi. Wyraźnie napisałem, że prątek z powodu ciężaru,
musi użyć więcej energii niż gdyby był lżejszy. Właśnie o to więcej
chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest już OBARCZONA stratą
60% z powodu sprawności kotła węglowego w elektrowni, który ma sprawność
40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką sprawność to dziecko wie ale
prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana energia z sieci, do ładowania
akumulatora przeszła przemianę z cieplnej na elektryczną ze stratą 60%
(i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70% strat).
Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy
współczesnym samochodzie spalinowym. Co do strat ciepła w spalinowym, to
zimą jest używane do ogrzewania a w prątku powoduje większy pobór
energii co w bilansie użycia energii na samą jazdę powoduje spadek
efektywności a zarazem jako bateria bierze udział w ogólnej sprawności
pojazdu.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.23 09:03 ąćęłńóśźż
- 13.04.23 09:05 ąćęłńóśźż
- 13.04.23 09:09 Mateusz Bogusz
- 13.04.23 09:28 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 09:43 Jacek
- 13.04.23 09:58 Cavallino
- 13.04.23 10:02 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 10:36 J.F
- 13.04.23 11:53 RoMan Mandziejewicz
- 13.04.23 12:26 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 12:36 J.F
- 13.04.23 12:36 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 12:43 Jacek
- 13.04.23 12:53 LordBluzg(R)??
- 13.04.23 13:12 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=