eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny cios lobby paliwowego › Re: Kolejny cios lobby paliwowego
  • Data: 2023-04-13 08:47:25
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 13.04.2023 o 07:17, Mateusz Bogusz pisze:

    >> Nawet...to można prosto policzyć :] Skoro do poruszenia dwukrotnie
    >> większej masy, potrzeba dwukrotnej energii a proces rekuperacji może
    >> oddać MAX 20% to wynik jest oczywisty ?
    >
    > "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z paliwa na koła
    > w samochodzie z silnikiem spalinowym może wynosić około 12% do 30%.
    > Oznacza to, że tylko część energii zawartej w paliwie jest rzeczywiście
    > używana do napędzania pojazdu, podczas gdy reszta jest tracona w postaci
    > cieplnej w wyniku procesów spalania, tarcia, strat mechanicznych itp."
    >
    > "W ogólnym przypadku, efektywność przekazywania energii z baterii na
    > koła w samochodzie elektrycznym jest znacznie wyższa niż w przypadku
    > samochodów spalinowych, i może wynosić od około 80% do 95% lub nawet
    > wyżej. Oznacza to, że większość energii zgromadzonej w baterii jest
    > używana do napędzania pojazdu, a straty w postaci cieplnej czy
    > mechanicznej są zazwyczaj znacznie mniejsze w porównaniu do samochodów
    > spalinowych."
    >
    > Wychodzi że auto elektryczne może być co najmniej trzy razy cięższe, a
    > nawet wtedy przez to że posiada odzysk energii przy hamowaniu w ogólnym
    > rozrachunku zużyje jej mniej.
    >
    Ale mi nie o to chodzi. Wyraźnie napisałem, że prątek z powodu ciężaru,
    musi użyć więcej energii niż gdyby był lżejszy. Właśnie o to więcej
    chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest już OBARCZONA stratą
    60% z powodu sprawności kotła węglowego w elektrowni, który ma sprawność
    40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką sprawność to dziecko wie ale
    prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana energia z sieci, do ładowania
    akumulatora przeszła przemianę z cieplnej na elektryczną ze stratą 60%
    (i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70% strat).

    Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy
    współczesnym samochodzie spalinowym. Co do strat ciepła w spalinowym, to
    zimą jest używane do ogrzewania a w prątku powoduje większy pobór
    energii co w bilansie użycia energii na samą jazdę powoduje spadek
    efektywności a zarazem jako bateria bierze udział w ogólnej sprawności
    pojazdu.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: