eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowieka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 194

  • 151. Data: 2015-03-19 13:53:16
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Mar 2015, Tomasz Pyra wrote:

    > Dnia Sun, 15 Mar 2015 17:18:04 +0100, dddddddd napisał(a):
    >
    > Zderzenie czołowe dwóch takich samych aut z prędkością 75+75km/h, będzie
    > miało podobne skutki jak uderzenie 75km/h w mur,

    Trudno zaprzeczyć.

    > ale też podobne jak
    > uderzenie jednego samochodu jadąceg 150km/h w drugi stojący.

    A to już zależy od definicji "zderzenia".
    Bo jeśli "zderzeniem" nazywasz skutki samego spotkania dwu
    pojazdów, to tak, ale na tym atrakcje się nie kończą.
    Po "zderzeniu w rozumieniu Tomasza" mamy dwa pojazdy poruszające
    się z prędkością mniej więcej 75km/h (składowe sprężyste składają
    się in plus na większą prędkość któregoś lub obu) i to tylko
    w jednym przypadku z szansą na brak interakcji innej niż
    "zwykłe hamowanie".
    Raczej się zanosi na trafienie w elementy otoczenia, jakieś
    przekoziołkowanie, urywanie kół itp.

    > Liczy się nie prędkość jako taka, a jej nagła zmiana.

    Ale mniej nagła zmiana niesterowanego pojazdu z 75km/h
    nie jest "podobna" do stania już z prędkością zero,
    no i "nagła zmiana" bonusowo też wykluczona nie jest
    (coś twardego i dostatecznie mocnego na czym skończą
    pojazdy po zderzeniu).
    Wtedy mamy "efekt razy dwa".
    Łacznie wyjdzie oczekiwane "razy cztery" ;)

    pzdr, Gotfryd


  • 152. Data: 2015-03-19 14:36:10
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2015, re wrote:

    > Czepiam się, a ogólnie chodzi o to, że to jest do sygnalizacji.
    > Jak się miga dla nikogo to się tylko miga.

    Akurat "miganie" jest jednym z tych przypadków, że to nie
    zobowiązany powinien oceniać czy jest przydatne innym.
    Bo (niestety) "standardem" jest ocenianie że "nie jest
    przydatne" :>

    > twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko
    > w momencie kończenia manewru?
    > ---
    > "Tylko" to by było za dużo powiedziane, ale gros zawodników, którzy jeżdżą
    > dynamicznie tak robi. Bo po prostu nie ma do czego migać a widzieć i tak
    > trzeba wszystko.

    Kiedy to IMO jest literalnie błąd, i prawdę powiedziawszy - logicznie też.
    Tak długo, jak długo ma *zamiar* wyprzedzać, powinien migać.
    Mototorpeda z tyłu np. będzie wiedzieć, że w każdej chwili może
    mu ktoś taki "wyjechać".
    Jak nie ma zamiaru, to nie powinien podejmować decyzji w ostatniej
    chwili.

    To samo dotyczy stania na skrzyżowaniu...

    pzdr, Gotfryd


  • 153. Data: 2015-03-19 14:52:16
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Mar 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Jaroslaw Postawa" napisał
    [...]
    >> wyprzedzanie na zakrętach "bo przecież nie widzę, żeby z przeciwka coś
    >> jechało",
    >
    > I to brak rozsadku ?

    Jeśli wziąć pod uwagę, że między "widzę że w potrzebnym czasie nic
    nie może mi wjechać w planowany tor" a "nie widzę czy coś mi
    będzie mogło wjechać" (a co spełnia warunek "nie widzę przeszkód"[1] :P)
    jest przepaść, to owszem.
    Kompletny.
    [1] Jest w tej kategorii dowcip o ślepych koniach ;)

    pzdr, Gotfryd


  • 154. Data: 2015-03-19 14:57:50
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2015, Shrek wrote:

    > On 2015-03-16 20:18, re wrote:
    >
    >> Ale po co ograniczenia ? Nie można dać (zostawić ? :-) znaków
    >> ostrzegawczych ???
    >
    > Ale że co - "uwaga szkoła",

    No to już i tak istnieje.

    > "uwaga niewidoczne z tego miejsca skrzyżowanie",

    Wiesz, miałoby sens. ICMPTZ?

    > "uwaga nie zapierdalaj, bo hałasujesz, a ludzie chcą spać"?

    Powinno być ograniczenie, jak najbardziej.
    Wyrażone w decybelach mierzonych z odległości 20m :>
    (bo co prędkości do tego?)

    pzdr, Gotfryd


  • 155. Data: 2015-03-19 15:04:30
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2015, Shrek wrote:

    > On 2015-03-16 23:15, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >
    >> No ale to właśnie szkoda że kierowcy nie potrafią tego zrozumieć,
    >> Bo zwężanie pasów ruchu to też głupie jest.
    >
    > E tam - w miastach, gdzie nie wyburzono centrum w czasie wojny wąskie pasy są

    Ale "wąskie pasy" a "zwężenia pasów" to niekoniecznie to samo.
    Te drugie prowokują do wyprzedzania tuż przed (o manewrach typu
    wepchnięcia się po lewej stronie "przeszkody" nie wspominając)

    > i ludziki dają radę - przy okazji nie zapieprzają 80 po centrum.

    No.

    pzdr, Gotfryd


  • 156. Data: 2015-03-19 15:13:48
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Shrek" napisał
    >> No dobra - ale z czego to wynika - było 90 rozpierdolił się przy 120,
    >> postawmy 60? Bo że taka jest praktyka to wiem, ale na Boga czemu?
    >> Z przepisów nie wynika, z rozsądku nie wynika, to z czego?
    >
    > No jak z czego ?
    > "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly wypadki to
    > postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)

    Przemyciłeś tu bardzo ważną informację: przekonanie, że wielkość
    przekroczenia przekłada się na "wielkość odpowiedzialnosci" wynikłej
    z owego przekroczenia.
    Co gorsza, ma to podstawy prawne, od "cennika mandatów" poczynając.
    Tym samym "przekroczył prędkość o 20 km/h" brzmi istotnie inaczej,
    niż "przekroczył prędkość o 50km/h".
    W pierwszym "ledwo", w drugim "aż".
    I w tym leży problem.

    > Ale co - red flag act ?

    Pozostawienie "wagi" oceny prędkości wyłącznie z p. widzenia *innych*
    (poszkodowanych - skala szkód, innych uczestników - powodowanie
    "niemożności" itp), a wyłączenie jej przy ocenianiu skutków zachowania
    kierowcy jako takiego?
    "Wyleciał" i tyle (niewważne czy przy -20 czy +50).
    Druga strona medalu jest taka, że zawsze przy niższej prędkości jest
    "mógł zapobiec". A to implikowałoby "spowodował, że nie mógł zapobiec".
    Mowa oczywiście o błędach *innych* uczestników ruchu (99,9%++ :P)
    tudzież siłach wyższych.

    pzdr, Gotfryd


  • 157. Data: 2015-03-19 16:41:47
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-19 14:57, Gotfryd Smolik news wrote:

    >> "uwaga nie zapierdalaj, bo hałasujesz, a ludzie chcą spać"?
    >
    > Powinno być ograniczenie, jak najbardziej.
    > Wyrażone w decybelach mierzonych z odległości 20m :>
    > (bo co prędkości do tego?)

    Przepraszam, ale udajesz głupiego, czy naprawdę nie wiesz? Dotąd miałem
    cię za rozsądnego człowieka.

    Shrek.


  • 158. Data: 2015-03-19 16:43:33
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-19 15:04, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 17 Mar 2015, Shrek wrote:
    >
    >> On 2015-03-16 23:15, Tomasz Pyra wrote:
    >>
    >>
    >>> No ale to właśnie szkoda że kierowcy nie potrafią tego zrozumieć,
    >>> Bo zwężanie pasów ruchu to też głupie jest.
    >>
    >> E tam - w miastach, gdzie nie wyburzono centrum w czasie wojny wąskie
    >> pasy są
    >
    > Ale "wąskie pasy" a "zwężenia pasów" to niekoniecznie to samo.

    Ale kto mówi o zwężaniu kawałków - całość zwężać - z boku porobić
    buspas/pas rowerowy/pas do parkowania/trawnik czy co się komu wymyśli.

    Shrek


  • 159. Data: 2015-03-19 17:38:58
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-19 o 14:36, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Tue, 17 Mar 2015, re wrote:
    >
    >> Czepiam się, a ogólnie chodzi o to, że to jest do sygnalizacji.
    >> Jak się miga dla nikogo to się tylko miga.
    >
    > Akurat "miganie" jest jednym z tych przypadków, że to nie
    > zobowiązany powinien oceniać czy jest przydatne innym.
    > Bo (niestety) "standardem" jest ocenianie że "nie jest
    > przydatne" :>
    >
    >> twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko
    >> w momencie kończenia manewru?
    >> ---
    >> "Tylko" to by było za dużo powiedziane, ale gros zawodników, którzy
    >> jeżdżą
    >> dynamicznie tak robi. Bo po prostu nie ma do czego migać a widzieć i tak
    >> trzeba wszystko.
    >
    > Kiedy to IMO jest literalnie błąd, i prawdę powiedziawszy - logicznie
    > też.
    > Tak długo, jak długo ma *zamiar* wyprzedzać, powinien migać.
    > Mototorpeda z tyłu np. będzie wiedzieć, że w każdej chwili może mu
    > ktoś taki "wyjechać".

    ale przepisy teraz chyba mówią coś innego - kierunkowskaz jako
    sygnalizacja zmiany pasa, jak już jesteś na danym pasie to wyłączasz

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 160. Data: 2015-03-19 18:21:56
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: masti <g...@t...hell>

    dddddddd wrote:

    > W dniu 2015-03-19 o 14:36, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> On Tue, 17 Mar 2015, re wrote:
    >>
    >>> Czepiam się, a ogólnie chodzi o to, że to jest do sygnalizacji.
    >>> Jak się miga dla nikogo to się tylko miga.
    >>
    >> Akurat "miganie" jest jednym z tych przypadków, że to nie
    >> zobowiązany powinien oceniać czy jest przydatne innym.
    >> Bo (niestety) "standardem" jest ocenianie że "nie jest
    >> przydatne" :>
    >>
    >>> twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko
    >>> w momencie kończenia manewru?
    >>> ---
    >>> "Tylko" to by było za dużo powiedziane, ale gros zawodników, którzy
    >>> jeżdżą
    >>> dynamicznie tak robi. Bo po prostu nie ma do czego migać a widzieć i tak
    >>> trzeba wszystko.
    >>
    >> Kiedy to IMO jest literalnie błąd, i prawdę powiedziawszy - logicznie
    >> też.
    >> Tak długo, jak długo ma *zamiar* wyprzedzać, powinien migać.
    >> Mototorpeda z tyłu np. będzie wiedzieć, że w każdej chwili może mu
    >> ktoś taki "wyjechać".
    >
    > ale przepisy teraz chyba mówią coś innego - kierunkowskaz jako
    > sygnalizacja zmiany pasa, jak już jesteś na danym pasie to wyłączasz
    >

    kierunkowskaz jako sygnalizacja *zamiaru* zmiany pasa
    bo teraz to niektórzy włączają go w momencie kręcenia kierownicą

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ] . 17 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: