eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowiekaRe: Kolejne BMW zabrało człowieka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 19 Mar 2015 15:13:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    In-Reply-To: <55081c78$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1503191505010.1668@quad>
    References: <55052552$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
    <550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
    <5505e498$0$13993$65785112@news.neostrada.pl>
    <me5pfd$ld8$1@node1.news.atman.pl>
    <1pjoa36ipptqw$.1b0pee8hmo9su$.dlg@40tude.net>
    <me71o3$vni$1@node1.news.atman.pl>
    <55081c78$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 944015642 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2374 83.15.167.123:64366
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558010
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 17 Mar 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Shrek" napisał
    >> No dobra - ale z czego to wynika - było 90 rozpierdolił się przy 120,
    >> postawmy 60? Bo że taka jest praktyka to wiem, ale na Boga czemu?
    >> Z przepisów nie wynika, z rozsądku nie wynika, to z czego?
    >
    > No jak z czego ?
    > "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly wypadki to
    > postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)

    Przemyciłeś tu bardzo ważną informację: przekonanie, że wielkość
    przekroczenia przekłada się na "wielkość odpowiedzialnosci" wynikłej
    z owego przekroczenia.
    Co gorsza, ma to podstawy prawne, od "cennika mandatów" poczynając.
    Tym samym "przekroczył prędkość o 20 km/h" brzmi istotnie inaczej,
    niż "przekroczył prędkość o 50km/h".
    W pierwszym "ledwo", w drugim "aż".
    I w tym leży problem.

    > Ale co - red flag act ?

    Pozostawienie "wagi" oceny prędkości wyłącznie z p. widzenia *innych*
    (poszkodowanych - skala szkód, innych uczestników - powodowanie
    "niemożności" itp), a wyłączenie jej przy ocenianiu skutków zachowania
    kierowcy jako takiego?
    "Wyleciał" i tyle (niewważne czy przy -20 czy +50).
    Druga strona medalu jest taka, że zawsze przy niższej prędkości jest
    "mógł zapobiec". A to implikowałoby "spowodował, że nie mógł zapobiec".
    Mowa oczywiście o błędach *innych* uczestników ruchu (99,9%++ :P)
    tudzież siłach wyższych.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: