-
101. Data: 2009-10-26 08:41:35
Temat: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
Od: tomekjot <t...@g...com>
>
> A jeśli jej nie ma a sprzedawca zasłania się tą normą?
>
> --
> Pete- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -
Chyba żartujesz, każda instrukcja na jakikolwiek sprzęt techniczny
zawiera takową specyfikację
-
102. Data: 2009-10-26 08:56:27
Temat: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
Od: Pete <n...@n...com>
W dniu 26.10.09 09:41, tomekjot pisze:
>
>>
>> A jeśli jej nie ma a sprzedawca zasłania się tą normą?
^^^^^^
>>
>> --
>> Pete- Ukryj cytowany tekst -
>>
>> - Pokaż cytowany tekst -
>
>
> Chyba żartujesz, każda instrukcja na jakikolwiek sprzęt techniczny
> zawiera takową specyfikację
>
Z normą ISO na kategorię ekranu LCD?
--
Pete
-
103. Data: 2009-10-26 08:58:01
Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
Od: Pete <n...@n...com>
W dniu 26.10.09 09:38, BaX pisze:
>> Nie rozmawiamy tu o normalnym, eksploatacyjnym zuzyciu.
>>
>> Czy jezeli lampa rzutnika strzeli po 18 miesiacach od zakupu i posiadajca
>> na liczniku 100h pracy, nie mam podstaw do reklamowania ww?
>
> Zazwyczaj nie ma bo w gwarancji jest osobny zapis dotycz?cy gwarancji na
> lampe podobnie jak z bateriami laptopów.
5 raz: nie mowimy o gwarancji!!!
Rozmawiamy o niezgodnosci z umowa.
--
Pete
-
104. Data: 2009-10-26 08:58:50
Temat: Re: Klient to by kiedy pan.... ( felieton )
Od: Pete <n...@n...com>
W dniu 26.10.09 09:35, tomekjot pisze:
>
>>
>> Czy jezeli lampa rzutnika strzeli po 18 miesiacach od zakupu i
>> posiadajca na liczniku 100h pracy, nie mam podstaw do reklamowania ww?
>>
>> --
>> Pete- Ukryj cytowany tekst -
>>
>> - Pokaż cytowany tekst -
>
> jeżeli masz gwarancje działania na 2 lata to tak
4 raz: mowa jest o niezgodności z umową a nie gwarancji!!!
--
Pete
-
105. Data: 2009-10-26 09:45:16
Temat: Re: Klient to by kiedy pan.... ( felieton )
Od: tomekjot <t...@g...com>
On 26 Paź, 09:58, Pete <n...@n...com> wrote:
> W dniu 26.10.09 09:35, tomekjot pisze:
>
>
>
> >> Czy jezeli lampa rzutnika strzeli po 18 miesiacach od zakupu i
> >> posiadajca na liczniku 100h pracy, nie mam podstaw do reklamowania ww?
>
> >> --
> >> Pete- Ukryj cytowany tekst -
>
> >> - Pokaż cytowany tekst -
>
> > jeżeli masz gwarancje działania na 2 lata to tak
>
> 4 raz: mowa jest o niezgodności z umową a nie gwarancji!!!
>
> --
> Pete
To od ciebie zależy czy korzytasz z niezgodniości z umową czy z
gwarancji.
jeżeli z załaczonej do sprzętu specyfikacji wynika że ma działać 50
godzin to nie, ale jeśli pow. 100 godzin pracy w normalnych warunkach
to tak. W przypadku sporu to biegły ustala czy awaria nastpiła w
wynku zużycia lampy, czy też była felerna w momencie zakupu. Ale jest
to cholernbie trudne,
-
106. Data: 2009-10-26 09:46:10
Temat: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
Od: tomekjot <t...@g...com>
On 26 Paź, 09:56, Pete <n...@n...com> wrote:
> W dniu 26.10.09 09:41, tomekjot pisze:
>
> >> A jeśli jej nie ma a sprzedawca zasłania się tą normą?
>
> ^^^^^^
>
>
>
> >> --
> >> Pete- Ukryj cytowany tekst -
>
> >> - Pokaż cytowany tekst -
>
> > Chyba żartujesz, każda instrukcja na jakikolwiek sprzęt techniczny
> > zawiera takową specyfikację
>
> Z normą ISO na kategorię ekranu LCD?
>
> --
> Pete
jaką normą ISO??? a może TUV
-
107. Data: 2009-10-26 10:25:44
Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 26 Oct 2009 09:41:15 +0100, BaX wrote:
>> A jak sprzedawca informuje ze gwarancja sprawnej pracy urzadzenia
>> wynosi 1 rok, to jak to rozumiec ? Ze umowa jest taka ze po 12
>> miesiacach urzadzenia nikt za darmo nie naprawi ?
>
>HP ma wszystkie gwarancje na drukarki 'domowe' na taki okres. Nikt tego nie
>naprawi po tym okresie za darmo.
a probowal ktos niezgodnosci po 12 miesiacach ? Co oni na to ?
Bo tu jest pies pogrzebany - przepisy sa bardzo nieprecyzyjne.
No chyba ze sa, i za zadne awarie sprzedawca nie odpowiada :-)
J.
-
108. Data: 2009-10-26 10:27:01
Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 26 Oct 2009 09:38:43 +0100, BaX wrote:
>> Nie rozmawiamy tu o normalnym, eksploatacyjnym zuzyciu.
>> Czy jezeli lampa rzutnika strzeli po 18 miesiacach od zakupu i posiadajca
>> na liczniku 100h pracy, nie mam podstaw do reklamowania ww?
>
>Zazwyczaj nie ma bo w gwarancji jest osobny zapis dotyczący gwarancji na
>lampe podobnie jak z bateriami laptopów.
Gwarancja to jedno, ale w tym przypadku umowa byla na towar o
trwalosci lampy tyle ile w napisali - 2000h powiedzmy.
J.
-
109. Data: 2009-10-26 10:44:35
Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
Od: Borafu <b...@g...pl>
J.F. pisze:
> On Mon, 26 Oct 2009 09:41:15 +0100, BaX wrote:
>>> A jak sprzedawca informuje ze gwarancja sprawnej pracy urzadzenia
>>> wynosi 1 rok, to jak to rozumiec ? Ze umowa jest taka ze po 12
>>> miesiacach urzadzenia nikt za darmo nie naprawi ?
>> HP ma wszystkie gwarancje na drukarki 'domowe' na taki okres. Nikt tego nie
>> naprawi po tym okresie za darmo.
>
> a probowal ktos niezgodnosci po 12 miesiacach ? Co oni na to ?
> Bo tu jest pies pogrzebany - przepisy sa bardzo nieprecyzyjne.
> No chyba ze sa, i za zadne awarie sprzedawca nie odpowiada :-)
Łojeju...
Co ma piernik do wiatraka?
Awaria może się przydarzyć przy całkowitej zgodności sprzętu z umową.
To są dwie zupełnie różne sprawy!
Kupujesz wiertarkę, ma napisane "wbudowany udar".
Po 18 miesiącach chcesz użyć tego udaru i okazuje się, że nic z tego -
Twój egzemplarz nie ma udaru. Nieważne że gwarancja się skończyła, bo
kupiony przez Ciebie produkt był inny (funkcjonalnie) niż Cię
zapewniano. To jest niezgodność z umową i to działa przez 2 lata.
Inny przypadek: kupujesz wiertarkę z 12 miesięczną gwarancją, używasz i
po 18 miesiącach wiertarka się psuje. Coś się zużyło czy wytarło.
Gdzie tu niezgodność z umową? Chyba nikt Ci nie obiecywał, że wiertarka
będzie działała aż do końca świata bez awarii, prawda?
Teraz gwarancja minęła - możesz ją sobie naprawić odpłatnie.
Czy to tak trudno zrozumieć różnicę?
Pozdro
--
Borafu
-
110. Data: 2009-10-26 10:45:09
Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>
Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:l6uae599ved37d7jh2am62gu2je43vcjho@4ax.com...
> On Mon, 26 Oct 2009 09:41:15 +0100, BaX wrote:
>>> A jak sprzedawca informuje ze gwarancja sprawnej pracy urzadzenia
>>> wynosi 1 rok, to jak to rozumiec ? Ze umowa jest taka ze po 12
>>> miesiacach urzadzenia nikt za darmo nie naprawi ?
>>
>>HP ma wszystkie gwarancje na drukarki 'domowe' na taki okres. Nikt tego
>>nie
>>naprawi po tym okresie za darmo.
>
> a probowal ktos niezgodnosci po 12 miesiacach ? Co oni na to ?
> Bo tu jest pies pogrzebany - przepisy sa bardzo nieprecyzyjne.
> No chyba ze sa, i za zadne awarie sprzedawca nie odpowiada :-)
Odsylajac towar do serwisu odsylasz z podpisana wlasnorecznie gwarancja w
której jest napisane ze 12 miesiecy, a ty sie z tym zaznajomiles
poswiadczajac podpisem.