  • 31. Data: 2009-02-05 09:33:37
    Temat: Re: Kilka Zdjęć z Pleneru ślubnego w Grudniu
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    abpc pisze:
    > Użytkownik "Anjay" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Warto tekst kilkukrotnie przeczytać i zrozumieć zanim coś się napisze
    > ... a tak to tylko wstyd :)
    >
    > abpc

    no to się wstydzę :-)

  • 32. Data: 2009-02-05 10:18:47
    Od: "Kalina" <k...@l...pl>

> [...]

    eh..., Niedziwiedz, ty posluchaj pana i przestan mi w koncu dokuczac!!

    ;)

    AK
    --
    www.kalina-studio.com
    www.kalina-bez-studia.com

  • 33. Data: 2009-02-05 18:33:46
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Kalina pisze:

    Hej

    > Obawiam sie, ze to raczej "ogolne trendy" nie nadazaja za Niedzwiedziem:)
    > Jakos nikt nie jest w stanie przyblizyc sie stylistycznie do slynnych
    > "wklejanych golebi", muchy na torcie, czy Pana Mlodego bez glowy, ktore
    > charakteryzuja styl niedziwiedziowy - jak dotad niepodrabialny.

    Widocznie mamy zupełnie odmienny gust :)
    Wiele zdjęć Niedżwiedzia mi się podoba ale PM bez głowy i mucha w torcie
    mi nie odpowiada w kontekście fotografii ślubnej.
    Nie zmienia to faktu że znakomicie wyłapane.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 34. Data: 2009-02-05 19:47:36
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > Myślę, że zaczyna się miejsce na rynku dla estetyki. Klasycznej estetyki
    > pozdrawia Adam

    Panie Adamie, mysle dokladnie TAK SAMO:)
    Popieram i pozdrawiam
    Rakis

  • 35. Data: 2009-02-05 22:04:39
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > He, podobają mi się reakcje.

    jak zwykle o gustach sie nie dyskutuje :)

    > Ale widzę inne zjawisko - pęd. Otóż liderzy rynku wymyślają styl, sposób
    > pracy i to wszystko, co jest rozpoznawalne w danym czasie, a za chwilę
    > pojawiają się kopie. Całe mnóstwo kopii skrzywionych kadrów, ultrawide,
    > charakterystycznej dominanty, nadplastycznienia, winietowanego dramatyzmu
    > i łamania podziału. Jeśli się jest liderem - okej - to styl. Ale jeśli
    > nie...

    co decyduje o byciu liderem? Bo cos metnie to ujoles.
    I komu wolno używać tych technik zarezerowanych dla liderow tak aby
    nie dostać sie do grupy z wielokropkiem :)

    > Myślę, że zaczyna się miejsce na rynku dla estetyki. Klasycznej estetyki
    > podkreślającej piękno, bez różowych owieczek, fabryki młotów i podków, i
    > rozsadzających tańców w stylu ''trotyl w godzinę zero'', za to w studio

    to znaczy co ? Estetyka, estetyką miejsce dla niej jest od zawsze dla
    kogos kogo na to stać :) Im lepszy fotograf taki bradziej estetyczny z
    poczuciem gustu tym wyżej się ceni.
    Ale co z tym studiem? Bo nie wiem o co Ci chodzi? Studio nie jest
    popularne i nigdy nie będzie IMO. To o czym piszesz to fotograf, który
    zna swoje rzemiosło, umie malować światłem i ma kontakt z klientem.
    Po prostu jest fotografem, profesjonalistą i artystą. Ot cały przepis na
    rynek
    estetyki. Sztuką jest posiadać te cechy zaprząc je do co tu dużo mówić
    oględnie pogardzanej w naszym środowisku pracy fotografa ślubnego.
    Znależć w tym jeszcze jakąś przyjemność dla siebie a jednocześnie nie
    zostać dziwką komercyjną, która sprzedaje swoją sztukę. NIedzwiedz
    to lubi, ja tak samo. Lubię pracować z ludźmi i sprawia mi to większą
    frajdę niż druga część mojej pracy fotografa usługi foto reklamowo -
    studyjnej.
    Powoli zaczyna się to zmieniać i będzie doceniane. Tak samo jak powoli
    pojawiają się klienci którzy szukają takiej świadomej dojrzałej usługi.
    Rynke sie dopiero kształtuje.

    > z bardzo świadomym światłem i tą nicią porozumienia z młodymi potrafiącą
    > dotrzeć do dusz. Tylko to po pierwsze dla bardzo świadomych młodych, a po
    > drugie jest wrogiem ilości czyli współczesnego rynku. Ale szczerze
    > powiedziawszy, wlazłbym w to, choćby spróbować.

    Trafnie ujołeś tych "świadomych młodych" mało jest takich ludzi.
    Osobiście przeraża mnie moja obserwacja, jak mało jest tych
    świadomych.

    roger

  • 36. Data: 2009-02-06 09:05:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > co decyduje o byciu liderem? Bo cos metnie to ujoles.

    Twórcy trendu. Im oryginalniejszy, tym krótszy łańcuszek liderów, reszta
    to naśladowcy.

    > I komu wolno używać tych technik zarezerowanych dla liderow tak aby
    > nie dostać sie do grupy z wielokropkiem :)

    Liderom :)

> [...]
    > Powoli zaczyna się to zmieniać i będzie doceniane. Tak samo jak powoli
    > pojawiają się klienci którzy szukają takiej świadomej dojrzałej usługi.

    Wiem. Ja po prostu lubię ładne zdjęcia ludzi, szczegóły są nieistotne -
    może być nawet plener w upadłej odlewni, ale ładne zdjęcia ciężko zrobić
    w takich warunkach. Myśląc o studiu myślałem o wyeliminowaniu całego tła
    i skupieniu się na postaciach. Jest to trudne, ale może być fajne. A
    napisałem o tym, bo bardzo rzadko widuje się takie zdjęcia. O ile tworzy
    się jakiś marny na razie trend, iż dziewczyna/kobieta nie będąca modelką
    robi sobie zdjęcia na których ma wyglądać pięknie o tyle tych samych
    przesłanek przy robieniu zdjęć ślubnych jakoś nie widzę. A szkoda, bo
    byłaby to genialna pamiątka, na którą z pewnością po latach patrzyłoby
    się z uśmiechem.

    > Trafnie ujołeś tych "świadomych młodych" mało jest takich ludzi.
    > Osobiście przeraża mnie moja obserwacja, jak mało jest tych
    > świadomych.

    Toteż sobie tylko tak narzekam dla sportu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 37. Data: 2009-02-06 13:33:07
    Od: Niedzwiedz <n...@g...pl>

> [...]
    > robi sobie zdjęcia na których ma wyglądać pięknie o tyle tych samych
    > przesłanek przy robieniu zdjęć ślubnych jakoś nie widzę.

    daj spokój , suknia ślubna oprawa, makijaż fryzjer , biżuteria na ślub
    to po co są ? żeby PM wyglądała pięknie , czy po to bo to taka tradycja ?
    kobiety chcą być piękne, czuć sie piękne i być podziwiane , dlaczego w
    zdjęciach ma tak nie być ?

    na szczęście rynek jest bezlitosny i sam weryfikuje czy dany kierunek
    jest słuszny.

    P.S. wspominałeś o "klasycznej estetyce w fotografii ślubnej , nawet
    ktoś sie obiema rękoma podpisywał po tym ,
    myślę ze klasyczny wizerunek faceta to on pan i władca ona przy jego
    boku, klasyczny wizerunek kobiety to bardziej muza i obiekt pożądania

    no to skupmy sie na tym na zdjęciach , dla mnie porażka . dziś świat to
    silne kobiety lub w trakcie wyzwolenia , a mężczyźni coraz bardziej
    niewieścieją.

    inaczej nie pojmuje klasycznej estetyki slubnej , chyba ze chodzi o
    kolumienki, i scenki rodzajowe w stylu lekkiego humoru ?
    a może jest coś czego nie wiem , to proszę otwórz mi oczy

    --
    Niedzwiedz

    www.mariuszspruch.pl - Fotografie
    www.mariuszspruch.blogspot.com - reaktywowany blog

  • 38. Data: 2009-02-06 14:54:02
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 04 Feb 2009 20:43:42 +0100, Janko Muzykant wrote:

    > Spoko, liderzy charakteryzują się tym, że zawsze są o pół kroku do
    > przodu.

    Do każdego stylu można się przypieprzyć, do braku stylu też - więc
    o co tu bić pianę? Dajcie spokój z tą całą pseudofilozofią,
    zdjęcia mają być {mówiąc w dużym uproszczeniu} "nieprzypadkowe" i
    poprawne technicznie a jeśli jeszcze podobają się "młodym" to już
    pełnia szczęścia :-)

    > A jak już coś sprzedają, to zawsze brakuje tam tej maleńkiej
    > śrubki, której nikt nie widzi, ale która przykręca procesor do
    > radiatora :)

    No i dobrze że tej śrubki brakuje, gorzej byłoby gdyby ktoś "sprytny"
    przewiercił procka żeby radiator do niego przykręcić ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 39. Data: 2009-02-06 19:21:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Niedzwiedz pisze:

> [...]
    > to po co są ? żeby PM wyglądała pięknie , czy po to bo to taka tradycja ?
    > kobiety chcą być piękne, czuć sie piękne i być podziwiane , dlaczego w

    A nie, ja bym tę suknię wywalił, chyba że naprawdę jest, że się tak
    wyrażę, zajebista. Do zdjęć z okresu ''okołoślubnego'' ubrałbym młodych
    po prostu fajnie, w coś, w czym wyglądają najlepiej, ale przy tym
    naturalnie. Jak mają fajne ciałko (obydwoje, nie tylko laska) to i akty
    strzeliłbym im - lubię takie klasyczne akty par, coś takiego znacznie
    bardziej mi się klei ze ślubem niż te nudne bezy i sztywne marynarki.
    Ale to tak na marginesie.
    Oczywiście zdjęcia z samego ślubu też - okej, ale to co napisałem wyżej
    zamiast nudnego plenerku w parku.

    Tak w ogóle - dlaczego do ślubu ubiera się najczęściej wspomniane bezy i
    bezjajeczne garnitury? Przecież ślub powinien (z czystej już tylko
    tradycji :) ociekać seksem - panna powinna wyglądać tak, żeby pół
    kościoła plus mniejszości się śliniło, nie inaczej kawaler. A tymczasem
    najczęściej seksownie wyglądają jakieś młode laski z przypadku.
    A potem dziwią się, że za dużo zdjęć nie tej co trzeba :)

    > na szczęście rynek jest bezlitosny i sam weryfikuje czy dany kierunek
    > jest słuszny.

    No właśnie, my tu sobie gawędzimy, a rynek wie swoje.
    Ale założę się o trzy zenity, że portfolio, w którym znajdą się trzy
    pary które opisałem zacznie pracować na siebie.

> [...]
    > kolumienki, i scenki rodzajowe w stylu lekkiego humoru ?
    > a może jest coś czego nie wiem , to proszę otwórz mi oczy

    Stop, stop - nie tę klasykę miałem na myśli. Klasyka czyli portret
    wprost, ale prawdziwy - jak panna jest ostra brzytwa, niech taką będzie.
    Jak facet jest misio bulaniu, niech taki będzie. Ale w pozytywnym
    znaczeniu - misie też mają dobre strony. A gdy w to się wejdzie to tło
    będzie już tylko dodatkiem, a nie celem samym w sobie.
    Co nie znaczy, że jajcarskie sesje wykluczam. Wręcz dokładnie odwrotnie
    - widząc instytucję małżeństwa widzę sens właściwie tylko takich sesji :)
    Ale dobra, już nie marudzę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwielbiam zapach próżności o poranku/

  • 40. Data: 2009-02-06 19:23:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > Do każdego stylu można się przypieprzyć, do braku stylu też - więc
    > o co tu bić pianę?

    Chyba za dużo telewizji oglądasz. My tu nie bijemy piany tylko filozofujemy.

    Można wątku nie czytać :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/