  • 1. Data: 2009-02-03 14:18:11
    Temat: Photoshop Elements - wersje ?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Zawsze trzymałem się od Photoshopa na odległość (przyzwyczajenia
    Photopaintowe) ale niedawno okazało się, że przy paru robotach Levels PE
    dało najlepsze rezultaty (zaliczyłem wręcz opad szczęki).
    Postanowiłem kupić nowszą i legalną wersję.
    Mam 2.0, która została mi po jakimś sprzęcie ale potrzebuję to do firmy więc
    nie będę kombinować.
    Sprawdziłem wersję 7.0 ale trochę mi nie pasuje bo to wydaje się być
    straszna kobyła.
    Której zatem niższej wersji warto poszukać ?
    Czy była jakaś feralna, której należy unikać ?
    Czy może jednak 7.0 ma jakąś znaczącą przewagę nad innymi ?
    Nie wykluczam całkowitej przesiadki na PE, na razie część rzeczy robię w
    Photopaincie 9 ale to prawdopodobnie mi przejdzie jak się przyzwyczaję do
    inności PE.

    Z czasem będę też miał problem z czymś do rawów z 40D więc niegłupie byłoby
    zintegrowanie czegoś z tym PE.

    CS nie wchodzi w rachubę, interesują mnie tylko opinie o PE.

    Co radzicie ?

    adam

  • 2. Data: 2009-02-03 16:14:22
    Temat: Re: Photoshop Elements - wersje ?
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4988521d$1@news.home.net.pl>,
    "adam" <j...@o...maile.com> wrote:

> [...]
    > Postanowiłem kupić nowszą i legalną wersję.
    > Mam 2.0, która została mi po jakimś sprzęcie ale potrzebuję to do firmy więc
    Photoshop Elements 2.0 nie obsluguje Adobe Camera Raw.

    TA

  • 3. Data: 2009-02-03 17:00:22
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik Titus_Atomicus napisał
    > Photoshop Elements 2.0 nie obsluguje Adobe Camera Raw.

    Dzięki.
    Z tego co widzę to dopiero od wersji 6 działa z ACR ?

    To ACR to jest darmowa wtyczka ?

    adam

  • 4. Data: 2009-02-03 23:35:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009, adam wrote:

    > To ACR to jest darmowa wtyczka ?

    Ściągnij sobie wersję testową.
    30 dni za darmo. Program zdaje się "niekompletny" (poblokowane,
    "wyszarzone" pozycje w menu) ale ACR działa.
    Tak, ACR jest w zestawie, jak w sąsiednim wątku ktoś napisał,
    stworzone jako plugin - luzem nie da się wykorzystać.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-04 05:01:39
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <49887820$1@news.home.net.pl>,
    "adam" <j...@o...maile.com> wrote:

    > Dzięki.
    > Z tego co widzę to dopiero od wersji 6 działa z ACR ?

    No nie. AFAIR PE v.3 obsluguje juz ACR w wersji 2.4 czyli najstarszej.
    Pytanie tylko, czy ACR 2.4 obsluzy twoj aparat, bo juz mi sie nie chce
    sprawdzac...

    > To ACR to jest darmowa wtyczka ?

    TAk.

    TA

  • 6. Data: 2009-02-04 10:51:40
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > CS nie wchodzi w rachubę, interesują mnie tylko opinie o PE.
    >
    > Co radzicie ?

    Użytkuje PSE 5.0 (dodawany jako gratis do tabletu Wacom Bamboo Fun za ok
    300zł), ta wersja przyjmuje nawet Camera Raw seri 4.X.
    Z tym, że połaczenie PSE+CR jest okrojone, w CR jest tylko 3 zakladki
    zamiast 6 czy 7 dostepnych z CS.

  • 7. Data: 2009-02-04 11:18:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, tompac wrote:

    > Z tym, że połaczenie PSE+CR jest okrojone, w CR jest tylko 3 zakladki zamiast
    > 6 czy 7 dostepnych z CS.

    Może ktoś opisać, co za dodatkowe zakładki są w dostępne przy wywołaniu z CS?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-02-04 13:26:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

> [...]
    > Tak, ACR jest w zestawie, jak w sąsiednim wątku ktoś napisał,
    > stworzone jako plugin - luzem nie da się wykorzystać.

    OK, dzięki.
    Chyba jednak wezmę 7 bo coraz bardziej zaczyna mi się to podobać.

    adam

  • 9. Data: 2009-02-04 17:07:37
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Może ktoś opisać, co za dodatkowe zakładki są w dostępne przy wywołaniu z
    > CS?

    Na pewno korekta histogramu przy pomocy krzywej, korekcja wad obiektywu,
    miksowanie kolorów i cos w rodzaju ustawień własnych (wgrywanych?)

  • 10. Data: 2009-02-04 18:42:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Na pewno korekta histogramu przy pomocy krzywej, korekcja wad obiektywu,

    Thx.
    Czy krzywe są dwie - czyli zarówno dla RGB jak i w dziedzinie jasności?
    W sumie pytam trochę bez sensu :], bo na oprogramowanie do obróbki się
    nie rzucę, ale z ciekawości...
    Cóż, ich zbójeckie prawo nie sprzedawać ACRa luzem :]

    pzdr, Gotfryd